back to top
21 C
Athens
Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2025

EIOPA προς ΕΕ: Ελέγξτε και επαληθεύστε πριν αποφασίσετε

Ελενα Ερμείδου

Η πράσινη ανάπτυξη έχει γίνει μέσο εκμετάλλευσης και χειραγώγησης πολλών θεμάτων. Για αυτές τις πρακτικές χειραγώγησης μιλά η EIOPA στην πρόσφατη μελέτη της, καταθέτοντας προτάσεις για την αντιμετώπιση των στρεβλών πρακτικών και του πράσινου πλυντηρίου, greenwashing

- Advertisement -

Τι προτείνει η EIOPA για την αντιμετώπιση των στρεβλών τακτικών

– Την από κοινού εποπτεία με τις Αρχές ESA

- Advertisement -

–  Ενισχυμένη εποπτεία – μέσω ασκήσεων «mystery shopping», παρακολούθησης της αγοράς, έρευνας καταναλωτών και υποστήριξης των εθνικών ρυθμιστικών αρχών.

–  Πρόληψη της πράσινης πλύσης εγκεφάλου από τις ασφαλιστικές

–  Ενσωμάτωση των τακτικών εποπτείας και πρόληψης στους εσωτερικούς κανονισμούς διακυβέρνησης των ασφαλιστικών.

–  Ενίσχυση των εποπτικών πόρων και της τεχνογνωσίας  με την χρήση του SupTech για την αντιμετώπιση του greenwashing.

– Αποσαφήνιση της ορολογίας για την πράσινη ανάπτυξη καθώς οι καταναλωτές δεν κατανοούν τους πολύπλοκους όρους

–  Κατηγοριοποίηση των ασφαλιστικών προϊόντα με τα βιώσιμα χαρακτηριστικά.

–  Σύναξη επενδυτικού πλαισίου που σχετίζεται με την βιωσιμότητας.

Οι Επόπτες προτρέπουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προτού προβεί σε ανάπτυξη πολιτικών να έχει ελέγξει ότι προτείνει, επαληθεύοντας και τεκμηριώνοντας τις αποφάσεις της σχετικά με την μεταβολές των πλαισίων πράσινης ανάπτυξης.

Τι ζητά από την Κομισιόν

α. να εξετάσει το ενδεχόμενο εισαγωγής συστήματος ταξινόμησης των χρηματοπιστωτικών προϊόντων, το οποίο θα βασίζεται σε θεσμοθετημένες κατηγορίες προϊόντων ή και σε δείκτες βιωσιμότητας, προκειμένου να υποστηρίξουν τους καταναλωτές στην περιήγησή τους σε ευρεία επιλογή βιώσιμων προϊόντων.

β. Οι κατηγορίες θα πρέπει να είναι απλές, με σαφή αντικειμενικά κριτήρια ή κατώτατα όρια, ώστε να προσδιορίζεται σε ποια κατηγορία εμπίπτει το προϊόν.

γ. Ένας δείκτης βιωσιμότητας θα μπορούσε να αναφέρεται στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, στην κοινωνική βιωσιμότητα ή και στα δύο, εξηγώντας στους επενδυτές τα χαρακτηριστικά βιωσιμότητας του προϊόντος σε μορφή, για παράδειγμα, κλίμακας.

δ. Οι επιλογές για την κατηγοριοποίηση προϊόντων ή και των δεικτών βιωσιμότητας θα πρέπει να ελέγχονται προηγουμένως σε καταναλωτές μέσω κατάλληλων δοκιμών. Με τη χρήση κατηγοριών δεν θα χρειάζονται τόσο λεπτομερείς και εκτενείς γνωστοποιήσεις.

ε. Η Επιτροπή να επανεξετάσει τη συνύπαρξη των δύο παράλληλων εννοιών της «βιώσιμης επένδυσης», δηλαδή αφενός αυτής που ορίζεται ήδη στον Κανονισμό SFDR και αφετέρου αυτής που απορρέει στο πλαίσιο της ευθυγράμμισης μιας επένδυσης με τον Κανονισμό Taxonomy. Η Επιτροπή θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην ολοκλήρωση της Ταξινομίας και να την επεκτείνει στην κοινωνική βιωσιμότητα.

στ. Οι ESAs συνιστούν στην Επιτροπή να διασφαλίσει ότι οι γνωστοποιήσεις βιωσιμότητας καλύπτουν τις διαφορετικές ανάγκες των επενδυτών και επιπλέον λαμβάνουν υπόψη την ύπαρξη των διαφορετικών καναλιών διανομής, μέσω των οποίων διανέμονται τα χρηματοπιστωτικά προϊόντα.

ζ. Η Επιτροπή να εξετάσει προσεκτικά, εάν θα μπορούσε να συμπεριλάβει και άλλα προϊόντα στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού SFDR, προκειμένου να διασφαλίσει εναρμονισμένες γνωστοποιήσεις τόσο για τα προϊόντα που επί του παρόντος εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του SFDR όσο και για οποιαδήποτε άλλα προϊόντα που θα μπορούσαν να εισαχθούν εκ των υστέρων στις απαιτήσεις του SFDR.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Petra Hielkema: «Η εμπιστοσύνη είναι το θεμέλιο ενός υγιούς χρηματοπιστωτικού συστήματος»

Η EIOPA σχεδιάζει το μέλλον της ευρωπαϊκής ασφάλισης με πυλώνες την ανθεκτικότητα και την εμπιστοσύνη

EIOPA: Πρόσκληση παροχής στοιχείων για τις συντάξεις καθορισμένων εισφορών

H πρωτοβουλία αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των συνταξιοδοτικών κενών και στη μετάβαση σε βιώσιμο σύστημα πολλαπλών πυλώνων

ΕΑΕΕ: Επιστολή προς ΥΠΟΙΚ, ΤτΕ και Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία για το ζήτημα των SIAs

Ενόψει ECOFIN, η Ένωση μετέφερε τον προβληματισμό για τον αποκλεισμό των βασιζόμενων σε ασφάλιση επενδυτικών προϊόντων από το πεδίο της SIU

Η αντίδραση της Insurance Europe στη σύσταση της Κομισιόν για τους SIAs στο πλαίσιο της SIU

Η ΕΑΕΕ μεταφέρει τον προβληματισμό για την επιλογή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να θέσει επί της ουσίας εκτός τον τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ERB Cyprialife και ERB Asfalistiki: Νέα, κοινή καμπάνια και εταιρική τοποθέτηση

Υπό το κεντρικό μήνυμα: «Στη ζωή, η ασφάλεια είναι κάτι περισσότερο από ένα συμβόλαιο»

«Η ηρεμία μέσα στην καταιγίδα»: Επισκόπηση Κινδύνων χώρας και τομέα από την Coface

Η Coface αναλύει την παγκόσμια δυναμική εστιάζοντας στην αύξηση του κοινωνικού και πολιτικού κινδύνου, και στις στρατηγικές προκλήσεις του Κόλπου

Fitch: Αναβάθμιση της Euroins AD σε «B+» με σταθερή προοπτική

Α. Μουρατίδου: «Προχωρούμε με αυτοπεποίθηση, επενδύοντας στην καινοτομία, στην αξιοπιστία και στη διαρκή ενίσχυση της σχέσης εμπιστοσύνης»

Η Howden ανοίγει τα χαρτιά της – Νέα σχέδια για τις προαιρετικές αντασφαλίσεις

Τι αποκαλύπτει η Howden Re στο συνέδριο του Μπάντεν-Μπάντεν, ενόψει αλλαγών και χαλάρωσης των συνθηκών αντασφάλισης

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

ΕΟΠΥΥ: Αυστηρή σύσταση για τις παράνομες χρεώσεις από ιδιωτικούς παρόχους υγείας

Επανειλημμένες καταγγελίες για παρατυπίες - Η ΕΛΛΟΚ επαναφέρει την πρότασή της για θεσμοθέτηση τακτικής αξιολόγησης των συμβεβλημένων παρόχων

Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών πρωτοπορεί με πράσινα χειρουργεία και αποτύπωση αναισθητικών αερίων

Για τον Δρ. Βασίλη Γ. Αποστολόπουλο, η τεχνολογική και ιατρική πρόοδος αποκτά αξία μόνο όταν συνοδεύεται από σεβασμό προς το περιβάλλον

Νέα διάκριση για τον Τάσο Χατζηθεοδοσίου – Ανάμεσα στους κορυφαίους 40 νέους επιχειρηματίες της Ελλάδας για το 2025

Υπό τη διοίκησή του, η Mega Brokers έχει αναδειχθεί σε έναν από τους πλέον δυναμικούς και εξωστρεφείς ομίλους του κλάδου

Στ. Στεφανίδης: «Μαζί μπορούμε να χτίσουμε ένα πιο ανθεκτικό, ασφαλές και βιώσιμο αύριο για την ελληνική φιλοξενία»

Μιλώντας στα Greek Hospitality Awards 2025, τo διευθυντικό στέλεχος της ERGO ανέδειξε τον ρόλο της ασφάλισης στη βιωσιμότητα του τουρισμού

ERB Cyprialife και ERB Asfalistiki: Νέα, κοινή καμπάνια και εταιρική τοποθέτηση

Υπό το κεντρικό μήνυμα: «Στη ζωή, η ασφάλεια είναι κάτι περισσότερο από ένα συμβόλαιο»