Μπορεί η χθεσινή έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών να αποτυπώνουν τη σκληρή πραγματικότητα της φτώχιας από την οποία μαστίζεται η χώρα, όμως αποκαλύπτει και ένα άκρως ενδιαφέρον στοιχείο. Το πώς αλλάζουν οι συνήθειες των καταναλωτών ή, αλλιώς, το πώς –εξ ανάγκης– οι πολίτες στρέφονται προς την ιδιωτική οικονομία προκειμένου να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες τους, έχοντας από μόνοι τους ανοίξει και την «πόρτα» της ιδιωτικής ασφάλισης.
Αρκεί κανείς να προσέξει την αναφορά ότι, ο ένας στους δύο καταναλωτές πληρώνει με μεγάλη καθυστέρηση ιατρικές επισκέψεις που είναι απαραίτητες για κάποια θεραπεία ή επέμβαση.
Πρόκειται για ένα κοινό το οποίο ουσιαστικά αποτελεί, πληθυσμιακά, μια ιδιαιτέρως μεγάλη ομάδα καταναλωτών τους οποίους θα μπορούσε να προσεγγίσει η ασφαλιστική αγορά για τη διάθεση ασφαλιστηρίων συμβολαίων Υγείας.
Σε ανάλογα συμπεράσματα οδηγεί το έρυμα της έρευνας σύμφωνα με το οποίο τρεις στους 10 καταναλωτές δαπάνησαν πέρυσι περισσότερα χρήματα για φάρμακα και εν γένει για την υγεία τους.
Από τα ανωτέρω καθίσταται ξεκάθαρο ότι μέρος των δαπανών που περιέκοψε το δημόσιο κατά την επταετή κρίση για το χώρο της υγείας, έχουν επιβαρύνει το οικογενειακό εισόδημα, όταν το 2016 τα 9 στα 10 νοικοκυριά δεν κατάφεραν να εξοικονομήσουν χρήματα και το 75% αυτών είδε το εισόδημά του να συρρικνώνεται περαιτέρω.