back to top
26 C
Athens
Τρίτη 20 Μαΐου 2025

Kλάδος αυτοκινήτου: Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 54 ετών το μερίδιο της αστικής ευθύνης αυτοκινήτου στην ασφαλιστική αγορά 

Ο άλλοτε «βασιλιάς» της ιδιωτικής ασφάλισης , κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου χάνει συνεχώς μερίδια αγοράς μέσα στην ασφαλιστική αγορά. Από το 1970 (με τον γνωστό νόμο 400) μέχρι πριν από 15 χρόνια αποτελούσε το 35% περίπου της αγοράς και σήμερα βρίσκεται κάτω από το 20%.  Ο βασικός λόγος είναι ότι η παρατεταμένη μείωση ασφαλίστρων σε συνδυασμό με την ανάπτυξη άλλων κλάδων μέσα στην συνολική ασφαλιστική παραγωγή έχουν οδηγήσει τον άλλοτε κραταιό κλάδο (υποχρεωτικός γαρ) να βρίσκεται κάτω από άλλους κλάδους που πλέον έχουν μεγαλύτερο ασφαλιστικό ενδιαφέρον και για τους πελάτες και για τις εταιρείες. 

Που εστιάζεται το πρόβλημα βάσει των τελευταίων στοιχείων της ΕΑΕΕ 

- Advertisement -

Η οριακή αύξηση της παραγωγής (3%) είναι δυσανάλογη με την αύξηση των νέων αυτοκινήτων που μπήκαν στους δρόμους. Αυτό σημαίνει ότι κάποιες ασφαλιστικές διατηρούν την πολιτική των υποτιμολογήσεων  και , κυρίως, ότι με την μεγάλη αύξηση των ζημιών οι δείκτες ζημιών (loss ratios) αυξάνονται δραματικά. Πλέον τα τεχνικά αποτελέσματα στον κλάδο, γίνονται ζημιογόνα. Ο συνδυασμός αύξησης ζημιών , μειωμένων ασφαλίστρων και αυξημένων αποζημιώσεων αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον κλάδο.  Ο κλάδος σε πολλές εταιρείες , μπαίνει σε 3ο ή 4ο χρόνο ζημιογόνων τεχνικών αποτελεσμάτων και αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα. 

 Οι ‘αυτοκινητάδες’ ουσιαστικά είναι όμηροι του τιμολογιακού ανταγωνισμού που καθιέρωσαν πρώτα οι ΕΠΥ (προ 20ετίας) και ακολούθησαν οι μεγάλες ασφαλιστικές.  Ήδη και ενόψει 2025, οι εταιρείες προσανατολίζονται είτε να περιορίσουν σε οριακά επίπεδα τις μειώσεις τιμολογίων, είτε να παραμετροποιήσουν τα τιμολόγια ανάλογα με τις περιοχές χαμηλού ή υψηλού ρίσκου (βάσει στατιστικών ατυχημάτων) , είτε να κάνουν μικρές αυξήσεις ασφαλίστρων.  Επιπλέον θα πρέπει να δούμε ότι η παραγωγή που γίνεται μέσα από τα Direct δίκτυα φαίνεται ότι έχει πλαφονάρει και ότι μόνο η ανθρώπινη διαμεσολάβηση μπορεί να διασφαλίσει και την διατηρησιμότητα των συμβολαίων και νέα παραγωγή. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

5 περιπτώσεις που η ασφαλιστική σου μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση

Υπάρχουν μερικές περιπτώσεις, που η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την καταβολή αποζημίωσης, ακόμη κι αν το συμβόλαιο είναι σε ισχύ.

Στατιστικά στοιχεία ασφάλισης Νομικής Προστασίας

Η Επιτροπή Νομικής Προστασίας της ΕΑΕΕ στο πλαίσιο της προσπάθειάς της για παροχή στοιχείων, απηύθυνε ερωτηματολόγιο στις Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις

Έρευνα: Η Ελλάδα 3η στην Ευρώπη στις κλοπές αυτοκινήτων

Η κλοπή αυτοκινήτων είναι μια αυξανόμενη ανησυχία για τους οδηγούς σε όλη την Ευρώπη, και η Ελλάδα και η Κύπρος δεν αποτελούν εξαίρεση.

Ασφάλιση Εκδηλώσεων από την Karavias Underwriting Agency

Η Karavias Underwriting Agency, συνεχίζοντας τη στήριξη της προς τον Πολιτισμό και τις Καλλιτεχνικές Δραστηριότητες, παρουσιάζει το νέο καινοτόμο ασφαλιστικό προϊόν «Ασφάλιση Εκδηλώσεων».

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ξεκινά αύριο το 25ο Insurance & Reinsurance Meeting

Ξεκινά αύριο 21 Μαίου, το 25ο Insurance & Reinsurance...

Επτά απαντήσεις ψάχνει ο Ανασφάλιστος

Υπάρχει κάποιος που θα μπορέσει να δώσει μία απάντηση από τις επτά που ψάχνει ο Ανασφάλιστος με σιγουριά ;.....

Ασφάλεια αυτοκινήτου για φυσικές καταστροφές. Κόστος, υποχρεώσεις, αποζημίωση

Από την 1η Ιουνίου του 2025, η κάλυψη για φυσικές καταστροφές γίνεται υποχρεωτική για όλους τους οδηγούς στην Ελλάδα.

9th Health Innovation Conference: «Καινοτομία στην Υγεία: Προοπτικές – Προκλήσεις»

Η διαμόρφωση του τοπίου της καινοτομίας στον τομέα της Υγείας, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, θα αποτελέσει το επίκεντρο

Εθνική Ασφαλιστική: Παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με προτεραιότητα τη μέριμνα και φροντίδα για όλους τους ασφαλισμένους μας

Σε ανακοίνωση της Εθνικής Ασφαλιστικής με τίτλο “παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με προτεραιότητα τη μέριμνα και φροντίδα