back to top
26.8 C
Athens
Τρίτη 8 Ιουλίου 2025

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Μείωση εισοδημάτων και οικονομικός παραλογισμός οδηγεί στο κυνήγι του φθηνού ασφαλίστρου

Νίκος Σακελλαρίου

Ένα νέο φαινόμενο υπασφάλισης διαμορφώνεται το τελευταίο διάστημα στον πολύπαθο κλάδο αυτοκινήτου.

- Advertisement -

Μείωση στα μεικτά ασφαλιστήρια καταγράφεται στο σύνολο των εταιρειών το β’ εξάμηνο 2024 σύμφωνα με ρεπορτάζ του IW σε επιλεγμένους ασφαλιστικούς συμβούλους και διαμεσολαβητές. Η μείωση διαφοροποιείται από εταιρεία σε εταιρεία και παρά τα δελεαστικά προγράμματα των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και των εναλλακτικών τρόπων πληρωμής τους, οι ασφαλισμένοι στρέφονται προς πιο απλά προγράμματα και με τις μικρότερες δυνατές καλύψεις. Ταυτόχρονα συνεχίζεται η στροφή προς ασφαλιστικά προγράμματα ΕΠΥ , η οποία είχε περιοριστεί μέχρι πριν μερικά χρόνια.

«Φθηνές» ασφαλίσεις ακόμη και για νέα και ακριβά αμάξια

- Advertisement -

Η αναζήτηση φθηνών προγραμμάτων ασφάλισης αποδίδεται στην λανθασμένη νοοτροπία που επικρατεί εδώ και δεκαετίες που δίνει έμφαση στο φθηνό –υποχρεωτικό- ασφάλιστρο ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου. Όπως μας ανέφεραν εταιρείες πωλήσεων αυτοκινήτων, οι premium brands έχουν αποκλειστικές συνεργασίες με συγκεκριμένες εταιρείες ενώ τα πιο φθηνά μοντέλα έχουν ελεύθερες συνεργασίες. Όταν αναφέρουν πιο φθηνά μοντέλα, εστιάζουν σε αυτοκίνητα από 18.000-38.000 ευρώ που αποτελούν την πλειονότητα της αγοράς. Και εδώ συμβαίνει το παράδοξο. Με ‘έκρηξη’ των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων από το 2020 έως σήμερά, η ασφαλιστική παραγωγή αυξάνεται σωρευτικά σε μονοψήφιους αριθμούς.

Αυτό σημαίνει ότι ή οι ασφαλισμένοι αναζητούν τα φθηνότερα ασφάλιστρα για νέα αυτοκίνητα ή ότι οι εταιρείες μειώνουν ασφάλιστρα. Επειδή το δεύτερο, δεν συμβαίνει πλέον μετά την αύξηση των ζημιών στα τεχνικά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια, οι πελάτες στρέφονται προς φθηνότερα ασφάλιστρα όπου τα βρουν. Όμως, οι ασφαλιστικές εξακολουθουν να πληρώνουν την κατεύθυνση που έδωσαν δεκαετίες τώρα για φθηνά ασφάλιστρα. Ακόμη θυμόμαστε διαφήμιση που ο ασφαλισμένος , δήλωνε «σκασμένος» γιατί πλήρωσε παραπάνω ασφάλιστρα, ωσάν δηλαδή να είχε καταστραφεί επειδή πήγε σε μία καλύτερη κάλυψη.

Το πλέον τραγελαφικό είναι ότι αναζητούν φθηνά ασφάλιστρα και αγοραστές ακριβών αυτοκινήτων , αντί για να κάνουν το εύλογο, να αναζητήσουν υψηλότερες και καλύτερες καλύψεις. Χαρακτηριστικά, μας αναφέρθηκε περίπτωση ασφαλισμένου με αγορά νέου αυτοκινήτου (γερμανικής προέλευσης) αξίας 50.000 που ζητούσε να μειωθεί το εξαμηνιαίο συμβόλαιο ή να του βρουν κάτι φθηνό. Πιο χαρακτηριστική περίπτωση οικονομικού παραλογισμού δεν υπάρχει.

Βέβαια, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι σε παλαιότερα μοντέλα χαμηλής ασφαλιστικής αξίας (μέχρι 5.000 ευρώ), οι πελάτες προσανατολίζονται σε φθηνές ασφαλίσεις είτε θεωρώντας ότι δεν αξίζει κάποια υψηλότερη ασφαλιστική κάλυψη είτε γιατί δεν υπάρχουν εισοδήματα να την υποστηρίξουν. Πρόκειται για περιπτώσεις ασφάλισης ηλικιωμένων οδηγών – κατόχων ή για δεύτερα ή τρίτα αυτοκίνητα περιορισμένης χρήσης.
Επαγγελματικά και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα

Μία άλλη κατηγορία που αναζητεί φθηνά ασφάλιστρα είναι τα επαγγελματικά (κάθε είδους) που κατευθύνεται από την ψευδαίσθηση του χαμηλού κόστους και βέβαια οι εταιρείες με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα οι οποίες αναζητούν ακόμη τις χαμηλότερες ασφαλίσεις παρά το γεγονός ότι ο κίνδυνος ζημιάς είναι μεγαλύτερος.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ένα «Big Beautiful» νομοσχέδιο, πολλά εμπόδια σε υγεία-ασφάλιση

Οι πιθανές συνέπειες του νομοσχεδίου Τραμπ για τους έως τώρα δικαιούχους, τους παρόχους υγείας και τις ασφαλιστικές

Διαμεσολαβητές: Πώς να… εξασφαλιστείς όταν ασφαλιστείς

Τα δικαιώματα των καταναλωτών, τη διαφάνεια και την αξία της καθοδήγησης από πιστοποιημένους επαγγελματίες θέτει στο επίκεντρο η ΕΑΔΕ

Ολόκληρη η ΚΥΑ για την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου

Δημοσιεύθηκε σήμερα η Κοινή Υπουργική Απόφαση των τριών Υπουργών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Κλιματικής Κρίσης

Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές: Oλιστική προσέγγιση ζητούν οι ΜμΕ

Υποχρεωτική έγινε η ασφάλιση αυτοκινήτων και επιχειρήσεων με τζίρο άνω των 500.000 ευρώ από την 1η Ιουνίου 2025, για φυσικές καταστροφές

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τι δήλωσε η υφυπουργός Εργασίας για τις νέες ασφαλιστικές διατάξεις

Για τις ασφαλιστικές και άλλες διατάξεις του νέου εργασιακού νομοσχεδίου μίλησε η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άννα Ευθυμίου

Ένα «Big Beautiful» νομοσχέδιο, πολλά εμπόδια σε υγεία-ασφάλιση

Οι πιθανές συνέπειες του νομοσχεδίου Τραμπ για τους έως τώρα δικαιούχους, τους παρόχους υγείας και τις ασφαλιστικές

Έμπειρο στέλεχος ασφαλίσεων αστικής ευθύνης & γενικών ατυχημάτων

Η Ασφαλιστική Εταιρεία «ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ» (Όμιλος Intracom), μια ταχέως αναπτυσσόμενη και δυναμική εταιρεία στον ασφαλιστικό κλάδο

Ιταλία: Πονοκέφαλος τα πατίνια (και) για τις ασφαλιστικές

Η νέα, αυστηρότερη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια φέρνει αλλαγές στον δρόμο, πιθανότατα και στην ασφαλιστική τιμολογιακή πολιτική

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τι δήλωσε η υφυπουργός Εργασίας για τις νέες ασφαλιστικές διατάξεις

Για τις ασφαλιστικές και άλλες διατάξεις του νέου εργασιακού νομοσχεδίου μίλησε η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άννα Ευθυμίου

Ένα «Big Beautiful» νομοσχέδιο, πολλά εμπόδια σε υγεία-ασφάλιση

Οι πιθανές συνέπειες του νομοσχεδίου Τραμπ για τους έως τώρα δικαιούχους, τους παρόχους υγείας και τις ασφαλιστικές

Έμπειρο στέλεχος ασφαλίσεων αστικής ευθύνης & γενικών ατυχημάτων

Η Ασφαλιστική Εταιρεία «ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ» (Όμιλος Intracom), μια ταχέως αναπτυσσόμενη και δυναμική εταιρεία στον ασφαλιστικό κλάδο

Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Deloitte, ACCA και Πανεπιστημίου Πατρών

H τριμερής συνεργασία Deloitte, ACCA και Πανεπιστημίου Πατρών προσφέρει σε μεταπτυχιακούς φοιτητές πολύτιμη εμπειρία και κορυφαία πιστοποίηση

Ιταλία: Πονοκέφαλος τα πατίνια (και) για τις ασφαλιστικές

Η νέα, αυστηρότερη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια φέρνει αλλαγές στον δρόμο, πιθανότατα και στην ασφαλιστική τιμολογιακή πολιτική