back to top
16.1 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Μεγάλες ανατροπές φέρνει η 4η βιομηχανική επανάσταση

Οι αλλαγές που έρχονται σε σειρά τομέων της οικονομικής ζωής είναι καταλυτικές με τη χρήση νέων καινοτόμων εργαλείων που φέρνει η 4η βιομηχανική επανάσταση.

Αυτό τόνισαν οι ομιλητές στην 1η θεματική ενότητα με θέμα «Νέες τεχνολογίες: Νέες βάσεις για τους τομείς της ενέργειας και της κινητικότητας», στο πρώτο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Καινοτομίας, με τίτλο «Η καινοτομία ως μοχλός ανάπτυξης – Μία ελληνογερμανική συνεργασία», το οποίο διοργανώνουν από κοινού το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και η Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ).

- Advertisement -

Ο Δρ. Ulli Waltinger, Technology Head of the Siemens AI Lab at Siemens Corporate Technology παρουσίασε τις εξελίξεις στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αναφορικά με τα Ευφυή Δίκτυα και τις Ενεργειακές Εφαρμογές, αναφέρθηκε στις τελευταίες τάσεις και προκλήσεις από τον χώρο της βιομηχανικής ΑΙ, όπως και στους τρόπους χρήσης της δυναμικής των νέων τεχνολογιών ΑΙ στον τομέα της Διαχείρισης της Ενέργειας, ανέλυσε σχετικά παραδείγματα και εξήγησε πώς θα προσεγγίσουμε ένα ασφαλές οικοσύστημα αξιών για τις βιομηχανικές εφαρμογές στον τομέα της Ενεργειακής Διαχείρισης.

Ο κ. Ιωάννης Καλλίγερος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Mercedes Benz Hellas ΑΕ επισήμανε ότι όραμα της Mercedes-Benzείναι η διαμόρφωση της κινητικότητας του μέλλοντος, καθότι, όπως είπε, η εταιρία συνεχίζει να εξελίσσει όλες τις μορφές προηγμένων κινητών, καθώς και υβριδικά συστήματα κίνησης και ηλεκτροκίνησης με μπαταρίες ή κυψέλες καύσιμου, ενώ επιμένει να οδηγεί τις εξελίξεις με νέες ανατρεπτικές ιδέες που θα αλλάξουν το τοπίο στην αυτοκίνηση. Όπως τόνισε, η αυτοκίνηση στα επόμενα 30 χρόνια θα αλλάξει όσο δεν άλλαξε τα τελευταία 300 χρόνια. Παράλληλα εξήγησε γιατί δεν έρχονται επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα.  Όπως είπε για να αναστραφεί η τάση θα πρέπει να διασφαλιστούν τρεις παράγοντες. «Ότι τα λιμάνια θα λειτουργούν, θα υπάρχει ένα επαρκές τραπεζικό σύστημα, κι ότι όταν προσφεύγουμε στα δικαστήρια θα υπάρχει ένα σύστημα που δεν θα χρειάζεται 10 με 15 χρόνια για να εκδώσει μια απόφαση».

- Advertisement -

Ο κ. Ιωάννης Κάπρας, Διευθύνων Σύμβουλος, Robert Bosch ΑΕ υπογράμμισε ότι για την Bosch το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα είναι προσωποποιημένο, αυτοματοποιημένο, διασυνδεδεμένο και ηλεκτρικό και τόνισε ότι η εταιρία για την υλοποίηση έργων αυτόνομης οδήγησης χρησιμοποιεί τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και, αλλάζοντας το μοντέλο της αστικής κινητικότητας, στοχεύει να κάνει τις μετακινήσεις λιγότερο έως καθόλου ρυπογόνες, ασφαλέστερες και πιο ευχάριστες.

Ο κ. Φώτης Παντελιάδης, Γενικός Διευθυντής, KENOTOM I.K.E ανέφερε ότι οι καινοτομίες στην Ενέργεια και το Mobility υλοποιούνται σε μεγάλο βαθμό από εξειδικευμένες ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου (Steuergeräte, σημείωσε πως οι προκλήσεις των μηχανικών που καλούνται να σχεδιάσουν, υλοποιήσουν και επιβεβαιώσουν αυτές τις μονάδες είναι υψηλότατες, ενώ πρόσθεσε πως οι μεθοδολογίες και οι προδιαγραφές είναι αυστηρότατες, καθώς η λειτουργική ασφάλεια και η πιστότητα αξιολογούνται ως ιδιαίτερα κρίσιμες. Εστιάζοντας στην Kenotom, υπογράμμισε ότι ειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών σε όσους διαθέτουν στην αγορά ανάλογες εφαρμογές (αυτοκινητοβιομηχανία, eMobility, βιομηχανικά PLC) και όραμά της είναι να εδραιωθεί στην Ευρώπη και γενικότερα στον κόσμο με τις επιδόσεις της.

Η Δρ. Ζωή Αικατερινίδη, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Software Competitiveness International ανέφερε ότι η Software Competitiveness International ξεκίνησε το 2010 και μέσα σε 9 χρόνια αναπτύχθηκε απασχολώντας περίπου 100 άτομα σε νέες και ελκυστικές θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Όπως εξήγησε, το 98% του τζίρου της εταιρίας προέρχεται από συνεργασίες με το εξωτερικό, με κύρια χώρα προέλευσης των εσόδων της τη Γερμανία και ειδικότερα τους τομείς υψηλής τεχνολογίας, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, οι τηλεπικοινωνίες και η διαστημική βιομηχανία. Μάλιστα τόνισε η εταιρία έχει σήμερα περισσότερες από 100 στρατηγικές συνεργασίες διεθνώς.

O Καθ. Νικόλαος Μουσιόπουλος, Διευθυντής Εργοστασίου Μετάδοσης Θερμότητας & Περιβάλλοντος Μηχανικής, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής Α.Π.Θ. αναφέρθηκε στην προώθηση της τεχνολογικής ανάπτυξης και της καινοτομίας σε θέματα Ποιότητας Αέρα σε Έξυπνες Πόλεις, Διεργασιών στην Ατμόσφαιρα, Συνθετικών Καυσίμων και Βιο-Οικονομίας, τονίζοντας τη σπουδαιότητά τους μέσα στο γενικό πλαίσιο αντιμετώπισης της Κλιματικής Αλλαγής, της υλοποίησης της Ενεργειακής Μετάβασης και της Προστασίας του Περιβάλλοντος. Επεσήμανε, τέλος, τη συνεισφορά στην εκπαίδευση νέων επιστημόνων ώστε να γίνουν ειδήμονες στα ανωτέρω αντικείμενα.

Ο κ. Στέλιος Κουτρουμπίνας, Διευθύνων Σύμβουλος, Meazon ΑΕ, επισήμανε ότι η Meazon κάνει εφικτή την ψηφιοποίηση της ενέργειας με την παραγωγή ενσωματωμένων συσκευών υψηλής ολοκλήρωσης, χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες ασύρματών δικτύων συνδεδεμένων στο δίκτυο των πραγμάτων (ΙοΤ), όπου υλοποιεί τεχνικές μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης στα δεδομένα με στόχο την παροχή “έξυπνων” υπηρεσιών προς τον άνθρωπο.

Ο κ. Άρης Παπαδόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, της start-up εταιρίας, ZEB AEEY ανέφερε ότι οι αναλύσεις κι η διαχείριση δεδομένων, η ψηφιοποίηση, το Internet of Things (IoT) και η τεχνητή νοημοσύνη αποτελούν καταλύτες για το μέλλον της ενεργειακής διαχείρισης των κτιρίων, δεδομένου ότι η τελευταία επιτρέπει την προβλεπόμενη ανάλυση για την εξοικονόμηση που απαιτείται. Η ψηφιοποίηση είναι η βάση για τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης στα κτίρια και επιτρέπει τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας, τη μείωση των εκπομπών CO2 και, ασφαλώς, του κόστους, σημείωσε.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Εργασία, ο Αριστοτέλης και η 4η Βιομηχανική Επανάσταση

Ένα επίκαιρο άρθρο του Γιάννη Ρούντου με αφορμή την ημέρα της Εργατικής Πρωτομαγιάς.

Τι προσφέρει το Μνημόνιο συνεργασίας ΟΑΕΔ – ΙΝΣΕΤΕ – Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου

Μνημόνιο συνεργασίας ΟΑΕΔ-ΙΝΣΕΤΕ-Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου για τη δημιουργία 7 Πειραματικών ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ στον τομέα του τουρισμού.

Αναζητώντας την ισορροπία ανάμεσα στον φυσικό και ψηφιακό κόσμο

Κλάδοι που φαινομενικά μέχρι σήμερα δεν επηρεάζονταν άμεσα ο ένας από τον άλλο, σήμερα παρατηρούμε πως λόγω της εκτεταμένης χρήσης του διαδικτύου αρχίζουν να αποκτούν αλληλεξαρτήσεις. Ευκαιρίες, κίνδυνοι και ασφαλιστική αγορά...

KPMG: Η «ψηφιακή εξέλιξη» καταλύτης για την 4η Βιομηχανική Επανάσταση

Oι ομιλητές του 1ου Συνεδρίου Leaders of Digital Economy ανέδειξαν την έννοια της ψηφιακής εξέλιξης ως το παραγνωρισμένο κομμάτι της οικονομικής ανάπτυξης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Μεγάλη η ασφαλιστική κάλυψη του Καραμολέγκου από πυρκαγιά

Πλήρως ασφαλισμένο ήταν το Κέντρο Logistics του Απολλώνιον και του Καραμολέγκου με ασφαλισμένο κεφάλαιο που ξεπερνά τα 50 εκατ. ευρώ

Συνάντηση ασφαλιστικών και ΕΕΑ

Το θέμα των ανατιμήσεων των ασφαλίστρων υγείας και των μεγάλων αυξήσεων στο κόστος των υπηρεσιών υγείας, θα συζητήσουν

Δημοσιεύθηκαν οι οδηγίες για το Solvency II και την εξυγίανση ασφαλιστικών επιχειρήσεων (IRRD)

Δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της ΕΕ δύο κοινοτικές νομοθετικές πράξεις

ΕUROLIFE : Δημιούργησε νέα εταιρεία Fintech με την ονομασία Wallbid Ltd

Eταιρεία Fintech (τεχνολογικών εφαρμογών στο χώρο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών) δημιούργησε η Eurolife

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024