back to top
20.1 C
Athens
Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025

Kλάδος αυτοκινήτου: Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 54 ετών το μερίδιο της αστικής ευθύνης αυτοκινήτου στην ασφαλιστική αγορά 

Ο άλλοτε «βασιλιάς» της ιδιωτικής ασφάλισης , κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου χάνει συνεχώς μερίδια αγοράς μέσα στην ασφαλιστική αγορά. Από το 1970 (με τον γνωστό νόμο 400) μέχρι πριν από 15 χρόνια αποτελούσε το 35% περίπου της αγοράς και σήμερα βρίσκεται κάτω από το 20%.  Ο βασικός λόγος είναι ότι η παρατεταμένη μείωση ασφαλίστρων σε συνδυασμό με την ανάπτυξη άλλων κλάδων μέσα στην συνολική ασφαλιστική παραγωγή έχουν οδηγήσει τον άλλοτε κραταιό κλάδο (υποχρεωτικός γαρ) να βρίσκεται κάτω από άλλους κλάδους που πλέον έχουν μεγαλύτερο ασφαλιστικό ενδιαφέρον και για τους πελάτες και για τις εταιρείες. 

Που εστιάζεται το πρόβλημα βάσει των τελευταίων στοιχείων της ΕΑΕΕ 

- Advertisement -

Η οριακή αύξηση της παραγωγής (3%) είναι δυσανάλογη με την αύξηση των νέων αυτοκινήτων που μπήκαν στους δρόμους. Αυτό σημαίνει ότι κάποιες ασφαλιστικές διατηρούν την πολιτική των υποτιμολογήσεων  και , κυρίως, ότι με την μεγάλη αύξηση των ζημιών οι δείκτες ζημιών (loss ratios) αυξάνονται δραματικά. Πλέον τα τεχνικά αποτελέσματα στον κλάδο, γίνονται ζημιογόνα. Ο συνδυασμός αύξησης ζημιών , μειωμένων ασφαλίστρων και αυξημένων αποζημιώσεων αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον κλάδο.  Ο κλάδος σε πολλές εταιρείες , μπαίνει σε 3ο ή 4ο χρόνο ζημιογόνων τεχνικών αποτελεσμάτων και αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα. 

 Οι ‘αυτοκινητάδες’ ουσιαστικά είναι όμηροι του τιμολογιακού ανταγωνισμού που καθιέρωσαν πρώτα οι ΕΠΥ (προ 20ετίας) και ακολούθησαν οι μεγάλες ασφαλιστικές.  Ήδη και ενόψει 2025, οι εταιρείες προσανατολίζονται είτε να περιορίσουν σε οριακά επίπεδα τις μειώσεις τιμολογίων, είτε να παραμετροποιήσουν τα τιμολόγια ανάλογα με τις περιοχές χαμηλού ή υψηλού ρίσκου (βάσει στατιστικών ατυχημάτων) , είτε να κάνουν μικρές αυξήσεις ασφαλίστρων.  Επιπλέον θα πρέπει να δούμε ότι η παραγωγή που γίνεται μέσα από τα Direct δίκτυα φαίνεται ότι έχει πλαφονάρει και ότι μόνο η ανθρώπινη διαμεσολάβηση μπορεί να διασφαλίσει και την διατηρησιμότητα των συμβολαίων και νέα παραγωγή. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Interlife: Διευκρινίσεις για το επασφάλιστρο νέου οδηγού

Σε ποια συμβόλαια εφαρμόζεται επέκταση του επασφαλίστρου νέου οδηγού στα 25 έτη

ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ: Κατάργηση μηνιαίων συμβολαίων στον Ν. Αττικής

Από 22/10/2025 και μέχρι νεότερης ενημέρωσης - Εξαιρέσεις για εποχιακές χρήσεις και εκδοθέντα ειδοποιητήρια

Στρατηγική συνεργασία Carglass® και Euroins Ελλάδος

Οι δύο εταιρείες δεσμεύονται να προσφέρουν κορυφαία εξυπηρέτηση, θέτοντας την ασφάλεια και την ικανοποίηση του ασφαλισμένου ως απόλυτη προτεραιότητα

Pricefox: Τι ισχύει για τις κάμερες της τροχαίας σήμερα στην Αττική (updated)

Ποιες κάμερες λειτουργούν κανονικά, ποιες πιλοτικά, και ποιες βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Υποτροφία €8.500 για μέλη της ΠΕΝΕΝ από το Μητροπολιτικό Κολλέγιο

Για το πρόγραμμα MSc International Maritime Business, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Warsash Maritime School του Southampton Solent University

Φοιτητές του Master in Bioeconomy στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς επισκέπτονται την INTERAMERICAN

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της δέσμευσης της εταιρείας για προώθηση της γνώσης, της αριστείας και της βιωσιμότητας

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στο επίκεντρο ημερίδας του ΕΕΑ

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου, με δυνατότητα διαδικτυακής συμμετοχής

Η παγίδα της ασφαλιστικής παραγωγής στη Διαμεσολάβηση

Βάζοντας κάτω όλα τα βιβλία και κάνοντας τη σούμα, βγαίνει ένα αποτέλεσμα θαυμαστό - εκ πρώτης όψεως...

Το Business Day 2025 της Εθνικής Ασφαλιστικής εμπνέει τη νέα γενιά επαγγελματιών

Η Εθνική συνεχίζει να επενδύει στους ανθρώπους που θα καθορίσουν το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου