back to top
21.4 C
Athens
Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025

Ο Ασφαλιστικός κλάδος σε μία υπασφαλισμένη χώρα

 

Στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, συζητήθηκε το καίριο ζήτημα της υπασφάλισης των Ελλήνων πολιτών  και πόσο αυτή επηρεάζει την ελληνική πολιτεία. Ποιοι είναι οι λόγοι που η Ελλάδα παραμένει στις χαμηλότερες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε επίπεδο ασφαλιστικής διείσδυσης, πόσο επιβαρύνει αυτό το κράτος και που οφείλεται αυτός ο ασφαλιστικός αναλφαβητισμός. 

- Advertisement -

Ο κ. Στέλιος Πέτσας, βουλευτής της ΝΔ και πρώην Υπουργός, ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει πρωτοφανή γεγονότα που συνδέονται με την κλιματική και την υγειονομική κρίση, και παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής η κυβέρνηση έχει επωμιστεί και διεκπεραιώσει επιτυχώς το βάρος των αποζημιώσεων, κάτι τέτοιο μπορεί να καταστεί μη βιώσιμο στο  ενδεχόμενο μίας επόμενης κρίσης. Είναι σημαντικό και εμείς – ως πολίτες – να μεριμνήσουμε για τις αντιξοότητες του αύριο.

Ο κ. Διονύσης Νοδάρος, Chief Sales Officer NN Hellas, ανέφερε πως είναι σημαντικό ότι ο ασφαλιστικός κλάδος σημειώνει ταχεία ανάπτυξη τα τρία τελευταία χρόνια καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο από εκείνον του ΑΕΠ. Οι πρόσφατες κρίσεις έχουν κινητοποιήσει ένα μέρος του πληθυσμού αλλά όχι ακόμα αρκετά σημαντικό ώστε να μιλάμε για μεταστροφή της υπάρχουσας νοοτροπίας. 

- Advertisement -

Δυστυχώς σήμερα ο μεγαλύτερος χρηματοδότης των υγειονομικών δαπανών παραμένει το κράτος, καθώς από τα 5,9 δις ευρώ της δαπάνης το 2023, μόνο τα 300 εκατομμύρια καλύπτονται από την ιδιωτική ασφάλιση. Αυτό καταδεικνύει και την τάση των ανθρώπων να καταβάλλουν μόνοι τους τα χρήματα από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, καθώς δεν έχουν – έως και σήμερα – την κουλτούρα της ασφάλισης και της προνοητικότητας.

Η κυβέρνηση δημιουργεί ήδη κάποια μέτρα προκειμένου να παροτρύνει τους πολίτες να απευθυνθούν στην ιδιωτική ασφάλιση και να αλλάξει την επικρατούσα αντίληψη. Σήμερα παρέχεται 10% έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ για όλους τους πολίτες που έχουν κάνει ιδιωτική ασφάλεια ακινήτου, προσπαθώντας να αυξήσει το ποσοστό των ασφαλισμένων κατοικιών που σήμερα αγγίζει μόλις το 16%. Ανάλογα μέτρα θα πρέπει να ληφθούν τόσο για την υγειονομική περίθαλψη όσο και για το συνταξιοδοτικό.

Είναι αλήθεια πως, ενώ μιλάμε για χαμηλή ασφαλιστική διείσδυση σε σχέση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η σημαντικά χαμηλότερη αγοραστική δύναμη του Ελληνικού νοικοκυριού, γεγονός που αποτελεί το βασικό λόγο της υπασφάλισης που παρουσιάζει η χώρα.

Ο κ. Νοδάρος αναφέρει ότι, εκτός από τα μέτρα που καλείται να πάρει η κυβέρνηση ώστε να κάνει την ιδιωτική ασφάλιση πιο ελκυστική προς τους καταναλωτές, θα πρέπει και οι ασφαλιστικές εταιρίες να παίξουν καταλυτικό ρόλο στη μεταστροφή αυτής της νοοτροπίας. Η σωστή ενημέρωση του κοινού είναι σίγουρα ένα πολύ σημαντικό βήμα. Θα πρέπει με έξυπνο και σύγχρονο τρόπο να εξηγήσουν, όχι μόνο την αξία αλλά και τα σημαντικά οφέλη που απορρέουν από την προνοητικότητα της ιδιωτικής ασφάλισης. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχουμε τη δυνατότητα μέσω της τεχνολογίας και των μέσω κοινωνικής δικτύωσης να απευθυνθούμε σε όλους τους ανθρώπους – ακόμα και στον καθένα ξεχωριστά – και να τους παρουσιάσουμε τα προϊόντα που έχουμε σχεδιάσει για να καλύψουμε τις δικές τους ανάγκες, την ασφάλεια και σταθερότητα που προσφέρει η ιδιωτική ασφάλιση και τα πλεονεκτήματα που «φέρνει» στη ζωή μας για ένα ασφαλές μέλλον.

Η σταθερότητα και η εμπιστοσύνη είναι τα δύο βασικά χαρακτηριστικά στα όποια οφείλουν να εστιάσουν οι εταιρίες ώστε να κερδίσουν τους καταναλωτές. Μετά από δύο συνεχόμενες κρίσεις πρέπει να είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε μια σταθερή και δυνατή εικόνα, η οποία θα τους κάνει να εμπιστευτούν τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης και να επενδύσουν σε αυτόν, έτσι ώστε να γίνει μέρος της κουλτούρας τους. Θα πρέπει οι εταιρίες να είναι σε θέση να σταθούν στο πλευρό των ανθρώπων, να είναι στιβαρές και σταθερές και να πραγματοποιούν όσα υπόσχονται. 

Επίσης, σημαντικό είναι να εξασφαλισθεί ένα ευχάριστο Customer Journey για τους καταναλωτές, ώστε κάθε φορά που επικοινωνούν με την εταιρία ή χρειάζονται κάτι από αυτήν να μην μπλέκουν σε δαιδαλώδεις διαδικασίες που θα τους δυσκολεύουν. Η εμπειρία που αποκτούν οι πελάτες  αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στη διαμόρφωση της γνώμης τους για το σύνολο του  κλάδου. Πρέπει λοιπόν οι ασφαλιστικές εταιρίες να παραμένουν σταθερά στο πλευρό του πελάτη. 

Η ασφαλιστική αγορά είναι εδώ – σταθερή και δυνατή – έτοιμη να ικανοποιήσει ακόμα και τις πιο δύσκολες απαιτήσεις σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται και με τη δυνατότητα να καλύπτει άγνωστους κινδύνους με ένα καθορισμένο, για τον πελάτη, κόστος. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Φιλίππα Μιχάλη αναδεικνύει τη σημασία της ευζωίας στο TEDxAthens

Η μακροζωία δεν αφορά μόνο την αύξηση των ετών, τόνισε η Πρόεδρος και CEO της NN Hellas, αλλά χρειάζεται ποιότητα και σκοπό

NN Hellas & Prolepsis: Επόμενος κύκλος δράσεων για την ψυχική υγεία παιδιού και οικογένειας

Το «Νοιάζομαι για το παιδί μου» ενημερώνει και εκπαιδεύει δωρεάν γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς σε θέματα ψυχικής υγείας

Η Φιλίππα Μιχάλη και η NN Hellas στο TEDxAthens Salon «Longevity»

Η εκδήλωση φέρνει στο επίκεντρο τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις μιας ζωής που μπορεί να ξεπεράσει τα 100 χρόνια

Η NN Hellas στηρίζει την οικογένεια με επίδομα εξωσωματικής γονιμοποίησης στα ομαδικά προγράμματα

Η πρόσθετη παροχή μπορεί να αποτελέσει για τις επιχειρήσεις ακόμα μία έμπρακτη απόδειξη ότι επενδύουν στους ανθρώπους τους

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Προς απόκτηση του 100% της Eurolife Life η Eurobank

Yπεγράφη σχέδιο συμφωνίας με τη Fairfax - Οι αλλαγές στο ΔΣ

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Η πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Χάρη στην επιτυχημένη phygital στρατηγική της, η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για πελάτες και συνεργάτες

Τάσεις αποζημιώσεων Cyber Insurance 2025 – Τι δείχνουν τα στοιχεία

Οι ασφαλισμένοι καλούνται να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο, με την κυβερνοασφάλιση κρίσιμο δίχτυ ασφαλείας, αλλά όχι υποκατάστατο καλών πρακτικών

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο Αλ. Σαρρηγεωργίου στο 6ο Συνέδριο Θεσμικής Διαχείρισης: Κενά στην ασφαλιστική κάλυψη και στα επενδυτικά κίνητρα

Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει τη δυνατότητα να συμβάλει σημαντικά, αλλά απαιτούνται δομικές αλλαγές

Υδρόγειος Ασφαλιστική: Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός «Together 4 a Better World» του Ιδρύματος Reale

Ψηφίστε ως τις 22/10 για καλό σκοπό: να αναδείξετε 10 κοινωνικές πρωτοβουλίες που θα λάβουν χορηγία ύψους 10.000 ευρώ

Μην πετάς ποτέ αποδείξεις και συμβόλαια – ένα απλό tip που μπορεί να σε σώσει

Η ARAG επισημαίνει ότι η σωστή τεκμηρίωση είναι το πρώτο βήμα για να προστατεύσεις τα συμφέροντά σου

7η Εθνική Συνδιάσκεψη: Το «δυνατό χαρτί» του ΕΕΑ με πλούσια και επίκαιρη ατζέντα – ζωντανά στο Ζάππειο και σε streaming

Το Ζάππειο Μέγαρο θα φιλοξενήσει το Σάββατο 18 Οκτωβρίου έναν θεσμό που έχει εξελιχθεί σε πυξίδα για ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά

Mentoring: Η ήσυχη δύναμη της εξέλιξης

Όσο περισσότερο ο κόσμος κινείται προς την ψηφιακή ταχύτητα τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ανάγκη για εκείνους που ξέρουν να καθοδηγούν με ανθρωπιά