back to top
28.8 C
Athens
Κυριακή 27 Ιουλίου 2025

Πρέπει οι ασφαλιστές να φοβούνται (;) τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Της Ελενας Ερμείδου

Τις λειτουργίες του ανθρώπινου εγκεφάλου προσπαθεί σε ένα βαθμό να υποκαταστήσει η νέα τεχνολογία, παρέχοντας σε κάθε σχεδόν επιχειρηματικό τομέα διευρυμένες επιλογές που συμφέρουν που συμφέρουν οικονομικά. Στο τομέα της ασφάλισης είναι μεγάλος ο λόγος που γίνεται σε ό,τι αφορά τα δίκτυα διανομής, τα περιθώρια κέρδους, το σχεδιασμό των καλύψεων, εν γένει για το συνολικό μοντέλο ασφάλισης.

- Advertisement -

Αυτοί που βλέπουν ότι το μέλλον το διαμορφώνει η καινοτόμος τεχνολογία και μόνο διατείνονται ότι θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές και σοβαρές διαρθρωτικές ανακατατάξεις, τέτοιες που θα οδηγήσουν στην ‘διάσπαση’. Αυτοί που μελετούν τα μοντέλα ασφάλισης, συμπεριλαμβάνοντας και άλλες παραμέτρους είναι φειδωλοί στο λόγο, τονίζοντας ότι οι επιπτώσεις τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο στάδιο δεν είναι σημαντικές στο επιχειρηματικό μοντέλο της ασφάλισης. Ενας από αυτούς είναι η Moody’s Investor Services.

Η Moody’s Investors Service, ειδικότερα δημοσίευσε στις 13 Φεβρουαρίου μια νέα έκθεση με θέμα τα σχέδια της Telsa να προσφέρει εμπορική ασφάλιση στους οδηγούς οι οποίοι θα προσυπογράψουν τη μελλοντική app  εφαρμογή “Tesla Network” στις ΗΠΑ.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την μελέτη της  Moody’s, οι κατά τα λεγόμενα ‘έξυπνες αυτοκινητοβιομηχανίες’ εκμεταλλευόμενες την τεχνογνωσία τους σε συνδυασμό με την δυνατότητα που τους δίνουν οι οδηγοί να καταγράφουν και να μελετούν την συμπεριφορά κατά την οδήγηση είναι σε θέση να καθορίσουν το ύψος των ασφαλίστρων ανάλογα με τον κίνδυνο.

Το θέμα είναι κρίσιμο καθώς συνιστά ένα τρόπο μετάβασης σε μία μέχρι τώρα άγνωστη εποχή, ωστόσο η ‘διόρθωση’ έρχεται από την Βοηθό Αντιπρόεδρο της  Moody’s Helena Kingsley-Tomkins η οποία παρατηρεί πως η κίνηση της Tesla δεν αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον ασφαλιστικό κλάδο βραχυπρόθεσμα. Οι ασφαλιστές σε ειδικές περιπτώσεις δυνητικά μπορεί να αντιμετωπίσουν διάβρωση των περιθωρίων ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και την εκτόπισή τους από την αγορά, εάν το μοντέλο ασφάλισης Tesla αντιγραφεί ευρέως από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την έκθεση, το δίκτυο Tesla αποτελεί ένα βήμα προς την κατεύθυνση ενός πλήρως αυτοματοποιημένου στόλου “robotaxis”, μπαίνοντας βαθιά στον ανταγωνισμό με εταιρείες όπως οι Uber και Lyft, οι οποίες ασφαλίζονται επίσης από την Tesla Insurance.

Η εικόνα  για το πώς και εάν ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου θα μετασχηματιστεί θα έχει ολοκληρωθεί όταν οι Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές συμπεριλαμβανομένου των Insurance Europe, EIOPA αποφανθούν για τον τρόπο που ο κλάδος τεχνολογίας θα υιοθετήσει τις νέες τεχνολογίες.

Υπενθυμίζεται κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων δ’, 3μήνου στις 29 Ιανουαρίου 2020, η Tesla επιβεβαίωσε την ίδρυση 100% θυγατρικής στο τομέα της επιχειρηματικής ασφάλισης αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή η εταιρεία ψάχνει να βρει τρόπους να μπει και στις ιδιωτικές ασφαλίσεις, οι οποίες επί των ημερών μας γράφονται

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Allianz UK νέα πάροχος ασφάλισης αυτοκινήτων του ομίλου Volkswagen

Η πενταετής συνεργασία εκτείνεται σε όλες τις μάρκες επιβατικών αυτοκινήτων του ομίλου, όπου συγκαταλέγονται οι Škoda, Audi, Seat και Cupra

Εconomia NET: Αυτές είναι οι μακροοικονομικές τάσεις και η κατανάλωση σε Ευρώπη-ΗΠΑ

Υποτονικότερο β' εξάμηνο αναμένει η Economia NET, με περιορισμένη ζήτηση και επιφυλακτικότητα στην αγορά, μετά το σπριντ ενόψει δασμών

Greek Space Tech Forum 2025: Δυναμικό παρών δίνουν οι ελληνικές startup

Δυναμικό παρών στο Greek Space Tech Forum 2025 δίνουν ελληνικές startup που δραστηριοποιούνται στο ευρύτερο οικοσύστημα του διαστήματος

Ολόκληρη η ΚΥΑ για την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου

Δημοσιεύθηκε σήμερα η Κοινή Υπουργική Απόφαση των τριών Υπουργών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Κλιματικής Κρίσης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πώς η κλιματική αλλαγή «τιμολογείται» από τις ασφαλιστικές

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον απλή θεωρία ή μακρινό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων (EIOPA) τονίζει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Ασφαλιστικοί κίνδυνοι για καταναλωτές

Προωθώντας οι τραπεζό-υπάλληλοι ασφαλιστικά προϊόντα μέσω προσφορών και ειδικών τιμολογίων ή παροχή ευνοϊκών ορίων σε δανειολήπτες δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό

AIForum25: Γιατί οι ασφαλιστές δεν πρέπει να το χάσουν!

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι απλώς μια τεχνολογική τάση – έχει ήδη διαμορφώσει σημαντικά την καθημερινότητα και τις στρατηγικές της ασφαλιστικής

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Πώς η κλιματική αλλαγή «τιμολογείται» από τις ασφαλιστικές

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον απλή θεωρία ή μακρινό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων (EIOPA) τονίζει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη

ΣΕΜΑ: Συλλυπητήρια ανακοίνωση για την απώλεια του Ιωάννη Μακρυμίχαλου

«Η πορεία του και η συμβολή του θα μείνουν ανεξίτηλες» - «Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε το έργο του με την υπευθυνότητα και τις αρχές που ο ίδιος υπηρέτησε»

Έρευνα Revolut για τους Έλληνες ταξιδιώτες: Απάτες φοβάται η Gen Z, κλοπές οι μεγαλύτεροι

Η οικονομική διαχείριση των διακοπών αποτελεί σημαντικό μέλημα για τους Έλληνες, χωρίς να περνά απαρατήρητο το ζήτημα της ασφάλειας

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

EIOPA: Πρόοδος των αρχών ανταγωνισμού στην αξιολόγηση εξωτερικών αναθέσεων

Αν και η έκθεση επισημαίνει αρκετές βελτιώσεις, εντοπίζει επίσης τομείς που απαιτούν περαιτέρω προσοχή