“Πολύς λόγος γίνεται χρόνια τώρα για την ασφαλιστική συνείδηση. Την έλλειψή της κυρίως! Και πολλές φορές αναλογίζεται κανείς τι σημαίνει στ’ αλήθεια ασφαλιστική συνείδηση. Υπάρχει έμφυτη και εν υπνώσει; Είναι εσωτερική ανάγκη που καλλιεργείται και ανθίζει όταν ποτιστεί σωστά; Και ποιος έχει την ευθύνη για την καλλιέργειά της; Ποιος θα αναδείξει και ποιος θα δρέψει τελικά τους καρπούς της;
Δεν έχει λέμε ο Έλληνας ασφαλιστική συνείδηση, και δικαίως, καθώς βλέπουμε να παραμένει χαμηλά η ασφαλιστική παραγωγή, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 2,2% του ΑΕΠ.
Οι τρόποι όμως για να δημιουργηθεί η ασφαλιστική συνείδηση στον πολίτη είναι μόλις δύο. Η εκπαίδευση στην αναγνώριση της ανάγκης της ασφάλισης και η δικαίωση στην ώρα της αποζημίωσης. Όπως κάποτε μαθαίναμε στο σχολείο για τα αγαθά της αποταμίευσης με τον ίδιο τρόπο πρέπει τα παιδιά από νωρίς να διδαχθούν και για το αναντικατάστατο αγαθό της πρόνοιας και της ασφάλισης.
Οι μεγαλύτεροι όμως: Γνωρίζουμε ότι η ασφαλιστική αποζημίωση είναι η πραγματική διαφήμιση του έργου μας. Επομένως άμεσα θα πρέπει να βρούμε τους τρόπους που θα προβάλουμε με τον καλύτερο τρόπο τα ποσά που καταβάλλονται κάθε χρόνο για αποζημιώσεις, σε όσους επείσθηκαν για το αγαθό της ασφάλισης.
Με στοιχεία του 2017 τα ποσά που δόθηκαν για αποζημιώσεις στην Υγεία ήταν 614 έκατ. ευρώστο Αυτοκίνητο 463, και στην Περιουσία 262. Είναι πολύ σημαντικά ποσά για να τα γνωρίζουμε όσοι υπηρετούμε τον χώρο και να τα αγνοεί η κοινωνία.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει άλματα στην οργάνωση του εσωτερικού ελέγχου των Εταιρειών και στην επαγγελματική πιστοποίηση των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, και η Ασφαλιστική Αγορά λειτουργεί καλά. Όμως το μήνυμα δεν φτάνει σωστά στον πολίτη.
Υπάρχει ακόμη καχυποψία και έλλειψη ενημέρωσης και θα πρέπει να αναρωτηθούμε τι δεν κάνουμε σωστά και παραμένουν επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα ανασφάλιστα.
Ή δεν επικοινωνούμε την αξία της ασφάλισης με τρόπους αξιόπιστους και κατανοητούς ή επιτρέπουμε ακόμη, με καταδικαστέες πρακτικές, να μας αμφισβητούν.
Είναι βέβαιο ότι χρειάζεται μεθοδική, συνεχής, στοχευμένη και συλλογική σύμπραξη όλων των φορέων της αγοράς για να είναι η εκστρατεία ενημέρωσης επιτυχημένη και αποτελεσματική. Οφείλουμε όλοι να εκπαιδεύσουμε τους πολίτες στην ανάγκη να χτίσουν σήμερα ένα συμπληρωματικό εισόδημα για τα χρόνια της σύνταξης και να προσφέρουμε προιόντα που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους με απλό τρόπο κατανοητό και διάφανο. Έχουμε την αισιοδοξία ότι κάτι φαίνεται να αλλάζει
στην αγορά.Το πολιτικό κλίμα, οι ενέσεις των φοροελαφρύνσεων και οι εξελίξεις στον τομέα των επενδύσεων, θα δώσουν την δυνατότητα και στην ασφαλιστική αγορά, που έχει επενδύσει στην καινοτομία και την διαφάνεια, να αφυπνίσει επιτέλους, και σε ικανοποιητικό βαθμό,την ασφαλιστική συνείδηση”.
Αναδημοσίευση από το περιοδικό της ΕΕΑΕ