back to top
22.6 C
Athens
Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025

Ο μεγάλος νικητής των εμβολίων με ετήσια έσοδα όσο το 0,5% του γερμανικού ΑΕΠ

Η γερμανική start-up BioNTech, περιμένει έσοδα φέτος που αντιστοιχούν στο 0,5% του γερμανικού ΑΕΠ. Το 2020 το ΑΕΠ της Γερμανίας ήταν 3,3 τρις ευρώ και η εταιρία αναμένει έσοδα φέτος κοντά στα 16 δις ευρώ.

Αντίστοιχα, η εταιρία του τουρκικής καταγωγής Γερμανού Ουγούρ Σαχίν είχε περίπου πριν δύο χρόνια, κεφαλαιοποίηση κάτω από 3,5 δις δολάρια στην αγορά του Nasdaq. Σήμερα έχει κεφαλαιοποίηση πάνω από 100 δις δολάρια έχοντας σημειώσει στο μεταξύ ράλι περίπου 30 φορές την τότε τιμή της.

- Advertisement -

Πολλοί νομίζουν πως ο μεγάλος νικητής είναι η εταιρία Pfizer που παρασκευάζει τα εμβόλια και δεν έχουν άδικο. Η Pfizer είναι πολλαπλά κερδισμένη  και είχε 19 δις δολάρια έσοδα στο δεύτερο τρίμηνο φέτος. Αλλά η πατέντα ανήκει στην BioNTech. Αυτή κατασκεύασε το εμβόλιο και μετά έδωσε τα δικαιώματα παραγωγής στην Pfizer.

H Pfizer έχει κεφαλαιοποίηση περίπου 270 δις δολάρια. Στο ίδιο διάστημα που η μετοχή της BioΝTech πολλαπλασιαζόταν επί το 30 η μετοχή της Pfizer κέρδιζε λιγότερο από 30%.

- Advertisement -

«Δεδομένου ότι η BioNTech προμηθεύεται σχετικά λίγα προκαταρκτικά προϊόντα από το εξωτερικό, πρόκειται σχεδόν εξ ολοκλήρου για εγχώρια προστιθέμενη αξία», δήλωσε ο γερμανός οικονομολόγος Sebastian Dullien του Ινστιτούτου IMK στο Reuters. «Aυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στην οικονομική ανάπτυξη».

Σε αντίθεση με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας που παράγουν πολλά οχήματα εκτός χώρας, η BioNTech παράγει το εμβόλιό της σε ένα εργοστάσιο στο Μάρμπουργκ, στη δυτική Γερμανία. Επιπλέον, λαμβάνει αμοιβές για την αδειοδότηση που παραχώρησε στον αμερικανό εταίρο της Pfizer.

«Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο παράδειγμα όπου μία και μόνο εταιρεία είχε τέτοιο αντίκτυπο στο γερμανικό ΑΕΠ».H BioNTech ανακοίνωσε ότι αναμένει πλέον να συγκεντρώσει έσοδα 15,9 δις ευρώ από το εμβόλιο φέτος, αναθεωρώντας προς τα πάνω την προηγούμενη εκτίμηση για 12,4 δις ευρώ.

Αυτό είναι περίπου το 0,5% του γερμανικού ΑΕΠ. Το 2020, το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Γερμανίας ανερχόταν σε περίπου 3,3 τρις ευρώ.

Νίκος Κωτσικόπουλος

Σχετικές δημοσιεύσεις

Το βίντεο της 4ης Συνδιάσκεψης: Το ΕΣΠΑ οι φόροι και η ένταση- Τι διαμείφθηκε

Το Insurnace World κάλυψε στενά την 4η Εθνική Συνδιάσκεψη των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και μετέδωσε ήδη σημαντικά σημεία του

Το βίντεο της 4ης Συνδιάσκεψης: Το ΕΣΠΑ οι φόροι και η ένταση- Τι διαμείφθηκε

Το Insurnace World κάλυψε στενά την 4η Εθνική Συνδιάσκεψη των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και μετέδωσε ήδη σημαντικά σημεία του

8th MedTech Conference: Η ιατρική τεχνολογία μετά την πανδημία

  Οι σκόπελοι και οι προκλήσεις για τον κλάδο των ιατροτεχνολογικών προϊόντων αναδείχθηκαν στο 8th MedTech Conference με τίτλο «Η ιατρική τεχνολογία μετά την πανδημία».

Τι πέτυχε το εμβολιαστικό προγράμμα COVID-19

Το μεγαλύτερο σε μέγεθος και έκταση έργο που έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα στον τομέα της Υγείας αποτέλεσε το εμβολιαστικό προγράμμα COVID-19 στην Ελλάδα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Deloitte FSI Predictions 2025: 8 προβλέψεις που επαναπροσδιορίζουν το μέλλον των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών

Οι επιχειρήσεις του κλάδου, μεταξύ τους και οι ασφαλιστικές, καλούνται να μεταβούν από παθητικό ρόλο αντίδρασης σε ρόλο διαμόρφωσης αλλαγών

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Οι τοπ 10 μεσίτες (αντ)ασφαλίσεων στον κόσμο

AON Reinsurance Solutions και Marsh McLennan κερδίζουν την πρωτιά βάσει εσόδων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ανασφάλιστα: Μια νίκη για την Πολιτεία, την κοινωνία αλλά και το ΕΕΑ!

H πολιτική βούληση, η θεσμική επιμονή και η κοινωνική ευαισθησία μπορούν να αλλάξουν τις πραγματικότητες που μας απειλούν για χρόνια

Δράσεις ενημέρωσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στη Δ. Ελλάδα

Με την υποστήριξη του ομίλου AKTOR, άνθρωποι όλων των ηλικιών συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τη σημασία της πρόληψης

Χρυσό βραβείο Content Marketing στην Εθνική Ασφαλιστική, για ενέργεια με ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα

Η διάκριση «Best Use of Content Marketing for Lead Generation» αφορά την ενέργεια «Αγκαλιάζουμε τη ζωή. Δίπλα σου, για να μπορείς να συνεχίζεις®»

243.899 τα ανασφάλιστα, επίκειται νέος μηχανισμός

Κάτι φαίνεται να αλλάζει σήμερα, μετά τα πρώτα αποτελέσματα ελέγχων...

Η ΕΑΔΕ παρουσιάζει το νέο της λογότυπο και καμπάνια για την αξία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Στόχος της καμπάνιας, να ενισχύσει τη θετική στάση του κοινού απέναντι στον επαγγελματία και στον θεσμό που η Ένωση εκπροσωπεί