της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Αγωγή κατά των Lloyd’s του Λονδίνου κατέθεσε ο Αμερικανός ράπερ Kanye West (γνωστός και ως σύζυγος της τηλεπερσόνας Kim Kardashian), διεκδικώντας αποζημίωση 10 εκατ. δολαρίων για μια σειρά συναυλιών που ακυρώθηκαν το 2016.
Ειδικότερα, η εταιρεία διοργάνωσης συναυλιών The Very Good Touring Company (που συνδέεται με τον West) ισχυρίζεται ότι πεντε συνδικάτα των Lloyd’s παρέβησαν τους όρους του ασφαλιστικού συμβολαίου που κάλυπτε τις συναυλίες του καλλιτέχνη και δεν κατέβαλαν αποζημίωση για τις απώλειες που υπέστη συνεπεία της ακύρωσής τους.
Ο Kanye West εισήχθη σε ψυχιατρική κλινική για αδιευκρίνιστους λόγους στο τέλος του 2016, με αποτέλεσμα να ακυρώσει τις συναυλίες που θα έδινε στο πλαίσιο της περιοδείας “Saint Pablo”. Σύμφωνα με την αγωγή που κατέθεσε η The Very Good Touring Company, τα συνδικάτα των Lloyd’s απαίτησαν από τον West να υποβληθεί σε ιατρικές εξετάσεις “από ανεξάρτητο γιατρό” μετά την εισαγωγή του στο ψυχιατρείο που αποτέλεσε την αιτία ακύρωσης των συναυλιών. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι “O γιατρός που επιλέχθηκε από τους δικηγόρους των Lloyd’s ήταν προκατειλημμένος εναντίον του West και αναζητούσε έναν λόγο που θα δικαιολογούσε την απόρριψη του αιτήματος αποζημίωσης. Ωστόσο, ακόμα και ο γιατρός αυτός αναγκάστηκε να παραδεχθει ότι ο Kanye δεν μπορούσε να συνεχίσει την περιοδεία του μετά τη νοσηλεία του”.
Στην αγωγή υποστηρίζεται επίσης ότι η ασφαλιστική κάλυψη των συναυλιών περιλάμβανε “τυχαίους τραυματισμούς ή ασθένειες” κατά τη διάρκεια της περιοδείας του West, επομένως η νοσηλεία του τραγουδιστή εμπίπτει σε αυτή την ρήτρα. “Η κωλυσιεργία των ασφαλιστικών εταιρειών είναι εμβληματική ενός ευρύτερου modus operandi του κλάδου για ατέρμονο underwriting μετά την αίτηση καταβολής αποζημίωσης, όπου οι ασφαλιστικές αναζητούν οποιαδήποτε δικαιολογία για να μην πληρώσουν”, αναφέρεται μεταξύ άλλων.
Εκπρόσωπος των Lloyd’s αρνήθηκε να τοποθετηθεί επί της ουσίας της υπόθεσης, υπογραμμίζοντας ότι η φήμη της ασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου στηρίζεται στην ταχεία και αποτελεσματική ικανοποίηση των υποχρεώσεών της. “Μόνο πέρυσι καταβάλαμε πάνω από 14 δισ. στερλίνες σε αποζημιώσεις…Η αγορά επιχειρεί πάντα να βρει συμβιβαστικές λύσεις επ’ ωφελεία τόσο των πελατών όσο και των ασφαλιστικών εταιρειών όταν υπάρχουν διαφωνίες, μέσω διαιτησίας και διαπραγματεύσεων. Ωστόσο, εκεί που δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία, αποζημιώσεις καταβάλλονται μόνο εφόσον διαπιστωθει ότι το σχετικό αίτημα είναι βάσιμο και αφού τα συνδικάτα έχουν βεβαιωθει ότι έχουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται προτού προχωρήσουν σε πληρωμή…”