Τις απόψεις του σχετικά με την εκπαίδευση στην ασφαλιστική αγορά καταθέτει στο Iw ο κ. Αντώνης Πρόκος, μέλος του ΔΣ και μέλος της Επιτροπής Ελέγχου της Aigaion Ασφαλιστική ΑΕ. Ο κ. Πρόκος αναφέρεται στη φιλοσοφία της Aigaion για την κατάρτιση των ανθρώπων της, τους τρόπους εκπαίδευσης που ακολουθεί η εταιρεία και επισημαίνει ότι πρέπει να υπάρξει ισορροπία ανάμεσα στην εκπαίδευση που αφορά προϊόντα και στη γενικότερη κατάρτιση των στελεχών.
– Πως ενισχύετε ως εταιρεία την τεχνογνωσία και την αποδοτικότητα των στελεχών, των υπαλλήλων και των συνεργατών σας;
Α.Π.: Στην AIGAION έχουμε διαπιστώσει ότι η ενδυνάμωση και η βελτίωση του προσωπικού και των συνεργατών μας περνά μέσα από το δόγμα της συνεχούς και κυλιόμενης εκπαίδευσης, τόσο σε θέματα που έχουν σχέση με το αντικείμενο της εργασίας όσο και σε θέματα που άπτονται της γενικότερης στάσης και συμπεριφοράς του προσωπικού και των συνεργατών μας.
Έχουμε διαπιστώσει ότι όλοι οι άνθρωποι λαμβάνουν ερεθίσματα και από τις τρεις μεγάλες δραστηριότητες της ζωής τους -οικογενειακή, επαγγελματική και κοινωνική- τα οποία αποτελούν την βάση για την εκπαίδευση.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι στην AIGAION πιστεύουμε ότι η εκπαίδευση δεν είναι προσθετική αλλά μετασχηματίζουσα, δηλαδή κατά τη διάρκεια της ζωής τους οι άνθρωποι λαμβάνουν συνεχώς εκπαιδευτικά ερεθίσματα, τα οποία καλούνται να τα επικαιροποιήσουν και να τα προσαρμοστούν στις τρέχουσες εξελίξεις και στα νέα δεδομένα. Γι’ αυτό η συνεχής και κυλιόμενη εκπαίδευση που κάνουμε στο προσωπικό μας έχει σκοπό το μετασχηματισμό και την επικαιροποίηση των γνώσεων τους, ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικοί και αποδοτικοί στην καθημερινή τους εργασία με άμεσο όφελος στη εικόνα και την πρόοδο της εταιρίας.
– Τα προγράμματα εκπαίδευσης που παρακολουθούν οι άνθρωποι σας είναι προγράμματα που οργανώνονται ενδοεταιρικά ή αφορούν και ινστιτούτα εκπαίδευσης;
Α.Π.: Στην AIGAION ακολουθούμε τρεις τρόπους εκπαίδευσης. Ο πρώτος αφορά την εκπαίδευση στο χώρο εργασίας (on the job), ο δεύτερος την παρακολούθηση σεμιναρίων σε ινστιτούτα εκπαίδευσης τα οποία αφορούν στο αντικείμενο των εργασιών μας, π.χ. τα σεμινάρια του ΕΙΑΣ και ο τρίτος είναι τα ενδοεπιχειρησιακά σεμινάρια από αναγνωρισμένα ινστιτούτα εκπαίδευσης τα οποία αφορούν κυρίως θέματα επαγγελματικής συμπεριφοράς.
– Είναι επαρκώς καταρτισμένοι οι άνθρωποι της ασφαλιστικής αγοράς;
Α.Π.: Το ερώτημα δεν είναι σε ποιο βαθμό είναι καταρτισμένοι οι άνθρωποι της αγοράς αλλά κυρίως ποιες είναι οι δυνατότητες που μπορούν να αναπτύξουν ώστε να φέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην εργασία τους. Η ελληνική ασφαλιστική αγορά επενδύει κυρίως σε προϊοντικά σεμινάρια και λιγότερο στην γενικότερη εκπαίδευση των στελεχών και των συνεργατών. Πιστεύουμε ότι αυτά τα δύο θα πρέπει να βρίσκονται σε ισορροπία γιατί όσο καλός και αν είναι κάποιος στο αντικείμενο των εργασιών του, αν δεν έχει την ικανότητα να επικοινωνήσει σωστά με τους συναδέλφους και τους συνεργάτες του είναι σαν να μην γνωρίζει τίποτα και δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
– Υπάρχουν διαφορές στην εκπαίδευση που ακολουθούν οι εταιρείες στο εξωτερικό; Έχει η ελληνική αγορά ελλείψεις στον τομέα της εκπαίδευσης;
Α.Π.: Υπάρχουν σημαντικές διαφορές στο συγκεκριμένο τομέα μεταξύ των ελληνικών ασφαλιστικών εταιριών και των ομοειδών εταιριών του εξωτερικού. Οι ξένες εταιρίες δίνουν έμφαση στην εκπαίδευση ξεκινώντας από την κορυφή της ιεραρχίας και στη συνέχεια προχωρούν στην εκπαίδευση του προσωπικού. Στην Ελλάδα, η εμπειρία μας δείχνει ότι ξεκινάμε αντίθετα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν «κενά» στη συνεργασία μεταξύ προϊσταμένων και προσωπικού. Εκτίμηση μας είναι ότι υπάρχουν σαφέστατες ελλείψεις εκπαίδευσης κυρίως στα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς.
– Πιστεύετε ότι η ασφαλιστική αγορά έχει ανάγκη από νέους ανθρώπους;
Α.Π.: Σαφέστατα οι νέοι άνθρωποι στην αγορά μας θα δώσουν άλλη πνοή. Θα πρέπει όμως να καθοριστεί το πλαίσιο βάσει του οποίου οι νέοι εργαζόμενοι θα προσελκύονται, θα επιλέγονται, θα προσλαμβάνονται και θα αμείβονται.