back to top
17.4 C
Athens
Τρίτη 13 Μαΐου 2025

Αλεξάνδρα Σδούκου: Η ηλεκτροκίνηση μοχλός για την «πράσινη» στροφή της Ελλάδας

Την μεγάλη εικόνα για τις εν εξελίξει προσπάθειες της χώρας μας στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης, περιέγραψε η γ.γ Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου στο περιοδικό ViSION.

Το ViSION, το οποίο επιμελείται η Ethos Media εκδίδεται κάθε τρίμηνο και διανέμεται ηλεκτρονικά στο σύνολο του πελατολογίου της ΑΕΓΑ Ευρωπαϊκή Πίστη, ενώ σε φυσική μορφή διατίθεται μέσω των Γραφείων των Συνεργατών της Εταιρίας.

- Advertisement -

Δείτε εδώ αναλυτικά την online έκδοση του ViSION

Όπως έχει αναδείξει το IW, ο τομέας της ηλεκτροκίνησης και η αναμενόμενη ανάπτυξη του στο άμεσο μέλλον διαμορφώνει νέα δεδομένα για την ασφαλιστική αγορά και τις εργασίες των ασφαλιστών.

διαβάστε: Στροφή στην ηλεκτροκίνηση: Στη πρίζα η ασφαλιστική αγορά

- Advertisement -

*άρθρο της Αλεξάνδρας Σδούκου

H προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής της Κυβέρνησης για την πράσινη στροφή της χώρας. Η μετάβαση σε πιο «καθαρές» μετακινήσεις θα φέρει πιο κοντά την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της κλιματικής ουδετερότητας ως το 2050, αναθερμαίνοντας την οικονομία μετά τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας.

Η Ελλάδα πρέπει να πατήσει γκάζι, καθώς διαθέτει έναν εκ των πλέον γηρασμένων στόλων οχημάτων στην Ευρώπη, που την κατατάσσει στην 4η θέση από το τέλος. Με την απομάκρυνση των παλαιών ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους των πόλεων μπορεί να απομειωθεί ως και το 40% των εκπεμπόμενων ρύπων. Η ηλεκτροκίνηση είναι ο καλύτερος σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια. Η αντικατάσταση ενός συμβατικού οχήματος από ένα αμιγώς ηλεκτρικό εξοικονομεί 2,5 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως.

Τα μέτρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης τέθηκαν σε εφαρμογή στην καρδιά της πανδημίας. Ένα χρόνο μετά, όπως δείχνουν τα στοιχεία, η ηλεκτροκίνηση αψήφησε την πανδημία. Το 2020 πουλήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά έναντι 490 οχημάτων το 2019, φτάνοντας το 2,6% σε μερίδιο ταξινομήσεων νέων οχημάτων, όταν ο στόχος ήταν μόλις 1% και 1.350 οχήματα! Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι θα καλυφθεί και ο στόχος του 2021 που είναι 3.795 νέες πωλήσεις.

Ο πρώτος νόμος για την ηλεκτροκίνηση έδωσε σημαντικά οικονομικά κίνητρα, ώστε η αγορά ηλεκτρικού οχήματος να γίνει πιο προσιτή στο μέσο εισόδημα. Το όφελος για τους ιδιώτες καταναλωτές μπορεί να ανέλθει έως και 7.500 ευρώ, τους ιδιοκτήτες ταξί έως 10.500 και τις εταιρείες στα 6.500 ευρώ. Εξίσου σημαντικά είναι τα φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις, με στόχο την αντικατάσταση των εταιρικών στόλων και την εγκατάσταση εταιρικών σημείων φόρτισης. Στον έναν χρόνο λειτουργίας του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν υποβληθεί πάνω από 15.500 αιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα κάθε είδους.

Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επεξεργαζόμαστε νέες προτάσεις για να κάνουμε την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ακόμα πιο ελκυστική. Επιταχύνουμε συγχρόνως τις διαδικασίες για τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών φόρτισης στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Αυτό αποτελεί και τη βασική προϋπόθεση για να φτάσουμε και -γιατί όχι- να ξεπεράσουμε τον στόχο ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα ως το 2030 να είναι ηλεκτρικό.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον των μετακινήσεων. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα γίνουν μέρος της καθημερινότητάς μας, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα και της ζωής μας και προσελκύοντας συγχρόνως νέες αναπτυξιακές δραστηριότητας σε έναν ταχύτατα εξελισσόμενο κλάδο“.

διαβάστε – Ευρωπαϊκή Πίστη: Αφιερωμένο στην Ηλεκτροκίνηση το νέο τεύχος του ViSION

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Ένα νέο φαινόμενο υπασφάλισης διαμορφώνεται στον πολύπαθο κλάδο αυτοκινήτου

Η αναζήτηση φθηνών προγραμμάτων ασφάλισης αποδίδεται στη λανθασμένη νοοτροπία που επικρατεί εδώ και δεκαετίες, η οποία δίνει έμφαση στο φθηνό –υποχρεωτικό– ασφάλιστρο

Περί ‘Υποχρεωτικότητας’ το ανάγνωσμα

Το ανάγνωσμα περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων που βρίσκονται σε διοικητική ακινησία κάπου συναντά κενά.

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Μείωση εισοδημάτων και οικονομικός παραλογισμός οδηγεί στο κυνήγι του φθηνού ασφαλίστρου

Ένα νέο φαινόμενο υπασφάλισης διαμορφώνεται το τελευταίο διάστημα στον πολύπαθο κλάδο αυτοκινήτου.

Αναμένονται εκπλήξεις από τέσσερις μεγάλες ασφαλιστικές

Οσο για τον ανταγωνισμό αυτός θα είναι μεγάλος, και περιμένουμε να δούμε, και όλες τις άλλες θέσεις των υπολοίπων ασφαλιστικών που κρατάνε μισόκλειστα τα χαρτιά τους. 

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ν. Γαβριήλης: Καθοριστικός ο ρόλος του μεσίτη στην ασφάλιση ΜμΕ

Ερωτώμενος, ο κος Γαβριήλης για το πώς οι επιχειρήσεις με υψηλό κίνδυνο θα μπορέσουν να ασφαλιστούν, απαντά ότι θα ......

Γ. Στουρνάρας στο 6ο Συνέδριο Επαγγελματικής Άσφαλισης: Να αναπτυχθεί ο θεσμός των ΤΕΑ

Ο διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας, τοποθετήθηκε στο κορυφαίο συνέδριο...

Ν. Κεραμέως στο Ocin25: Η επαγγελματική ασφάλιση είναι κρίσιμη και απαραίτητη

Χαιρετισμό απηύθυνε η Νίκη Κεραμέως, Εκπρόσωπος του Προέδρου της Ελληνικής Κυβέρνησης, Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Κ. Αλφιέρης:  Οι δύο κύριοι στόχοι του ΣΕΜΑ, τι συζητείται με MGA και Coverholders

Δύο κύριους στόχους θέτει για τον ΣΕΜΑ ο νεοεκλεγείς πρόεδρος του Συνδέσμου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Athens Insurance Brokers Κωστής Ι. Αλφιέρης, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σήμερα στο IW.gr

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Υπέρ κάθε μέτρου που στοχεύει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής (video)

“Είμαστε υπέρ κάθε μέτρου που στοχεύει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής”, δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων για την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), με αφορμή τη θέσπιση της υποχρεωτικής ασφάλισης οχήματος έναντι φυσικών καταστροφών

5 άξονες πρωτοβουλιών για την οδική ασφάλεια

Εντός του Μαΐου θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ανήγγειλε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης

Insurancemarket: Eνδιαφέροντα ευρήματα και οι τάσεις στο Ετήσιο Report για την online ασφάλιση

Το insurancemarket.gr, δημοσιεύει το Ετήσιο Report 2024 για την online ασφάλιση, επιβεβαιώνοντας την ηγετική του θέση στην

O N. Mακρόπουλος “παρών” και στην επόμενη ημέρα της Ευρώπη Holdings

Στον κ. Νίκο Μακρόπουλο, ιστορικό στέλεχος της αγοράς και ιδρυτή Ευρώπη Ασφαλιστικής, πέρασαν 29.143.050