Του Νίκου Σακελλαρίου
Σε μία εβδομάδα ολοκληρώνεται ο πρώτος μήνας του 2017 και η εικόνα που αφήνει για την ασφαλιστική αγορά είναι μεικτή. Σύμφωνα με πληροφορίες μας από την αγορά , υπάρχει κινητικότητα στις ανανεώσεις συμβολαίων αλλά οι πρωτασφαλίσεις πάλι κινούνται με οριακές αρνητικές διαφορές. Το 2017 ξεκινά με αυξημένη ανησυχία για όλους τους επαγγελματίες της αγοράς. Οι νέες ασφαλιστικές εισφορές πάνω στους επαγγελματίες της αγοράς αυξάνουν δυσβάστακτα τις συνολικές φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις για τους διαμεσολαβούντες. Για να αντισταθμιστούν οι επιβαρύνσεις αυτές θα πρέπει να υπάρχει μία τουλάχιστον αυξημένη νέα παραγωγή της τάξης του 20-25% σε σχέση με τα περυσινά δεδομένα. Πόσοι και πώς μπορούν να το πετύχουν αυτό σε μία κοινωνία που βαρυγκωμά κάτω από την έλλειψη εισοδημάτων και την αυξανόμενη φορολογική και ασφαλιστική πίεση ταυτόχρονα; Δυστυχώς οι υπηρεσίες και, δη οι γενικές ασφαλίσεις είναι ελαστικότατες ως προς τα εισοδήματα. Είναι ίσως από τις πρώτες που κόβονται όταν ένα νοικοκυριό έχει εισοδηματικά προβλήματα. Ίσως γι’ αυτό οι περισσότερες εταιρείες παραμένουν εστιασμένες στις υποχρεωτικές ασφαλίσεις αστικής ευθύνης αυτοκινήτου παρά το γεγονός ότι τα τελευταία 6 χρόνια υποφέρουν από την παρατεταμένη υποχώρηση τιμολογίων. Στο σημείο αυτό χρειάζεται άμεσα «συμφωνία κυρίων» ανάμεσα στις εταιρείες προκειμένου να υπάρξει έστω και μία μικρή αύξηση στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου. Με δεδομένη την αύξηση των ορίων αποζημιώσεων αλλά και των ζημιών, κάποιες μικρές αυξήσεις ίσως είναι αναγκαίες προκειμένου να αποφευχθούν μεγαλύτερα προβλήματα μέσα στη χρονιά.
Τα θετικά μηνύματα έρχονται από τον κλάδο υγείας , ο οποίος συνεχίζει και στον πρώτο μήνα 2017 να κινείται ανοδικά (πάντα σύμφωνα με δικές μας πληροφορίες) σε ότι αφορά τις νέες ασφαλίσεις και παρά το γεγονός ότι συνεχίζεται η αύξηση των τιμολογίων εξαιτίας της ενσωμάτωσης των αυξήσεων σε ΦΠΑ και των… Solvency II. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα κυοφορούμενα ΣΔΙΤ στον κλάδο Υγείας είναι ευπρόσδεκτα αρκεί να γίνουν γρήγορα και άμεσα. Το ίδιο ισχύει και για τα ΣΔΙΤ στους κλάδους φυσικών καταστροφών για τα οποία όμως τα κυβερνητικά στελέχη αποφεύγουν να τοποθετηθούν.