[starbox]
Στον επανασχεδιασμό της στρατηγικής τους στον κλάδο υγείας οδηγήθηκαν οι ασφαλιστικές εταιρείες, προκειμένου να καλύψουν τι αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών για προσιτά και ευέλικτα προγράμματα. Οι ελλείψεις στο δημόσιο σύστημα υγείας και το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα προσανατόλισαν ασφαλιστική αγορά – πολίτες σε προγράμματα μονοετούς διάρκειας με χαμηλότερα ασφάλιστρα. Όπως αναφέρει στο iw η κα Ε. Μάνου, Τεχνική Διευθύντρια Ατομικών Ζωής στην Generali όλες σχεδόν οι ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν στη δημιουργία ετησίως ανανεούμενων νοσοκομειακών προγραμμάτων.
«Η Generali αντελήφθη πολύ έγκαιρα αυτές τις τάσεις και ακολούθησε έναν άλλο δρόμο προκειμένου να διαθέσει στον Έλληνα καταναλωτή ποιοτικά ασφαλιστικά προγράμματα υγείας με προσιτό κόστος, διευρύνοντας παράλληλα όσο είναι δυνατόν τις παροχές. Προγράμματα όπως το Health Care για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και το Medical Prime για την δευτεροβάθμια περίθαλψη απαντούν σε αυτές τις ανάγκες». Η κα Μάνου αναλύει στο Iw τους παράγοντες που διαμορφώνουν το τοπίο στην υγεία, τη φιλοσοφία της Generali στα προγράμματα υγείας και τα στοιχεία που διαφοροποιούν την εταιρεία από τον ανταγωνισμό.
– Πως κινήθηκε ο κλάδος τον τελευταίο χρόνο και πως πιστεύετε ότι θα εξελιχθεί στο μέλλον; Θα αυξηθούν τα μεγέθη του;
Ελένη Μάνου: Οι ασφαλίσεις υγείας γνωρίζουν σημαντική αύξηση της ζήτησης τα τρία τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης που πλήττει το δημόσιο σύστημα ασφάλισης υγείας. Οι έλληνες καταναλωτές, διαπιστώνοντας τα κενά στο κοινωνικό σύστημα ασφάλισης στρέφονται προς τις ασφαλιστικές εταιρείες αναζητώντας ασφαλιστική κάλυψη, με αποτέλεσμα, παρά τη γενικότερη οικονομική κρίση που πλήττει την συνολική παραγωγή του ασφαλιστικού κλάδου, η ασφάλιση υγείας να εμφανίζει μία σταθερότητα.
Δεδομένου ότι δεν φαίνεται να βελτιώνονται άμεσα οι συνθήκες στο δημόσιο σύστημα υγείας, οι ασφαλιστικές εταιρείες αναμένεται να διεκδικήσουν ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο από το σύστημα ασφάλισης υγείας.
Τα πλέον πρόσφατα συγκεντρωτικά στοιχεία της αγοράς αναφέρουν ότι οι ενεργοί ασφαλισμένοι του κλάδου Υγείας το 2012 ήταν πάνω από 1.000.000 και σε σχέση με το 2011, ο αριθμός των ατομικών συμβολαίων παρουσίασε αύξηση 9%.
– Ποιες είναι οι τάσεις που διαμορφώνονται στις ασφαλίσεις υγείας; Οι καταναλωτές ζητούν μονοετή ή ισόβια προγράμματα; Σε ποια συμβόλαια εστιάζει η εταιρεία σας και γιατί;
Ελένη Μάνου: Η κρίση που πλήττει το δημόσιο σύστημα υγείας είναι η μία παράμετρος που συνθέτει την γενικότερη εικόνα του συστήματος ασφάλισης υγείας. Η άλλη είναι η μείωση της αγοραστικής δύναμης του μέσου έλληνα καταναλωτή, παράμετρος που τον υποχρεώνει σε επιλογές χαμηλότερου κόστους. Μία τρίτη παράμετρος είναι το υψηλό και συνεχώς μεταβαλλόμενο κόστος των ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας που ουσιαστικά υποχρεώνει τις ασφαλιστικές εταιρείες σε συνεχείς αυξήσεις των ασφαλίστρων. Τέλος μία ακόμα παράμετρος αφορά τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες και σχετίζεται με την πολιτική ανάληψης μακροχρόνιων κινδύνων και τις υποχρεώσεις σε κεφάλαια που αυτές δημιουργούν με τις νέα οδηγία Solvency II.
Αυτές οι παράμετροι υποχρεώνουν τον κλάδο ιδιωτικής ασφάλισης να επαναχαράξει την προϊοντική του πολιτική και να οδηγηθεί στην δημιουργία ασφαλιστικών προϊόντων με κύριο χαρακτηριστικό την ετήσια διάρκεια τους. Όλες σχεδόν οι ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν στη δημιουργία ετησίως ανανεούμενων νοσοκομειακών προγραμμάτων.
Η Generali αντελήφθη πολύ έγκαιρα αυτές τις τάσεις και ακολούθησε έναν άλλο δρόμο προκειμένου να διαθέσει στον έλληνα καταναλωτή ποιοτικά ασφαλιστικά προγράμματα υγείας με προσιτό κόστος, διευρύνοντας παράλληλα όσο είναι δυνατόν τις παροχές. Προγράμματα όπως το Health Care για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και το Medical Prime για την δευτεροβάθμια περίθαλψη απαντούν σε αυτές τις ανάγκες. Αυτού του είδους τα προϊόντα που συνδυάζουν την ουσιαστική ασφαλιστική κάλυψη, σε συνεργασία με μεγάλα ιδιωτικά θεραπευτήρια, αποτελούν μία διέξοδο για εκατοντάδες χιλιάδες έλληνες ασφαλισμένους. Λαμβάνοντας υπόψη μας αυτές τις παραμέτρους, μπορούμε να πούμε ότι για την Generali η ετήσια ή μακροχρόνια διάρκεια του προγράμματος έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
-Πως διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό;
Ελένη Μάνου: Όπως προανέφερα η Generali ακολούθησε ένα διαφορετικό δρόμο στον σχεδιασμό και προώθηση των νέων προγραμμάτων ασφάλισης υγείας, προχωρώντας σε στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλους ομίλους υπηρεσιών υγείας όπως είναι οι όμιλοι Υγεία και Ιατρικό Κέντρο. Tα προϊόντα αυτά αποτέλεσαν τον «οδηγό» για παρόμοια προϊόντα και από άλλες ασφαλιστικές εταιρείες. Παράλληλα η εταιρία δίνει τη δυνατότητα στον ασφαλισμένο να επιλέξει άλλες, πιο ευέλικτες λύσεις μέσα από τα προγράμματα Health Keeper και Medical Safety για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια περίθαλψη αντίστοιχα.
Το πρόγραμμα Health Keeper περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη σειρά παροχών και λύσεων έτσι ώστε να ικανοποιεί όλες τις ανάγκες, σε Πανελλαδικό δίκτυο, διασφαλίζοντας την άμεση εξυπηρέτησή του ασφαλισμένου όπου κι αν βρίσκεται. Το Health Keeper εκτός από ιατρικές επισκέψεις και διαγνωστικές εξετάσεις, καλύπτει και θεραπείες. Προσφέρεται σε όλους, χωρίς περιορισμούς, ανεξάρτητα από ιατρικό ιστορικό και χωρίς κανένα απολύτως όριο ηλικίας. Επιπλέον μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής για smart phones, Generali Health Alert, ο ασφαλισμένος διευκολύνεται στην πρόσβαση του σε υπηρεσίες και παρόχους υγείας αφού έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται ανά πάσα στιγμή για την διαθεσιμότητα ιατρών και διαγνωστικών κέντρων στην περιοχή του. Ταυτόχρονα όμως το Generali Health Alert σώζει ζωές, αφού ο ασφαλισμένος μπορεί να αποστείλει κλήση για άμεση βοήθεια και να λάβει την απαιτούμενη ιατρική υποστήριξη, όπου και αν βρίσκεται.
Επίσης το MEDICAL Safety είναι η απόλυτη λύση στα Νοσοκομειακά προγράμματα υγείας, τόσο δυναμικό που καλύπτει κάθε περίπτωση, και τόσο ευέλικτο ώστε να προσαρμόζεται απόλυτα στις προσωπικές ανάγκες κάθε ασφαλισμένου. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα υγείας, που προσφέρει πλήρη κάλυψη στη δευτεροβάθμια, στα πιο σύγχρονα ιατρικά κέντρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, με το ελάχιστο δυνατό κόστος. Παράλληλα προσφέρει 100% κάλυψη στα ειδικά συνεργαζόμενα νοσηλευτικά ιδρύματα, και συγκεκριμένα στο Ιασώ General, στον Όμιλο Ιατρικού Αθηνών και στον Όμιλο Υγεία, τόσο σε περιπτώσεις επείγουσας εισαγωγής, όσο και στις επεμβάσεις χωρίς νοσηλεία, ανεξαρτήτως απαλλαγής.
Μια καινοτομία του Medical Safety που το ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι ότι εκτός από ειδικές, υψηλού κόστους προληπτικές εξετάσεις, προσφέρει και καλύψεις τριτοβάθμιας περίθαλψης όπως η νοσηλεία κατ’ οίκον και η κάλυψη εξόδων σε κέντρα αποκατάστασης.
– Ποιες διαφορές εντοπίζετε στον κλάδο υγείας στην Ελλάδα σε σχέση με την εικόνα που διαμορφώνεται στο εξωτερικό;
Ελένη Μάνου: Κύριο χαρακτηριστικό της ελληνικής αγοράς υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα σε σχέση με την ευρωπαϊκή είναι το δυσλειτουργικό δημόσιο σύστημα υγείας και η στρεβλή ιδιωτική αγορά υγείας, όπου κυρίαρχα χαρακτηριστικά της είναι η υπερπροσφορά ιατρικών, χειρουργικών κυρίως, ειδικοτήτων και η ολιγοπωλησιακά διαρθρωμένη και συγκεντρωμένη στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας προσφορά ιδιωτικών κλινικών.
Τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα, όπως η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος έχει επισημάνει, η αγορά ιδιωτικών υπηρεσιών υγείας να λειτουργεί σε ένα περιβάλλον στο οποίο να διαπιστώνονται συχνά φαινόμενα, όπως περιπτώσεις εισαγωγής για νοσηλεία σε ιδιωτικές κλινικές χωρίς αντικειμενικά εμφανή και αποχρώντα ιατρικό λόγο, ανεξήγητες αποκλίσεις στην κλινική αντιμετώπιση πανομοιότυπων περιστατικών ασθενών, αμφισβητούμενη ιατρικώς αναγκαιότητα και ένταση στη χρήση ακριβής ιατρικής τεχνολογίας και προκλητή (υπερ)κατανάλωση υπηρεσιών υγείας, αδιαφάνεια στην τιμολόγηση των υπηρεσιών υγείας κ.λπ.
– Συμφωνείτε με την πρόθεση της πολιτείας να θεσπίσει δείκτες αναφοράς για τα προγράμματα υγείας;
Ελένη Μάνου: Η Generali υποστήριζε και θα εξακολουθήσει να υποστηρίζει την θεσμοθετημένη εισαγωγή ιατρικών πρωτοκόλλων και κατευθυντηρίων γραμμών προς γενικευμένη εφαρμογή από την ιατρική κοινότητα (δημόσιου και ιδιωτικού τομέα), όπως επίσης και την εφαρμογή κοινής κωδικοποίησης των διαγνωστικών και ιατρικών πράξεων σε όλο το φάσμα του συστήματος υγείας (δημόσιο και ιδιωτικό).