Μια σειρά τεχνολογικών εργαλείων θα “επιστρατεύσει” προσεχώς ο ΕΟΠΥΥ στα φαρμακεία του, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, μετά τις σημαντικές αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί το τελευταίο διάστημα εν μέσω COVID-19.
Πιο συγκεκριμένα:
Ο ΕΟΠΥΥ ανέπτυξε το σύστημα Ηλεκτρονικού Φακέλου Ασφάλισης Υγείας, στο οποίο ο κάθε ασφαλισμένος μπορεί να έχει πρόσβαση στο ιστορικό των παροχών υγείας που έχουν αποζημιωθεί από τον ΕΟΠΥΥ. Ταυτόχρονα οι ασφαλισμένοι μπορούν να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή ποιες εξετάσεις και φάρμακα έχουν συνταγογραφηθεί στο ΑΜΚΑ τους αναγνωρίζοντας τυχόν λάθη ή απάτες.
Το σύστημα των ραντεβού για την παραλαβή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους , θα επεκταθεί σταδιακά σε περισσότερα φαρμακεία – καθώς σήμερα εφαρμόζεται μόνο στο κεντρικό φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στο Μαρούσι – ενώ το επόμενο βήμα είναι να προστεθούν περισσότερες κατηγορίες φαρμάκων, εκτός της Σκλήρυνσης κατά Πλάκας.
Παράλληλα ολοκληρώνεται το έργο που δίνει την δυνατότητα στους ασφαλισμένους να προμηθεύονται αριθμό προτεραιότητας στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ με χρήση του Η/Υ ή του κινητού τηλεφώνου τους. Έτσι θα γνωρίζουν τον μέσο χρόνο αναμονής πριν φτάσουν στο φαρμακείο. Το έργο θα ξεκινήσει σύντομα στα 12 μεγαλύτερα φαρμακεία του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα περιορίζοντας ουσιαστικά τις αναμονές.
Ξεκίνησε με ιδιαίτερη επιτυχία και η διάθεση ΦΥΚ από τα ιδιωτικά φαρμακεία. Στο πρόγραμμα έχουν ενταχθεί ογκολογικά φάρμακα και φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την θεραπεία της Σκλήρυνσης κατά Πλάκας, για τα οποία δεν απαιτείται προέγκριση από το Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης (Σ.Η.Π.). Πρόκειται για 36 σκευάσματα που αντιστοιχούν σε 85 κωδικούς ΕΟΦ.
Να σημειωθεί ότι, ηδη έχουν εγγραφεί περισσότεροι από 2.500 ασφαλισμένοι και έχουν υποβάλλει περισσότερα από 500 αιτήματα για παραλαβές ΦΥΚ από ιδιωτικά φαρμακεία.
Πρόσφατα δόθηκε η δυνατότητα ηλεκτρονικών υποβολών για εκτελέσεις ηλεκτρονικών γνωματεύσεων ειδικής αγωγής από πιστοποιημένους (μη συμβεβλημένους) θεραπευτές, μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών του Οργανισμού (eΔΑΠΥ Ανοικτής Περίθαλψης) με απώτερο σκοπό την ελαχιστοποίηση των ατομικών αιτημάτων των ασφαλισμένων και της αναμονής τους για εξυπηρέτηση στα σημεία του Οργανισμού. Με αυτόν τον τρόπο οι ασφαλισμένοι δεν υποχρεούνται να καταβάλουν χρήματα στους θεραπευτές και στη συνέχεια να αποζημιωθούν από τον ΕΟΠΥΥ.
Επιπλέον ο ΕΟΠΥΥ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναπτύσσει συστημα ηλεκτρονικής υποβολής ατομικών αιτημάτων για την ελαχιστοποίηση της επισκεψιμότητας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και την γρηγορότερη αποζημίωση των ασφαλισμένων. Οι ασφαλισμένοι, προκειμένου να αποζημιωθούν, δεν θα απαιτείται πλέον να πηγαίνουν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις για να υποβάλλουν τα ατομικά τους αιτήματα, αλλά θα μπορούν να τα υποβάλλουν ηλεκτρονικά.
Αναφορικά με την άυλη συνταγογράφηση θα συνεχίσει να ισχύει για την διευκόλυνση όλων, ώστε οι ασθενείς με ένα μήνυμα να μπορούν να παίρνουν εύκολα τα φάρμακά τους. Πρόκειται για μία εφαρμογή όπου έχουν εγγραφεί ήδη χιλιάδες ασφαλισμένοι.
Με την στήριξη των Φαρμακευτικών Εταιριών και των Δήμων (Βοήθεια στο σπίτι) έχει ξεκινήσει και η παράδοση ΦΥΚ κατ΄ οίκον, ένα έργο που θα ανακουφίσει σημαντικά ασθενείς με δυσκολία στην μετακίνηση αλλά και ανοσοκατασταλμένους.
«Όλες οι τεχνολογικές παρεμβάσεις στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ γίνονται με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων που παραλαμβάνουν τα ΦΥΚ από τα φαρμακεία του Οργανισμού, δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ κ. Βασίλης Πλαγιανάκος προσθέτοντας ότι, οι παρεμβάσεις σε πολλά φαρμακεία θα αλλάξουν το επίπεδο εξυπηρέτησης για όσους προσέρχονται σε αυτά.