back to top
10.2 C
Athens
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Η. Δασκαλόπουλος: Αντιστέκεται η Υγεία στην κρίση

[starbox]

Σε ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια υγείας και σε προγράμματα που αφορούν αποκλειστική συνεργασία με νοσηλευτικά ιδρύματα στρέφονται οι Έλληνες τα τελευταία χρόνια. Όπως αναφέρει στο ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Εθνικής Ασφαλιστικής, Ηρακλής Δασκαλόπουλος η υγεία είναι ο μοναδικός κλάδος της ασφαλιστικής αγοράς που ανθίσταται στην οικονομική ύφεση. Η στρατηγική στην οποία βασίζεται η ανάπτυξη της Εθνικής Ασφαλιστικής αφορά όλες τις παραμέτρους του κλάδου, από την ανάληψη και τα προϊόντα μέχρι τις συμφωνίες με φορείς υπηρεσιών υγείας, τη διαδικασία αποζημίωσης και τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου. Στόχος της εταιρείας είναι να κερδίσει την εμπιστοσύνη του μεγαλύτερου τμήματος του πληθυσμού που θα αναζητήσει ασφάλιση υγείας τα επόμενα έτη.

- Advertisement -

Επίσης ο κ. Δασκαλόπουλος αναφέρει:
– Ο καταναλωτής πληρώνει ακριβά το δημόσιο σύστημα για να εξασφαλίσει ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών υγείας αμφίβολης έως και κακής ποιότητας
– Μια πραγματική συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα ασφάλισης υγείας με οριοθέτηση των παροχών μεταξύ τους θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στον περιορισμό του συνολικού κόστους, τη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών αλλά και την προαγωγή της υγείας του πληθυσμού
– Ένας κατάλληλα σχεδιασμένος δείκτης που θα έχει τη λογική τού εύρους τιμών, θα μπορούσε ενδεχομένως να καλύψει την αύξηση του κόστους για το μεγαλύτερο μέρος των προγραμμάτων της αγοράς. Η θέσπιση ενός τέτοιου κατάλληλου δείκτη θα απήλλασσε την αγορά από την καχυποψία που έχει αναπτυχθεί σε σχέση με την αύξηση των ασφαλίστρων υγείας.

iw? Πώς κινήθηκε ο κλάδος τον τελευταίο χρόνο και πώς πιστεύετε ότι θα εξελιχθεί στο μέλλον; Θα αυξηθούν τα μεγέθη του;

- Advertisement -

Σε επίπεδο αγοράς, ο κλάδος υγείας είναι ίσως ο μοναδικός ασφαλιστικός κλάδος ο οποίος φαίνεται να ανθίσταται στην οικονομική κρίση και παρουσιάζει εν γένει ανοδική πορεία. Το γεγονός αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς η εξασφάλιση υπηρεσιών υγείας όσο το δυνατόν υψηλότερου επιπέδου αξιολογείται πολύ ψηλά μεταξύ των αναγκών των καταναλωτών. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται από όλες τις έρευνες ιεράρχησης των ασφαλιστικών αναγκών, στις οποίες η ασφάλιση υγείας αναφέρεται πάντοτε πρώτη, με μεγάλη απόσταση από τη δεύτερη. Είναι συνεπώς λογικό, παρά τη συρρίκνωση των εισοδημάτων, όλο και περισσότεροι καταναλωτές να στρέφονται προς την ιδιωτική ασφάλιση υγείας, όταν μάλιστα το δημόσιο σύστημα υγείας αντιμετωπίζει εμφανή προβλήματα λειτουργίας και χρηματοδότησης. Ταυτόχρονα, η ιδιωτική ασφάλιση υγείας είναι σήμερα περισσότερο προσιτή από ποτέ, παρέχοντας πολλές εναλλακτικές επιλογές προγραμμάτων, ακόμη και σε καταναλωτές με περιορισμένη οικονομική δυνατότητα. Υπάρχουν επομένως οι βασικές προϋποθέσεις ώστε ο κλάδος να συνεχίσει να αυξάνεται και τα επόμενα έτη. Είναι μάλιστα εξαιρετικά πιθανόν η τάση διεύρυνσης να επιταχυνθεί περαιτέρω καθώς η οικονομική κρίση θα υποχωρεί.
Η Εθνική Ασφαλιστική κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο υγείας, έχοντας πάνω από 360.000 ασφαλισμένους με ατομικά και ομαδικά συμβόλαια ασφάλισης υγείας. Τα παραγωγικά αποτελέσματα του κλάδου είναι εξαιρετικά και δείχνουν ότι διευρύνουμε περαιτέρω το ήδη υψηλό μερίδιό μας. Αναπτυσσόμαστε με βάση ένα προσεκτικά σχεδιασμένο στρατηγικό πλάνο, που αφορά όλες τις παραμέτρους του κλάδου, από την ανάληψη και τα προϊόντα μέχρι τις συμφωνίες με φορείς υπηρεσιών υγείας, τη διαδικασία αποζημίωσης και τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου. Το πλάνο αυτό υλοποιείται με μεγάλη επιτυχία και μας καθιστά ιδιαίτερα αισιόδοξους για το μέλλον. Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα επιτύχουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του μεγαλύτερου τμήματος του πληθυσμού που θα αναζητήσει ασφάλιση υγείας τα επόμενα έτη.

iw? Ποιες είναι οι τάσεις που διαμορφώνονται στις ασφαλίσεις υγείας; Οι καταναλωτές ζητούν μονοετή ή ισόβια προγράμματα; Σε ποια συμβόλαια εστιάζεται η εταιρεία σας και γιατί;

Η κύρια τάση που διαφαίνεται στον κλάδο είναι η στροφή σε αυτόνομα ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια υγείας αντί των ισόβιας διάρκειας προσαρτημάτων σε συμβόλαια ζωής. Αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς σε περιβάλλον Solvency II η διάθεση προγραμμάτων ισόβιας διάρκειας είναι εξαιρετικά δαπανηρή και απαιτεί τη δέσμευση δυσανάλογα υψηλών κεφαλαίων. Η στροφή αυτή είναι εμφανής από τη μεγάλη αύξηση ασφαλίστρων που παρατηρείται από έτος σε έτος στον κλάδο των ανεξάρτητων ασφαλίσεων υγείας και αναμένεται να ενταθεί το προσεχές διάστημα.
Παράλληλα, έχει ξεκινήσει να διαφαίνεται μια τάση ανάπτυξης προγραμμάτων αποκλειστικής συνεργασίας με νοσηλευτικά ιδρύματα. Στα προγράμματα αυτά η περιορισμένη δυνατότητα επιλογής νοσηλευτηρίου αντισταθμίζεται από την εξαιρετικά καλή σχέση παροχών-ασφαλίστρου, καθώς η αποκλειστική συνεργασία με έναν πάροχο υπηρεσιών υγείας μπορεί να εξασφαλίσει πολύ ανταγωνιστικό κόστος υπηρεσιών. Σε αυτή τη νέα αγορά, η Εθνική Ασφαλιστική έχει εισέλθει πολύ επιτυχημένα με το πρόγραμμα «Προνομιακή Προστασία» το οποίο έχουμε σχεδιάσει σε συνεργασία με τον Όμιλο του Ιατρικού Κέντρου.
Αυτό το διάστημα, η Εθνική Ασφαλιστική διαθέτει με επιτυχία στην αγορά τόσο ανεξάρτητα συμβόλαια υγείας όσο και προσαρτήματα σε συμβόλαια ζωής. Γενικά, λόγω φιλοσοφίας, δεν εστιάζουμε σε ένα μεμονωμένο προϊόν ή σε συγκεκριμένη ομάδα ή τύπο προϊόντων. Πιστεύουμε ότι κάθε νοικοκυριό έχει τις δικές του ανάγκες, προσδοκίες και οικονομικές δυνατότητες και φροντίζουμε να διαθέτουμε επαρκείς επιλογές προϊόντων και υπηρεσιών προκειμένου το πρόγραμμα που θα προτείνει ο συνεργάτης μας να μπορεί να προσαρμοστεί σε αυτές.

iw? Πώς διαφοροποιείστε έναντι του ανταγωνισμού;

Στην Εθνική Ασφαλιστική μάς απασχολεί διαρκώς η βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουμε στους ασφαλισμένους μας και φροντίζουμε να ανταποκρινόμαστε γρήγορα και αποτελεσματικά στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς και τις ανάγκες των καταναλωτών. Στον χώρο των ασφαλίσεων υγείας έχουμε αναπτύξει μια ευρύτατη γκάμα προγραμμάτων, τόσο ισόβιων όσο και ετησίως ανανεούμενων, η οποία θεωρούμε ότι είναι ένα από τα βασικότερα σημεία που μας ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Διαφορετικά επίπεδα ασφαλίστρων και καλύψεων, παροχές εντός και εκτός νοσοκομείου, οικογενειακά προγράμματα, ακόμη και προγράμματα για ειδικές κατηγορίες ασφαλισμένων ή συγκεκριμένα επαγγέλματα, βρίσκονται μεταξύ των επιλογών που έχουν οι πελάτες μας. Ανεξαρτήτως της επιλογής του όμως, ο ασφαλισμένος στην Εθνική Ασφαλιστική εξασφαλίζει ένα ανταγωνιστικότατο ασφάλιστρο για το επίπεδο κάλυψης που παρέχει το πρόγραμμά του. Το ασφάλιστρο γίνεται ακόμη ανταγωνιστικότερο στα οικογενειακά προγράμματα, καθώς παρέχουμε πολύ σημαντικά ποσοστά εκπτώσεων για τα μέλη της οικογένειας που ασφαλίζονται με το ίδιο συμβόλαιο.
Μέσα από μια επιτυχημένη πολιτική επίτευξης συμφωνιών, έχουμε κατορθώσει να έχουμε συνάψει σύμβαση συνεργασίας με όλους τους μεγάλους ιδιωτικούς οργανισμούς παροχής υπηρεσιών υγείας της χώρας μας. Με αυτό τον τρόπο έχουμε δώσει πρόσβαση στους ασφαλισμένους μας σε ένα ευρύτατο δίκτυο συμβεβλημένων νοσοκομείων, διαγνωστικών κέντρων και κέντρων πρωτοβάθμιας περίθαλψης, που περιλαμβάνει όλους ανεξαιρέτως τους μεγαλύτερους και περισσότερο γνωστούς ιδιωτικούς φορείς υγείας. Επιπλέον έχουμε εξασφαλίσει για τους ασφαλισμένους μας πρόσθετες παροχές χωρίς επιπλέον κόστος στα συμβεβλημένα νοσηλευτήρια, όπως εκπτώσεις, προνομιακές τιμές αλλά και δωρεάν υπηρεσίες.
Πέρα όμως από τα παραπάνω, αυτό που καθιστά την Εθνική Ασφαλιστική μοναδική στη συνείδηση των πελατών είναι η αξιοπιστία. Σε όλες μας τις δραστηριότητες και κυρίως στον ευαίσθητο τομέα των αποζημιώσεων υγείας, στεκόμαστε δίπλα στον ασφαλισμένο μας, για να τον βοηθήσουμε να ξεπεράσει το όποιο πρόβλημά του και φροντίζουμε να είμαστε άμεσοι, αποτελεσματικοί και αξιόπιστοι.

iw? Ποιες διαφορές εντοπίζετε στον κλάδο υγείας στην Ελλάδα σε σχέση με την εικόνα που διαμορφώνεται στο εξωτερικό;

Είναι αλήθεια ότι ο κλάδος υγείας στη χώρα μας, παρότι εξαιρετικά ελπιδοφόρος, είναι ακόμη πολύ περιορισμένος σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Η βασική τροχοπέδη στην ανάπτυξη είναι κατά την άποψή μου η επικάλυψη των υπηρεσιών σε σχέση με αυτές που παρέχει –ανεξάρτητα από την ποιότητά τους– το δημόσιο σύστημα. Σε όλο και περισσότερες χώρες αναγνωρίζεται το γεγονός ότι η ιδιωτική ασφάλιση υγείας μπορεί να είναι συμπληρωματική ως προς τις παροχές της δημόσιας, εξασφαλίζοντας καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών και χαμηλότερο συνολικό κόστος. Αντίθετα, στη χώρα μας, ο καταναλωτής πληρώνει ακριβά το δημόσιο σύστημα για να εξασφαλίσει ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών υγείας αμφίβολης έως και κακής ποιότητας, και πρέπει να αποκτήσει ασφαλιστήριο υγείας για να εξασφαλίσει τις αντίστοιχες παροχές και υπηρεσίες με υψηλή ποιότητα. Ταυτόχρονα, όσοι επιλέγουν να μην αποκτήσουν ασφαλιστήριο υγείας πληρώνουν τελικά πολύ ακριβότερα τις ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας, όπως δείχνει το τεράστιο κονδύλι ιδιωτικών δαπανών υγείας που παρατηρείται στη χώρα μας.
Μια πραγματική συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα ασφάλισης υγείας με οριοθέτηση των παροχών μεταξύ τους θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στον περιορισμό του συνολικού κόστους, τη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών αλλά και την προαγωγή της υγείας του πληθυσμού. Ανάλογα μοντέλα συλλειτουργίας έχουν υιοθετηθεί με επιτυχία σε μια σειρά από χώρες και δεν υπάρχει κανένας λόγος για να μην μπορούν να εφαρμοσθούν και στη χώρα μας.

iw? Συμφωνείτε με την πρόθεση της Πολιτείας να θεσπίσει δείκτες αναφοράς για τα προγράμματα υγείας;

Όπως γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με την ασφάλιση υγείας, το κόστος κάλυψης του κινδύνου και κατ’ επέκταση το ασφάλιστρο επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες, κάποιοι εκ των οποίων εξελίσσονται συχνά με απρόβλεπτο τρόπο. Επιπλέον, η εκτίμηση του ασφαλίστρου και της μεταβολής του με τον χρόνο είναι μια εξαιρετικά πολύπλοκη αναλογιστική εργασία. Κατά συνέπεια, δεν φαίνεται εφικτό να μπορέσει να αποτυπωθεί η μεταβολή του κόστους ασφάλισης υγείας από έτος σε έτος για το σύνολο της αγοράς από έναν απλό μοναδιαίο δείκτη αναφοράς.
Αντίθετα, ένας κατάλληλα σχεδιασμένος δείκτης που θα έχει τη λογική τού εύρους τιμών, θα μπορούσε ενδεχομένως να καλύψει την αύξηση του κόστους για το μεγαλύτερο μέρος των προγραμμάτων της αγοράς. Η θέσπιση ενός τέτοιου κατάλληλου δείκτη θα απήλλασσε την αγορά από την καχυποψία που έχει αναπτυχθεί σε σχέση με την αύξηση των ασφαλίστρων υγείας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τι νέα από το μέτωπο των φοροαπαλλαγών ;

Τι μαθαίνουμε για τις ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας ατόμων ηλικίας μέχρι 18 ετών.

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Ακίνητα αξίας 70 δις. ευρώ που ανήκουν στους servicers είναι ανασφάλιστα έναντι φυσικών καταστροφών

Την ανάγκη ασφάλισης των ακινήτων αξίας 70 δις. ευρώ που κατέχουν οι servicers  προτάσσουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς σε συνομιλίες με το IW.

Το μήνυμα της Δήμητρας-Ιωάννας Λύχρου για τη χρονιά που φεύγει

Άλλη μια χρονιά φτάνει στο τέλος της. Η αναμονή του νέου έτους μας βρίσκει στο επίκεντρο, με έναν νέο νόμο που φέρνει την

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Groupama: 4.000 πολίτες παρακολούθησαν το δωρεάν online σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, που διοργάνωσε η Groupama Ασφαλιστική, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024