back to top
33.9 C
Athens
Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025

Γιατί η Uber έχει υψηλή εξάρτηση από την ασφαλιστική βιομηχανία

Αποκαλυπτικά στοιχεία για τους «ασφαλιστικούς δεσμούς» της εταιραείας ενόψει της εισαγωγής της στη Wall Street

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Η Uber, μια από τις εταιρείες-σύμβολα της λεγόμενης «οικονομίας του διαμοιρασμού» (gigeconomy) προετοιμάζεται για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο, από την οποία θα μπορούσε να αντλήσει έως και 10 δις. δολάρια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου που επικαλείται η ιστοσελίδα InsuranceJournal, δεν θα βρισκόταν σε αυτή την ισχυρή θέση χωρίς…ασφάλιση.

«Οι δραστηριότητές μας εξαρτώνται όχι μόνο από την ασφαλιστική κάλυψη των οδηγών, αλλά και από άλλους τύπους ασφάλισης για πρόσθετους κινδύνους», αναφέρεται μεταξύ άλλων στο ενημερωτικό δελτίο της Uber.

- Advertisement -

H εταιρεία είναι προφανώς εκτεθειμένη σε όλη την γκάμα των κινδύνων που αφορούν τις μεταφορικές της δραστηριότητες. Είναι επίσης αντιμέτωπη με τους cyber κινδύνους, καθώς και τους κινδύνους που αφορούν την υπόληψή της και συνδέονται με την αρνητική δημοσιότητα γύρω από την «επιθετική» -όπως έχει χαρακτηριστεί από πολλούς- εργασιακή της κουλτούρα.

«Εάν οι ασφαλιστικές εταιρείες (με τις οποίες συνεργαζόμαστε) αλλάξουν τους όρους των συμβολαίων κατά τρόπο που είναι ασύμφορος για τους οδηγούς ή για εμάς, εάν υποχρεωθούμε να αγοράσουμε πρόσθετη ασφαλιστική κάλυψη για άλλες πτυχές της δραστηριότητάς μας ή εάν δεν συμμορφωνόμαστε με τις ρυθμίσεις που διέπουν τον ασφαλιστικό κλάδο, τότε οι δραστηριότητές μας μπορούν να υποστούν πλήγμα», παραδέχεται η Uber (μέσω του ενημερωτικού δελτίου).

Στο τέλος του 2018, η εταιρεία είχε διαθέσιμα ύψους 2 δις. ευρώ για ασφαλιστική κάλυψη, με το ποσό να έχει δυπλασιαστεί σε σχέση με το 2017. Το σχετικό κονδύλι παρουσίασε αντίστοιχη αύξηση και την περίοδο 2016-2017.

Η Uber συνεργάζεται –μεταξύ άλλων- με τις ασφαλιστικές εταιρείες Allstate, Travelers, Geico, Slice, State Farm, American Family, Liberty Mutual, Mapfre, Mercury, Erieκαι MetLife. Πέρα από τις καλύψεις που συνδέονται με τον κλάδο αυτοκινήτων, έχει ακόμα ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης, αποζημίωσης εργαζομένων, περιουσίας, cyberκαθώς και ευθύνης στελεχών. Ετοιμάζεται δε να επεκταθεί και σε άλλες δραστηριότητες όπως την διαχείριση φορτίων (Uber Freight), την παράδοση έτοιμων γευμάτων (Uber Eats) και τα αυτόνομα οχήματα (Advanced Technologies Group), που θα πρέπει να καλυφθούν και αυτές ασφαλιστικά.

Σε αντίθεση πάντως με άλλους κολοσσούς της υψηλής τεχνολογίας, όπως η Amazon,  η Uberδεν ενδιαφέρεται να εισέλθει και η ίδια στον ασφαλιστικό κλάδο. «Δεν έχουμε τέτοια πρόθεση», δήλωσε πρόσφατα ο CurtisScott, υπεύθυνος για τις δραστηριότητες ασφάλισης της Uber. «Είμαστε καλοί στο να είμαστε μια εταιρεία τεχνολογίας, με εξειδίκευση στα logistics. Οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι καλές στο να είναι…ασφαλιστικές εταιρείες, πράγμα καθόλου εύκολο», κατέληξε.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πάνος Δημητρίου: Το μέλλον της ελληνικής ασφαλιστικής βιομηχανίας

Τα τελευταία χρόνια, η ελληνική ασφαλιστική βιομηχανία βρίσκεται σε μια περίοδο γόνιμων ανακατατάξεων, αλλά και κρίσιμων

Uber, Airbnb, νέα επιχειρηματικά μοντέλα, νέοι κίνδυνοι

Η κοινή χρήση υπηρεσιών, όπως η Uber και η Airbnb μεταφέρουν τους ατομικούς κινδύνους στους εμπορικούς κινδύνους, καθώς η ασφάλιση των κινδύνων που αναδύονται δεν παρέχεται στις ατομικές γραμμές.

Allianz Partners: Συνεργασία με την UBER σε 23 χώρες της Ευρώπης

Την συνεργασία της με την Uber ανακοίνωσε η Allianz Partners για την παροχή προνομιακής ασφάλισης προστασίας σε ανεξάρτητους οδηγούς και ταχυμεταφορείς ανά την Ευρώπη.

Μ. Τζωρτζωρής, iif20: Για κάθε €1 που προστίθεται στην ασφαλιστική βιομηχανία, προστίθενται €3,6 στην κοινωνία

Την συμβολή της ιδιωτικής ασφάλισης στην κοινωνία και οικονομία τόνισε ο κ. Μιχάλης Τζωρτζωρής, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Στη Θεσσαλονίκη 13/6 η ΓΣ της Interlife,  αλλαγές στο ΔΣ (;), στο 29% το δικαίωμα ψήφου του Ι. Βοτσαρίδη

 Tο υφιστάμενο ΔΣ εξελέγην από την ΓΣ Μετόχων στις 16 /6/ 2021 και η θητεία του διήρκησε μέχρι 16 Ιουνίου του έτους 2026

Οι προτάσεις της ΕΑΕΕ για έναν πιο ασφαλή και σύγχρονο Κ.Ο.Κ.

Την υποστήριξή της στην πρωτοβουλία για την αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) εκφράζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Υπερσυμμετοχή Διαμεσολαβητών στην εκδήλωση της Επιτροπής Ασφαλιστικών Πρακτόρων του Ε.Ε.Α

Εντυπωσιακή ανταπόκριση, ενδιαφέρον και ενθουσιασμό από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές κατέγραψε η εκδήλωση της Επιτροπής Ασφαλιστικών

Θεσμική συνάντηση εργασίας της ΕΛ.Ε.Τ.Ε.Α. με την Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

Πραγματοποιήθηκε η 1η θεσμική συνάντηση εργασίας της Ελληνικής Ένωσης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΕΛ.Ε.Τ.Ε.Α.) με την νέα Υφυπουργό Εργασίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Στη Θεσσαλονίκη 13/6 η ΓΣ της Interlife,  αλλαγές στο ΔΣ (;), στο 29% το δικαίωμα ψήφου του Ι. Βοτσαρίδη

 Tο υφιστάμενο ΔΣ εξελέγην από την ΓΣ Μετόχων στις 16 /6/ 2021 και η θητεία του διήρκησε μέχρι 16 Ιουνίου του έτους 2026

Η Allianz επιβράβευσε τους Συνεργάτες της με τον Διαγωνισμό «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο»

Η Allianz διοργάνωσε και φέτος τον Διαγωνισμό Αυτοκινήτου «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο», θέλοντας να επιβραβεύσει τους Συνεργάτες

Οι προτάσεις της ΕΑΕΕ για έναν πιο ασφαλή και σύγχρονο Κ.Ο.Κ.

Την υποστήριξή της στην πρωτοβουλία για την αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) εκφράζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Επανεκλογή του Σπ. Μπαρκούζου, Διευθυντή Διαχείρισης Κινδύνων της Syndea στο Δ.Σ. της AMICE

Ο κ. Σπύρος Μπαρκούζος, Διευθυντής Διαχείρισης Κινδύνων της Syndea, επανεξελέγη ως μόνιμο μέλος, με τριετή θητεία έως το 2028 στο Δ.Σ. της AMICE

Υπερσυμμετοχή Διαμεσολαβητών στην εκδήλωση της Επιτροπής Ασφαλιστικών Πρακτόρων του Ε.Ε.Α

Εντυπωσιακή ανταπόκριση, ενδιαφέρον και ενθουσιασμό από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές κατέγραψε η εκδήλωση της Επιτροπής Ασφαλιστικών