back to top
18.5 C
Athens
Πέμπτη 24 Απριλίου 2025

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Μείωση εισοδημάτων και οικονομικός παραλογισμός οδηγεί στο κυνήγι του φθηνού ασφαλίστρου

Νίκος Σακελλαρίου

Ένα νέο φαινόμενο υπασφάλισης διαμορφώνεται το τελευταίο διάστημα στον πολύπαθο κλάδο αυτοκινήτου.

- Advertisement -

Μείωση στα μεικτά ασφαλιστήρια καταγράφεται στο σύνολο των εταιρειών το β’ εξάμηνο 2024 σύμφωνα με ρεπορτάζ του IW σε επιλεγμένους ασφαλιστικούς συμβούλους και διαμεσολαβητές. Η μείωση διαφοροποιείται από εταιρεία σε εταιρεία και παρά τα δελεαστικά προγράμματα των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και των εναλλακτικών τρόπων πληρωμής τους, οι ασφαλισμένοι στρέφονται προς πιο απλά προγράμματα και με τις μικρότερες δυνατές καλύψεις. Ταυτόχρονα συνεχίζεται η στροφή προς ασφαλιστικά προγράμματα ΕΠΥ , η οποία είχε περιοριστεί μέχρι πριν μερικά χρόνια.

«Φθηνές» ασφαλίσεις ακόμη και για νέα και ακριβά αμάξια

- Advertisement -

Η αναζήτηση φθηνών προγραμμάτων ασφάλισης αποδίδεται στην λανθασμένη νοοτροπία που επικρατεί εδώ και δεκαετίες που δίνει έμφαση στο φθηνό –υποχρεωτικό- ασφάλιστρο ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου. Όπως μας ανέφεραν εταιρείες πωλήσεων αυτοκινήτων, οι premium brands έχουν αποκλειστικές συνεργασίες με συγκεκριμένες εταιρείες ενώ τα πιο φθηνά μοντέλα έχουν ελεύθερες συνεργασίες. Όταν αναφέρουν πιο φθηνά μοντέλα, εστιάζουν σε αυτοκίνητα από 18.000-38.000 ευρώ που αποτελούν την πλειονότητα της αγοράς. Και εδώ συμβαίνει το παράδοξο. Με ‘έκρηξη’ των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων από το 2020 έως σήμερά, η ασφαλιστική παραγωγή αυξάνεται σωρευτικά σε μονοψήφιους αριθμούς.

Αυτό σημαίνει ότι ή οι ασφαλισμένοι αναζητούν τα φθηνότερα ασφάλιστρα για νέα αυτοκίνητα ή ότι οι εταιρείες μειώνουν ασφάλιστρα. Επειδή το δεύτερο, δεν συμβαίνει πλέον μετά την αύξηση των ζημιών στα τεχνικά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια, οι πελάτες στρέφονται προς φθηνότερα ασφάλιστρα όπου τα βρουν. Όμως, οι ασφαλιστικές εξακολουθουν να πληρώνουν την κατεύθυνση που έδωσαν δεκαετίες τώρα για φθηνά ασφάλιστρα. Ακόμη θυμόμαστε διαφήμιση που ο ασφαλισμένος , δήλωνε «σκασμένος» γιατί πλήρωσε παραπάνω ασφάλιστρα, ωσάν δηλαδή να είχε καταστραφεί επειδή πήγε σε μία καλύτερη κάλυψη.

Το πλέον τραγελαφικό είναι ότι αναζητούν φθηνά ασφάλιστρα και αγοραστές ακριβών αυτοκινήτων , αντί για να κάνουν το εύλογο, να αναζητήσουν υψηλότερες και καλύτερες καλύψεις. Χαρακτηριστικά, μας αναφέρθηκε περίπτωση ασφαλισμένου με αγορά νέου αυτοκινήτου (γερμανικής προέλευσης) αξίας 50.000 που ζητούσε να μειωθεί το εξαμηνιαίο συμβόλαιο ή να του βρουν κάτι φθηνό. Πιο χαρακτηριστική περίπτωση οικονομικού παραλογισμού δεν υπάρχει.

Βέβαια, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι σε παλαιότερα μοντέλα χαμηλής ασφαλιστικής αξίας (μέχρι 5.000 ευρώ), οι πελάτες προσανατολίζονται σε φθηνές ασφαλίσεις είτε θεωρώντας ότι δεν αξίζει κάποια υψηλότερη ασφαλιστική κάλυψη είτε γιατί δεν υπάρχουν εισοδήματα να την υποστηρίξουν. Πρόκειται για περιπτώσεις ασφάλισης ηλικιωμένων οδηγών – κατόχων ή για δεύτερα ή τρίτα αυτοκίνητα περιορισμένης χρήσης.
Επαγγελματικά και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα

Μία άλλη κατηγορία που αναζητεί φθηνά ασφάλιστρα είναι τα επαγγελματικά (κάθε είδους) που κατευθύνεται από την ψευδαίσθηση του χαμηλού κόστους και βέβαια οι εταιρείες με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα οι οποίες αναζητούν ακόμη τις χαμηλότερες ασφαλίσεις παρά το γεγονός ότι ο κίνδυνος ζημιάς είναι μεγαλύτερος.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Ένα νέο φαινόμενο υπασφάλισης διαμορφώνεται στον πολύπαθο κλάδο αυτοκινήτου

Η αναζήτηση φθηνών προγραμμάτων ασφάλισης αποδίδεται στη λανθασμένη νοοτροπία που επικρατεί εδώ και δεκαετίες, η οποία δίνει έμφαση στο φθηνό –υποχρεωτικό– ασφάλιστρο

Περί ‘Υποχρεωτικότητας’ το ανάγνωσμα

Το ανάγνωσμα περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων που βρίσκονται σε διοικητική ακινησία κάπου συναντά κενά.

Δ. Λύχρου: «Βρισκόμαστε σε ένα πραγματικά επικίνδυνο σταυροδρόμι»

Επιχειρώντας μια εισαγωγή στο θέμα, παραθέτω ένα στοιχείο που θα μας οδηγήσει κατ’ αντιπαράθεση σε ένα αβίαστο συμπέρασμα. Η παραγωγή στον κλάδο

Αλ. Σαρρηγεωργίου: Το μεγάλο στοίχημα για την Ελλάδα

Το καλοκαίρι του 2023 μάς υπενθύμισε, για ακόμα μία φορά, με τον πιο επώδυνα εμφατικό τρόπο, ότι η κλιματική κρίση είναι εδώ. Εκτεταμένες δασικές πυρκαγιές

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

NN Hellas: Πιστοποιείται για το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας πληροφοριών, από την TÜV HELLAS

Την απόδοση πιστοποιητικού στην ΝΝ Hellas, μία από τις κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρίες στην Ελλάδα, για τη συμμόρφωσή της με το πρότυπο

Aon: Το 2025, έτος με τις μεγαλύτερες δαπάνες φυσικών καταστροφών για τις ασφαλιστικές;

Οι οικονομικές απώλειες από φυσικές καταστροφές άγγιξαν τουλάχιστον τα 83 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του 2025

H ERGO εξαγοράζει την Next Insurance αντί του ποσού των 2,6 δισ.

Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς η NEXT Insurance θα αποτελέσει μέρος της ERGO της κύριας ασφαλιστικής της Munich Re.

EAEE: Αυτά τα πρόσωπα απαρτίζουν τη διοίκηση για το 2025 – 2026

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) ανακοινώνει τη συγκρότηση της νέας Εκτελεστικής Επιτροπής και τους Προέδρους

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Παράταση έως τις 15 Ιουνίου για τον καθαρισμό των οικοπέδων

Ενόψει της έναρξης της αντιπυρικής περιόδου την 1η Μαΐου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης

NN Hellas: Πιστοποιείται για το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας πληροφοριών, από την TÜV HELLAS

Την απόδοση πιστοποιητικού στην ΝΝ Hellas, μία από τις κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρίες στην Ελλάδα, για τη συμμόρφωσή της με το πρότυπο

Aon: Το 2025, έτος με τις μεγαλύτερες δαπάνες φυσικών καταστροφών για τις ασφαλιστικές;

Οι οικονομικές απώλειες από φυσικές καταστροφές άγγιξαν τουλάχιστον τα 83 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του 2025

H ERGO εξαγοράζει την Next Insurance αντί του ποσού των 2,6 δισ.

Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς η NEXT Insurance θα αποτελέσει μέρος της ERGO της κύριας ασφαλιστικής της Munich Re.

Πάρκινσον: Η Σιωπηλή Νόσος που Απειλεί το Μέλλον

Η νόσος του Πάρκινσον είναι η δεύτερη πιο συχνή νευροεκφυλιστική διαταραχή παγκοσμίως, μετά τη νόσο Αλτσχάιμερ, που επηρεάζει 6.2 εκατομμύρια ανθρώπους