της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου,
Αύξηση 237% σημείωσαν το 2015 οι επενδύσεις στις νεοφυείς εταιρείες υψηλής τεχνολογίας (start-ups) που δραστηριοποιούνται στον ασφαλιστικό κλάδο, με το ποσό να διαμορφώνεται στα 2,6 δισ. δολ. από 800 εκατ. δολ. το 2014, σύμφωνα με μελέτη της Accenture. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των fintech συμφωνιών στις ασφάλειες τετραπλασιάστηκε από το 2011.
Η μελέτη της Accenture έδειξε ότι η εξοικονόμηση δαπανών και η ενίσχυση της αποδοτικότητας αποτελούν τους βασικότερους λόγους για την αυξημένη παρουσία των fintechs (όπως αποκαλούνται οι τεχνολογικές εταιρίες που διεκδικούν πίτα της αγοράς χρηματοοικονομικών υπηρεσιών) στον ασφαλιστικό κλάδο, με τα περισσότερα deals (67%) να αποσκοπούν στην αύξηση αυτοματοποιημένων διαδικασιών.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες είναι πιο διατεθειμένες να συνεργαστούν με τις start-ups σε σχέση με τους τραπεζικούς ομίλους: Το 70% των επενδύσεων σε start-ups στον κλάδο αφορά κοινοπραξιες που επιδιώκουν να ενισχύσουν την θέση των “εμπλεκόμενων” ασφαλιστικών εταιρειών, ενώ μόνο το 30% των επενδύσεων κατευθύνεται σε start-ups-“ταραξίες” (disruptive start-ups) που ανταγωνίζονται ευθέως τις ασφαλιστικές. “Οι ασφαλιστικές συνεργάζονται περισσότερο με τις start-ups γιατί δεν τις θεωρούν ως απειλή για το επιχειρηματικό τους μοντέλο”, αναφέρει η Accenture.
Από τη μελέτη “Insurtech Investment Trends” προέκυψε επίσης ότι:
-Μέσω των καινοτόμων προσεγγίσεων των fintechs, οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν την ευκαιρία να αναμορφώσουν την πελατειακή εμπειρία με τρόπο επωφελή για τον πελάτη, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν εκ βάθρων τις εσωτερικές τους δομές.
-Το 2015, οι καινοτόμες εφαρμογές στον κλάδο γενικών ασφαλειών απορρόφησαν το 80% της σχετικής χρηματοδότησης, με την αυτοματοποίηση να βρίσκεται στην “καρδιά” των περισσότερων συμφωνιών. Για παράδειγμα, ολοένα και περισσότερες εταιρίες χρησιμοποιούν ρομπότ για παροχή πληροφοριών.
-Οι νέες τεχνολογίες, όπως οι συσκευές που μπορούν να φορεθούν (wearables) και οι διασυνδεδεμένες συσκευές μπορούν να βοηθήσουν τις ασφαλιστικές εταιρείες να δημιουργήσουν νέα μοντέλα που θα καθορίζουν ποιους τύπους προϊόντων και υπηρεσιών θέλουν και χρειάζονται οι πελάτες τους και στη συνέχεια να τους τα παρέχουν σε πραγματικό χρόνο.
– Το Internet of Things, τα Big Data, τα ψηφιακά κανάλια και η τεχνητή νοημοσύνη παρέχουν μια ευρύτερη γκάμα στοιχείων και μια πιο ολιστική προσέγγιση του πελάτη, διευκολύνοντας τις ασφαλιστικές να αναπτύξουν εξατομικευμένα προϊόντα με προσωπική τιμολόγηση.
Ως αποτέλεσμα των τάσεων αυτών, η Accenture αναμένει εκρηκτική αύξηση των επενδύσεων υψηλής τεχνολογία στον ασφαλιστικό κλάδο (insurtech) τα επόμενα χρόνια.