της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Μπορεί μια σχετικά μικρή και άγνωστη ασφαλιστική εταιρεία από τη Νότιο Αφρική να αλλάξει τον κόσμο ; “Ναι”, απαντά το περιοδικό Fortune αφού στον κατάλογο των 50 εταιρειών που αλλάζουν τον κόσμο (που συνέταξε φέτος για πρώτη φορά), τοποθέτησε στην 17η θέση την Discovery Insurance: O λόγος γι’ αυτό είναι το πρωτοποριακό μοντέλο shared value insurance που ανέπτυξε η εταιρεία και το οποίο δίνει κίνητρα στους πελάτες της να αθλούνται και να φροντίζουν την υγεία τους, κάτι που έχει προφανή οφέλη για τους ίδιους αλλά και για την ασφαλιστική.
Στην “καρδιά” του μοντέλου αυτού βρίσκεται το Vitality, ένα πρόγραμμα παρακολούθησης της συμπεριφοράς (behaviour tracking program), το οποίο επιβραβεύει τους πελάτες όταν υιοθετούν καλές συνήθειες στη διατροφή τους ή αθλούνται περισσότερο. Παραδείγματος χάρη, πληρώνει τη συνδρομή τους στο γυμναστήριο. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα μέλη του προγράμματος Vitality χρειάζονται νοσοκομειακή περίθαλψη λιγότερο συχνά σε σχέση με τα μη-μέλη (σε ποσοστό 7,5%) και μένουν στο νοσοκομείο για λιγότερο χρόνο. Όπως υπογραμμίζει το Fortune, “Η Discovery είναι μια από τις εταιρίες που αυξάνουν το προσδόκιμο ζωής των πελατών τους, δημιουργώντας παράλληλα καλύτερες συνθήκες κερδοφορίας για την ίδια”
Το μοντέλο της Discovery ανταποκρίνεται στην μεταβαλλόμενη φύση του ασφαλιστικού κινδύνου, καθώς χρόνιες καταστάσεις οι οποίες θεωρούνταν σταθερές και μόνιμες κατά την δημιουργία της ασφαλιστικής κάλυψης θεωρούνται πλέον κίνδυνοι που συνδέονται με τη συμπεριφορά. Το μοντέλο εκκινεί από το ότι οι άνθρωποι δεν επιλέγουν πάντα τις καλύτερες λύσεις για την υγεία τους, διαλέγοντας π.χ. την καθιστική ζωή αντί της άθλησης. Για να το αλλάξει αυτό, η Discovery επιδίωξε να βελτιώσει την υγεία των πελατών της μέσω του Vitality, το οποίο προσφέρει κίνητρα για να προωθήσει τις “υγιείς επιλογές” (Η τελευταία πρωτοβουλία της εταιρείας είναι η προσφορά Apple Watch για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων…), που χρηματοδοτεί από τα κέρδη που προκύπτουν από τη βελτίωση της υγείας των μελών. Η πλατφόρμα αυτή -που μετρά ήδη 20 χρόνια ζωής- είχε τέτοια επιτυχία, ώστε η Discovery τη διανέμει πλέον και σε άλλες αγορές συνεργαζόμενη με μεγάλες ασφαλιστικές, όπως την AIA στις χώρες της Ασίας, την Ping An στην Κίνα, την Generali στην Ευρώπη και την John Hancock στις ΗΠΑ. Τα λειτουργικά κέρδη της Discovery ξεπέρασαν τα 500 εκατ. δολάρια το 2014 με σημαντική αύξηση και η εταιρεία ετοιμάζεται να επεκταθεί στις τραπεζικές δραστηριότητες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Discovery, Αντριαν Γκορ, αναλύει το υπόβαθρο του προγράμματος Vitality. “Το τοπίο στις ασφάλειες μεταβάλλεται με ταχείς ρυθμούς. Πρώτον, η φύση των κινδύνων αλλάζει καθώς συνδέεται με την συμπεριφορά και γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκη. Δεύτερον, η τεχνολογία καθίσταται ζωτικής σημασίας για την διαχείριση των κινδύνων, με την αυξανόμενη δημοφιλία των φορητών συσκευών να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες στους ασφαλιστές να επηρεάζουν και να τιμολογούν καλύτερα τους κινδύνους. Τρίτον, η υγειονομική κάλυψη είναι πλέον εξατομικευμένη. Για να πετύχουν οι ασφαλιστές στο περιβάλλον αυτό, υπάρχει εντεινόμενη πίεση να δημιουργήσουν τα κατάλληλα εργαλεία, από πλευράς ασφάλειας, συμπεριφοράς και τεχνολογίας. To πρόγραμμα Vitality συνδυάζει και τις τρεις αυτές πτυχές και χάρη σε αυτό η Discovery αναδεικνύεται σε παγκόσμιο leader στον χώρο της “συμπεριφορικής ασφάλισης” (behavioural insurance).