back to top
30.8 C
Athens
Παρασκευή 8 Αυγούστου 2025

Αλεξάνδρα Σδούκου: Η ηλεκτροκίνηση μοχλός για την «πράσινη» στροφή της Ελλάδας

Την μεγάλη εικόνα για τις εν εξελίξει προσπάθειες της χώρας μας στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης, περιέγραψε η γ.γ Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου στο περιοδικό ViSION.

Το ViSION, το οποίο επιμελείται η Ethos Media εκδίδεται κάθε τρίμηνο και διανέμεται ηλεκτρονικά στο σύνολο του πελατολογίου της ΑΕΓΑ Ευρωπαϊκή Πίστη, ενώ σε φυσική μορφή διατίθεται μέσω των Γραφείων των Συνεργατών της Εταιρίας.

- Advertisement -

Δείτε εδώ αναλυτικά την online έκδοση του ViSION

Όπως έχει αναδείξει το IW, ο τομέας της ηλεκτροκίνησης και η αναμενόμενη ανάπτυξη του στο άμεσο μέλλον διαμορφώνει νέα δεδομένα για την ασφαλιστική αγορά και τις εργασίες των ασφαλιστών.

διαβάστε: Στροφή στην ηλεκτροκίνηση: Στη πρίζα η ασφαλιστική αγορά

- Advertisement -

*άρθρο της Αλεξάνδρας Σδούκου

H προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής της Κυβέρνησης για την πράσινη στροφή της χώρας. Η μετάβαση σε πιο «καθαρές» μετακινήσεις θα φέρει πιο κοντά την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της κλιματικής ουδετερότητας ως το 2050, αναθερμαίνοντας την οικονομία μετά τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας.

Η Ελλάδα πρέπει να πατήσει γκάζι, καθώς διαθέτει έναν εκ των πλέον γηρασμένων στόλων οχημάτων στην Ευρώπη, που την κατατάσσει στην 4η θέση από το τέλος. Με την απομάκρυνση των παλαιών ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους των πόλεων μπορεί να απομειωθεί ως και το 40% των εκπεμπόμενων ρύπων. Η ηλεκτροκίνηση είναι ο καλύτερος σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια. Η αντικατάσταση ενός συμβατικού οχήματος από ένα αμιγώς ηλεκτρικό εξοικονομεί 2,5 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως.

Τα μέτρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης τέθηκαν σε εφαρμογή στην καρδιά της πανδημίας. Ένα χρόνο μετά, όπως δείχνουν τα στοιχεία, η ηλεκτροκίνηση αψήφησε την πανδημία. Το 2020 πουλήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά έναντι 490 οχημάτων το 2019, φτάνοντας το 2,6% σε μερίδιο ταξινομήσεων νέων οχημάτων, όταν ο στόχος ήταν μόλις 1% και 1.350 οχήματα! Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι θα καλυφθεί και ο στόχος του 2021 που είναι 3.795 νέες πωλήσεις.

Ο πρώτος νόμος για την ηλεκτροκίνηση έδωσε σημαντικά οικονομικά κίνητρα, ώστε η αγορά ηλεκτρικού οχήματος να γίνει πιο προσιτή στο μέσο εισόδημα. Το όφελος για τους ιδιώτες καταναλωτές μπορεί να ανέλθει έως και 7.500 ευρώ, τους ιδιοκτήτες ταξί έως 10.500 και τις εταιρείες στα 6.500 ευρώ. Εξίσου σημαντικά είναι τα φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις, με στόχο την αντικατάσταση των εταιρικών στόλων και την εγκατάσταση εταιρικών σημείων φόρτισης. Στον έναν χρόνο λειτουργίας του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν υποβληθεί πάνω από 15.500 αιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα κάθε είδους.

Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επεξεργαζόμαστε νέες προτάσεις για να κάνουμε την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ακόμα πιο ελκυστική. Επιταχύνουμε συγχρόνως τις διαδικασίες για τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών φόρτισης στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Αυτό αποτελεί και τη βασική προϋπόθεση για να φτάσουμε και -γιατί όχι- να ξεπεράσουμε τον στόχο ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα ως το 2030 να είναι ηλεκτρικό.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον των μετακινήσεων. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα γίνουν μέρος της καθημερινότητάς μας, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα και της ζωής μας και προσελκύοντας συγχρόνως νέες αναπτυξιακές δραστηριότητας σε έναν ταχύτατα εξελισσόμενο κλάδο“.

διαβάστε – Ευρωπαϊκή Πίστη: Αφιερωμένο στην Ηλεκτροκίνηση το νέο τεύχος του ViSION

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Allianz UK νέα πάροχος ασφάλισης αυτοκινήτων του ομίλου Volkswagen

Η πενταετής συνεργασία εκτείνεται σε όλες τις μάρκες επιβατικών αυτοκινήτων του ομίλου, όπου συγκαταλέγονται οι Škoda, Audi, Seat και Cupra

Ολόκληρη η ΚΥΑ για την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου

Δημοσιεύθηκε σήμερα η Κοινή Υπουργική Απόφαση των τριών Υπουργών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Κλιματικής Κρίσης

Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές: Oλιστική προσέγγιση ζητούν οι ΜμΕ

Υποχρεωτική έγινε η ασφάλιση αυτοκινήτων και επιχειρήσεων με τζίρο άνω των 500.000 ευρώ από την 1η Ιουνίου 2025, για φυσικές καταστροφές

Ασφάλεια αυτοκινήτου για φυσικές καταστροφές. Κόστος, υποχρεώσεις, αποζημίωση

Από την 1η Ιουνίου του 2025, η κάλυψη για φυσικές καταστροφές γίνεται υποχρεωτική για όλους τους οδηγούς στην Ελλάδα.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

I. Γιουμπάκης (SENATUS): «Το ακίνητο συνδέει real estate και ασφάλιση – Μοχλός ανάπτυξης με πολλαπλασιαστικά οφέλη»

Οι πελάτες ενδιαφέρονται για ουσιαστική προστασία. Αξιολογούν την πλήρη αξία του ακινήτου, τη ζημιά σε τρίτους και την απώλεια εισοδήματος

Munich Re: Σαρώνουν οι καταστροφές, 95% άνω του μέσου όρου 10ετίας

Τι ποσοστό ζημιών αντιπροσωπεύει το κάθε φαινόμενο

Άννυ Τρύφων, Designia: Δίπλα στις επιχειρήσεις ως risk advisors

Το σχήμα συνασφάλισης αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την ανάληψη μεγάλων -από πλευράς ύψους- κεφαλαίων...

C. Borean, Generali: Το Solvency II ως καταλύτης των ευρωπαϊκών επενδύσεων

Απαραίτητη χαρακτηρίζει την απελευθέρωση πλεονάζοντος προληπτικού κεφαλαίου για πιο παραγωγικές επενδύσεις ο πρόεδρος της οικονομικής επιτροπής της Insurance Europe

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Μήνυμα κοινωνικής ευθύνης από τη ΔΥΝΑΜΙΣ Ασφαλιστική: «Η ασφάλειά σας είναι και δική μας ευθύνη»

Η ΔΥΝΑΜΙΣ συνιστά πριν το ταξίδι μικρές κινήσεις με μεγάλο αντίκτυπο, καθώς μπορούν να αποτρέψουν ατυχήματα και να σώσουν ζωές

Υδρογειος Ασφαλιστική: Επενδύοντας στη διαπολιτισμική συνεργασία για την ελληνική αγορά

Εκπαιδεύοντας το δυναμικό της στην ενσυναίσθηση και κατανόηση των πολιτισμικών διαφορών, η Υδρογειος ενισχύει την απόδοση σε διεθνές περιβάλλον

«Και Αν Συμβεί…»: Το Podcast που αλλάζει το παιχνίδι στον Ασφαλιστικό Κλάδο

Με χιούμορ, σοφία και αληθινές ιστορίες, το νέο επεισόδιο της σειράς φωτίζει πτυχές της διαμεσολάβησης που σπάνια αναδεικνύονται

Jefferies: Στα 90 δισ. οι ασφαλισμένες ζημιές το πρώτο εξάμηνο 2025

Υπερέβησαν τα 58 δισεκατομμύρια που καταγράφηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2024 όσο και τον πενταετή μέσο όρο των 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Allianz: Μειωμένη τιμολόγηση στον κλάδο αυτοκινήτου και επαναφορά κάλυψης σεισμού στη Σαντορίνη

Ποια πακέτα αφορά η μειωμένη τιμολόγηση και υπό ποιες προϋποθέσεις