Την υπομονή ασφαλισμένων και παρόχων υγείας δοκιμάζουν οι νέοι κανόνες για τις δωρεάν επισκέψεις στα συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ ιατρεία. Αν και το καινούργιο σύστημα μετρά ήδη 4 ημέρες λειτουργίας, η εμπειρία είναι μάλλον απογοητευτική, αφού δεν πληρούνται οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του Οργανισμού, οι ασφαλισμένοι θα εξυπηρετούνταν εντός συγκεκριμένου ωραρίου. Κατά την αναζήτηση γιατρού στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΟΠΥΥ, όμως, δεν υπάρχει κάποια σχετική πληροφορία για το κοινό. Όπως καταγγέλλει η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ, αυτό συμβαίνει διότι η φόρμα στο e-ΔΑΠΥ για τη δήλωση του ωραρίου από τους παρόχους ενεργοποιήθηκε αιφνιδιαστικά το απόγευμα της Δευτέρας. Κάτι το οποίο είναι προφανές ότι θα έπρεπε να έχει γίνει αρκετές ημέρες πριν ξεκινήσει η εφαρμογή του νέου συστήματος.
Όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός, οι επισκέψεις που δεν κατέστη δυνατό να καταχωρηθούν πριν τη δήλωση του ωραρίου λειτουργίας του ιατρείου για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ, από 2-4/10, μπορούν να καταχωρηθούν αναδρομικά.
Την ίδια ώρα, προβληματική αναδεικνύεται η δήλωση των ραντεβού. Από τις οδηγίες που έχουν δοθεί, προκύπτει ένας μέσος ημερήσιος όρος 20 δωρεάν επισκέψεων (ή 100 την εβδομάδα). Πάροχοι οι οποίοι προσπάθησαν, όμως, να καταχωρήσουν την 21η επίσκεψη της ημέρας βρέθηκαν μπροστά στο δυσάρεστο γεγονός να μπλοκάρεται η ενέργεια αυτή από το ηλεκτρονικό σύστημα της ΗΔΙΚΑ. Στο μεταξύ, η διαθεσιμότητα των δωρεάν ραντεβού στην πλατφόρμα του ΕΟΠΥΥ δεν εμφανίζεται σε επίπεδο ημέρας ή εβδομάδας για τους ασφαλισμένους, οι οποίοι μπορούν να πληροφορηθούν μόνο το υπόλοιπο των δωρεάν ραντεβού του μήνα.
«Εάν δεν αποσύρετε άμεσα την εγκύκλιο, με δική σας ευθύνη, θα είναι αδύνατη εφεξής η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων μέσα από τη σύμβαση» προειδοποιεί τους ιθύνοντες η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ, που κάνει λόγο για τόσο για προχειρότητα όσο και για αδυναμία αντίληψης των οδηγιών που δημοσίευσαν.
Θα μπορούσε, βέβαια, κανείς να πει ότι κάθε αρχή και δύσκολη και με αυτή την έννοια να κυριαρχήσει η ψυχραιμία και η υπομονή για τη σταδιακή βελτίωση του συστήματος. Όμως, ο Οργανισμός είχε συνολικά 4 μήνες περιθώριο για να προετοιμαστεί κατάλληλα. Άλλωστε, ο ίδιος έθεσε τόσο τους όρους όσο και τις προθεσμίες. Συνεπώς, ο εκνευρισμός που προκλήθηκε δεν είναι αδικαιολόγητος.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ καλεί τα μέλη της να εξυπηρετούν δωρεάν τους ασφαλισμένους όταν και εφόσον το σύστημα ομαλοποιηθεί και δέχεται τις επισκέψεις. Ειδάλλως να λειτουργήσουν ιδιωτικά και επ’ αμοιβή, επιρρίπτοντας την ευθύνη για το «φιάσκο» στη Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ και τις «άστοχες επιλογές της».