back to top
10.4 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Ο Ασφαλιστικός κλάδος σε μία υπασφαλισμένη χώρα

 

Στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, συζητήθηκε το καίριο ζήτημα της υπασφάλισης των Ελλήνων πολιτών  και πόσο αυτή επηρεάζει την ελληνική πολιτεία. Ποιοι είναι οι λόγοι που η Ελλάδα παραμένει στις χαμηλότερες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε επίπεδο ασφαλιστικής διείσδυσης, πόσο επιβαρύνει αυτό το κράτος και που οφείλεται αυτός ο ασφαλιστικός αναλφαβητισμός. 

- Advertisement -

Ο κ. Στέλιος Πέτσας, βουλευτής της ΝΔ και πρώην Υπουργός, ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει πρωτοφανή γεγονότα που συνδέονται με την κλιματική και την υγειονομική κρίση, και παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής η κυβέρνηση έχει επωμιστεί και διεκπεραιώσει επιτυχώς το βάρος των αποζημιώσεων, κάτι τέτοιο μπορεί να καταστεί μη βιώσιμο στο  ενδεχόμενο μίας επόμενης κρίσης. Είναι σημαντικό και εμείς – ως πολίτες – να μεριμνήσουμε για τις αντιξοότητες του αύριο.

Ο κ. Διονύσης Νοδάρος, Chief Sales Officer NN Hellas, ανέφερε πως είναι σημαντικό ότι ο ασφαλιστικός κλάδος σημειώνει ταχεία ανάπτυξη τα τρία τελευταία χρόνια καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο από εκείνον του ΑΕΠ. Οι πρόσφατες κρίσεις έχουν κινητοποιήσει ένα μέρος του πληθυσμού αλλά όχι ακόμα αρκετά σημαντικό ώστε να μιλάμε για μεταστροφή της υπάρχουσας νοοτροπίας. 

- Advertisement -

Δυστυχώς σήμερα ο μεγαλύτερος χρηματοδότης των υγειονομικών δαπανών παραμένει το κράτος, καθώς από τα 5,9 δις ευρώ της δαπάνης το 2023, μόνο τα 300 εκατομμύρια καλύπτονται από την ιδιωτική ασφάλιση. Αυτό καταδεικνύει και την τάση των ανθρώπων να καταβάλλουν μόνοι τους τα χρήματα από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, καθώς δεν έχουν – έως και σήμερα – την κουλτούρα της ασφάλισης και της προνοητικότητας.

Η κυβέρνηση δημιουργεί ήδη κάποια μέτρα προκειμένου να παροτρύνει τους πολίτες να απευθυνθούν στην ιδιωτική ασφάλιση και να αλλάξει την επικρατούσα αντίληψη. Σήμερα παρέχεται 10% έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ για όλους τους πολίτες που έχουν κάνει ιδιωτική ασφάλεια ακινήτου, προσπαθώντας να αυξήσει το ποσοστό των ασφαλισμένων κατοικιών που σήμερα αγγίζει μόλις το 16%. Ανάλογα μέτρα θα πρέπει να ληφθούν τόσο για την υγειονομική περίθαλψη όσο και για το συνταξιοδοτικό.

Είναι αλήθεια πως, ενώ μιλάμε για χαμηλή ασφαλιστική διείσδυση σε σχέση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η σημαντικά χαμηλότερη αγοραστική δύναμη του Ελληνικού νοικοκυριού, γεγονός που αποτελεί το βασικό λόγο της υπασφάλισης που παρουσιάζει η χώρα.

Ο κ. Νοδάρος αναφέρει ότι, εκτός από τα μέτρα που καλείται να πάρει η κυβέρνηση ώστε να κάνει την ιδιωτική ασφάλιση πιο ελκυστική προς τους καταναλωτές, θα πρέπει και οι ασφαλιστικές εταιρίες να παίξουν καταλυτικό ρόλο στη μεταστροφή αυτής της νοοτροπίας. Η σωστή ενημέρωση του κοινού είναι σίγουρα ένα πολύ σημαντικό βήμα. Θα πρέπει με έξυπνο και σύγχρονο τρόπο να εξηγήσουν, όχι μόνο την αξία αλλά και τα σημαντικά οφέλη που απορρέουν από την προνοητικότητα της ιδιωτικής ασφάλισης. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχουμε τη δυνατότητα μέσω της τεχνολογίας και των μέσω κοινωνικής δικτύωσης να απευθυνθούμε σε όλους τους ανθρώπους – ακόμα και στον καθένα ξεχωριστά – και να τους παρουσιάσουμε τα προϊόντα που έχουμε σχεδιάσει για να καλύψουμε τις δικές τους ανάγκες, την ασφάλεια και σταθερότητα που προσφέρει η ιδιωτική ασφάλιση και τα πλεονεκτήματα που «φέρνει» στη ζωή μας για ένα ασφαλές μέλλον.

Η σταθερότητα και η εμπιστοσύνη είναι τα δύο βασικά χαρακτηριστικά στα όποια οφείλουν να εστιάσουν οι εταιρίες ώστε να κερδίσουν τους καταναλωτές. Μετά από δύο συνεχόμενες κρίσεις πρέπει να είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε μια σταθερή και δυνατή εικόνα, η οποία θα τους κάνει να εμπιστευτούν τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης και να επενδύσουν σε αυτόν, έτσι ώστε να γίνει μέρος της κουλτούρας τους. Θα πρέπει οι εταιρίες να είναι σε θέση να σταθούν στο πλευρό των ανθρώπων, να είναι στιβαρές και σταθερές και να πραγματοποιούν όσα υπόσχονται. 

Επίσης, σημαντικό είναι να εξασφαλισθεί ένα ευχάριστο Customer Journey για τους καταναλωτές, ώστε κάθε φορά που επικοινωνούν με την εταιρία ή χρειάζονται κάτι από αυτήν να μην μπλέκουν σε δαιδαλώδεις διαδικασίες που θα τους δυσκολεύουν. Η εμπειρία που αποκτούν οι πελάτες  αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στη διαμόρφωση της γνώμης τους για το σύνολο του  κλάδου. Πρέπει λοιπόν οι ασφαλιστικές εταιρίες να παραμένουν σταθερά στο πλευρό του πελάτη. 

Η ασφαλιστική αγορά είναι εδώ – σταθερή και δυνατή – έτοιμη να ικανοποιήσει ακόμα και τις πιο δύσκολες απαιτήσεις σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται και με τη δυνατότητα να καλύπτει άγνωστους κινδύνους με ένα καθορισμένο, για τον πελάτη, κόστος. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

NN Hellas: Τοp Employer 2025

Για 7η χρονιά, στους Κορυφαίους Εργοδότες της Ευρώπης

NN Hellas: Aναπροσαρμογή ασφαλίστρων των ισόβιων προγραμμάτων υγείας, που δεν θα ξεπεράσει το 7%

Στην NN Hellas με αίσθημα ευθύνης προς τους ασφαλισμένους μας, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε αναπροσαρμογή ασφαλίστρων

Διπλή διάκριση για τις digital καμπάνιες της NN Hellas

Δύο σημαντικές βραβεύσεις έλαβε η NN Hellas για τις ψηφιακές (digital) καμπάνιες της μέσα στο 2024.

Η NN Hellas φιλοξενεί για 7η συνεχή χρονιά μαθητές στα γραφεία της, στο πλαίσιο του προγράμματος «Leaders for a Day»

Η NN Hellas συνεχίζει την έμπρακτη στήριξή της στη νέα γενιά μέσα από το πρόγραμμα «Leaders for a Day», σε συνεργασία με το JA Greece. 

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Είναι ή δεν είναι “sexy” να είσαι ασφαλιστής;

Στην πρόσφατη παρουσίαση, για 14η συνεχόμενη χρονιά, της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024 από την KPMG στην Ελλάδα

Γιάννης Ρούντος: το δικαίωμα στην Υγεία, η κοινωνική ευθύνη και η βιωσιμότητα της ασφάλισης

Σε μια επεισοδιακά πολύπλοκη εποχή, κατά την οποία η «τάση» να μιλούν όλοι για «βιωσιμότητα» έχει περάσει με περισσή επιπολαιότητα

Ι. Χατζηθεοδοσίου, ΕΕΑ: Το κόμμα μας είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Δεν έχουμε πολιτικό κόμμα, το δικό μας κόμμα είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Ι. Χατζηθεοδοσίου, παρουσία εκπροσώπων των επαγγελματικών ενώσεων και των πολιτικών κομμάτων

«Insurance Pass», γιατί όχι;

Εδώ και ημέρες, ένα «τσουνάμι» δημοσιευμάτων, δηλώσεων, αντιπαραθέσεων έχουν δει το φως της δημοσιότητας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Interlife Ασφαλιστική στις 30 εισηγμένες που ξεχώρισε η RSM Ελλάδος

Τις 30 ελληνικές εισηγμένες εταιρείες που διοικούνται από Διοικητικά Συμβούλια τα οποία χαρακτηρίζονται από τη μεγαλύτερη ποικιλομορφία

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

«Πονοκέφαλος» για επιχειρήσεις και οργανισμούς οι επιθέσεις DDOS

Ολοένα και πιο συχνή απειλή για επιχειρήσεις και οργανισμούς αποτελούν οι κατανεμημένες επιθέσεις άρνησης υπηρεσίας (DDoS/Distributed Denial-of-Service).

Η Carglass® συμμετέχει στο πρόγραμμα ανακύκλωσης The Green City

Η Carglass®, κορυφαία εταιρεία στον τομέα επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων καθώς και στην παραμετροποίηση συστημάτων ADAS