back to top
16.8 C
Athens
Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025

Άνοιγμα στo micro-insurance κάνει η γαλλική AXA

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

«Ανοιγμα» στις αναδυόμενες οικονομίες, όπου εδρεύει η «μεσαία τάξη του μέλλοντος», πραγματοποιεί η ΑΧΑ: ο γαλλικός ασφαλιστικός όμιλος επιταχύνει την ανάπτυξη του κλάδου παροχής ασφαλιστικών υπηρεσιών στις αναπτυσσόμενες αγορές. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αυτής εντάσσεται και η κίνησή της να αυξήσει στο 46% το μερίδιο που κατέχει στη MicroEnsure, κορυφαία βρετανική εταιρεία μικροασφάλισης (micro-insurance), η οποία εξυπηρετεί πάνω από 20 εκατ. πελάτες σε χώρες της Ασίας και της Αφρικής.

- Advertisement -

Όπως σημειώνει η AXA, ενώ οι αναδυόμενες αγορές αναλογούν στο 40% του παγκόσμιου ΑΕΠ, το μερίδιό τους στην παγκόσμια «πίτα» των ασφαλίστρων είναι μόλις 17%. Αυτή η ανακολουθία, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην υποτυπώδη ασφαλιστική κάλυψη των ατόμων χαμηλού εισοδήματος, όχι μόνο αποτελεί σημαντική ευκαιρία για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και αναδεικνύει τα αναπτυξιακά οφέλη που έχει η χρηματοοικονομική ένταξη (financial inclusion).

Στοχεύοντας στην «αναδυόμενη μεσαία τάξη», ο κλάδος micro-insurance γνωρίζει ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, καθώς εκτιμάται ότι καλύπτει 3-4 δισ. άτομα που χρειάζονται ασφαλιστική κάλυψη και αντιπροσωπεύει μια αγορά με δυνητικά έσοδα από ασφάλιστρα της τάξης των 30-50 δισ. δολαρίων ετησίως.

- Advertisement -

Χρησιμοποιώντας ως βάση τα υφιστάμενα προγράμματα μικροασφάλισης που έχει αναπτύξει τοπικά στην Ασία, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική, τα οποία καλύπτουν περί τα 3 εκατ. πελάτες, η AXA αποφάσισε να δεσμεύσει πρόσθετους πόρους και τεχνογνωσία σε αυτό το πολλά υποσχόμενο κομμάτι της ασφαλιστικής αγοράς και να δημιουργήσει νέα προϊόντα προστασίας ζωής, αποταμιεύσεων, περιουσίας, κάλυψης έναντι ατυχημάτων και βοήθειας. Το νέο τμήμα Emerging Customer του ομίλου έχει ως αποστολή να αναπτύξει καινοτόμες λύσεις, σε επίπεδο συνεργασιών, προϊόντων και υπηρεσιών, καναλιών διανομής και λειτουργικών μοντέλων, ώστε να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες αυτής της συγκεκριμένης πελατειακής ομάδας.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της AXA Γερμανίας Thomas Buberl (που θα εποπτεύει το νέο τμήμα, το οποίο θα «τρέξει» η μέχρι πρότινος επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της AXA Garance Wattez-Richard), «Οι πληθυσμοί χαμηλότερων εισοδημάτων στις αναδυόμενες αγορές παραμένουν εκτός της κάλυψης των mainstream ασφαλιστικών προγραμμάτων, παρότι είναι οι πλέον ευάλωτοι σε κάθε είδους σοκ. Υπάρχει μια ξεκάθαρη ευκαιρία να τους συνοδεύσουμε, καθώς οδεύουν στο να αναδειχθούν η μεσαία τάξη του μέλλοντος».

Προκειμένου να επισπεύσει τη διείσδυσή της στον κλάδο αυτό, η AXA αύξησε στο 46% τη συμμετοχή της στη MicroEnsure, βρετανική εταιρεία leader στον κλάδο της κινητής μικροασφάλισης, που εξυπηρετεί πάνω από 20 εκατ. πελάτες μέσω συνεργασιών με δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, τράπεζες και ομίλους μικροχρηματοδότησης σε 17 χώρες της Ασίας και της Αφρικής (Γκάνα, Ινδία, Φιλιππίνες, Μπαγκλαντές, Πακιστάν, Κένυα, Μαδαγασκάρη, Μοζαμβίκη, Ουγκάντα, Μαλάουι, Τανζανία κ.ά.). Η MicroEnsure θα αποτελέσει την πλατφόρμα επιλογής της ΑΧΑ για να αναπτύξει τα προϊόντα που θα απευθύνονται στους πελάτες των αναδυόμενων αγορών.

«Κανείς δεν ξυπνά το πρωί έχοντας ονειρευτεί να αγοράσει ασφάλιση, και το 85% των πελατών της MicroEnsure δεν είναι εξοικειωμένοι με την έννοια αυτή», λέει ο διευθύνων σύμβoυλος της MicroEnsure Richard Leftley. «Έχουμε πλούσια εμπειρία στην ανεύρεση καινοτόμων, οικονομικά προσιτών λύσεων, οι οποίες φτάνουν στα άτομα που είναι αποκλεισμένα από τις παραδοσιακές μορφές ασφάλισης. Η παρουσία της AXA μαζί με τους άλλους μας μετόχους (μεταξύ των οποίων η Παγκόσμια Τράπεζα) θα μας βοηθήσει σημαντικά να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να αποκτήσουν υψηλότερο κοινωνικό-οικονομικό status, παρέχοντας παράλληλα δίκτυο ασφαλείας για τη μείωση των οικονομικών σοκ, συμβάλλοντας έτσι στην καταπολέμηση της φτώχειας και στην αύξηση της συλλογικής ευημερίας».

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

AXA, Interamerican,Upstream: Μιλούν για το ψηφιακό αύριο στο 4ο Digital Finance Forum

Και οι τρεις εταιρείες αφουγκράζονται τις εξελίξεις, ενσωματώνουν τις νέες τεχνολογίες, και διαφοροποιούν τις παροχές τους για να δώσουν στον πελάτη τους την υπηρεσία που έχει ανάγκη

«Ετήσια Έκθεση KPMG: Η πορεία της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς»

Οι ασφαλιστές επιδιώκουν να μεταπηδήσουν σε τεχνολογικές πλατφόρμες που επιτρέπουν την ανάπτυξη και τη μείωση του κόστους.

«Ετήσια Έκθεση KPMG: Η πορεία της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς»

Οι ασφαλιστές επιδιώκουν να μεταπηδήσουν σε τεχνολογικές πλατφόρμες που επιτρέπουν την ανάπτυξη και τη μείωση του κόστους.

Εξειδίκευση και tailor-made προϊόντα το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς

Οι εξελίξεις δείχνουν ότι το μέλλον δεν βρίσκεται μόνο στην κάλυψη τεράστιων κοινωνικών ομάδων, αλλά και στην εξειδίκευση ανά κατηγορία

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Οι τοπ 10 μεσίτες (αντ)ασφαλίσεων στον κόσμο

AON Reinsurance Solutions και Marsh McLennan κερδίζουν την πρωτιά βάσει εσόδων

Απλούστερη και πιο ουσιαστική αναφορά βιωσιμότητας ζητούν οι Ευρωπαίοι ασφαλιστές

Insurance Europe και CFO Forum τονίζουν ότι χρειάζεται ένα πλαίσιο πρακτικά εφαρμόσιμο και ταυτόχρονα συμβατό με τα διεθνή πρότυπα

Τα μη τραπεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στο στόχαστρο της ΕΚΤ

Η C. Lagarde επισήμανε ότι επενδυτικά κεφάλαια, ασφαλιστικές εταιρείες και συνταξιοδοτικά ταμεία ευνοούνται σε σχέση με τις τράπεζες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Innovate East: Ολοκληρώθηκε ο 1ος Διαγωνισμός Πράσινης και Γαλάζιας Καινοτομίας

Η Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής έφερε κοντά θεσμικούς φορείς, πανεπιστήμια και επιχειρήσεις, σε μια μοναδική σύμπραξη

Σε δημόσια διαβούλευση η «Φορολογική Μεταρρύθμιση για το Δημογραφικό και τη Μεσαία Τάξη»

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει το σύνολο των μέτρων που εξαγγέλθηκαν στη ΔΕΘ

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Η Εθνική Ασφαλιστική στην τελετή παράδοσης της επιταγής του 9ου No Finish Line Athens στην Ένωση «Μαζί για το Παιδί»

Στηρίζοντας με συνέπεια τον αγώνα εδώ και 9 χρόνια, η εταιρεία επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να βρίσκεται δίπλα στην κοινωνία

Νέα απάτη με παραπλανητικά emails από κυβερνοεγκληματίες που προσποιούνται τις… μεγάλες αεροπορικές

Απώτερος στόχος, η υπεξαίρεση χρημάτων από επιχειρήσεις - Ποια μέτρα προστασίας συνιστά η Kaspersky