[starbox]
Ανατροπές αιφνίδιες εκκολάπτονται στην ελληνική ασφαλιστική αγορά.
Αιτία -κατά προσωπική άποψη- ή δυναμική είσοδος της πολυεθνικής ERGO όπως αυτή αποκαλύφθηκε με την εξαγορά της ΑΤΕ Ασφαλιστική.
Δεν είναι εικασία αλλά απλή παρατήρηση ότι η πολυεθνική γερμανική εταιρεία ERGO που βρίσκεται εδώ και χρόνια στην Ελλάδα, μερίμνησε να έχει παρουσία διακριτική. Θα λέγαμε «γερμανικά» οριοθετημένη. Η ανάπτυξή της, η παραγωγή της, η συνεργασία της με την Πειραιώς, η παρουσία της στην αγορά διακρίθηκαν και διακρίνονται από στοιχεία απόλυτης στόχευσης και συγκρατημένη συμπεριφοράς. Κάποιες φορές και πέραν του δέοντος. Δηλαδή δεδομένων των συνθηκών η εταιρεία θα μπορούσε να έχει κάνει περισσότερα ανοίγματα, να έχει μπει σε άλλους κλάδους, να έχει λειτουργήσει περισσότερο εξωστρεφώς. Η ενδοσκόπησή της σαφώς και προκαλούσε απορία. Ωστόσο όπως αποκαλύπτεται οι «άλλοι» ευρωπαίοι λειτουργούν διαφορετικά. Πρώτα διέπρεψαν και μετά «χτύπησαν». Με αποστροφή στην λογική της λεηλασίας έδειξαν ότι αργά αλλά σταθερά περίμεναν την ευκαιρία. Γι΄αυτό και επέμειναν, γι΄αυτό και έδωσαν έμφαση στις λεπτομέρειες, γι΄αυτό και τελικά κέρδιζαν στην κούρσα με την Allianzκαι προκρίθηκαν ως αγοραστής της ΑΤΕ Ασφαλιστική.
Θεωρητικά -διότι χρειάζεται χρόνος μέχρι να στρώσει η κατάσταση-, η ERGO έχει γίνει ο πρώτος (1ος) ασφαλιστικός παράγοντας στην εγχώριο αγορά στον τομέα των Γενικών Ασφαλειών και αναμφισβήτητα έχει στηθεί και περιμένει να δώσει το δικό του ομιλικό στίγμα στην ΖΩΗ. Η ERGO Γερμανίας έχει μεγάλη παράδοση στον κλάδο όπου ηθελημένα –αποδεικνύεται- δεν άσκησε μέχρι σήμερα στην χώρα μας. Τώρα με την τεχνογνωσία που διαθέτει αλλά και τα πλεονεκτήματα που πήρε ως προίκα από την ΑΤΕ, (δίκτυο, δυναμικό, κ.α) θα κάνει αισθητή της παρουσία της.
Ο νέος παίκτης που δημιουργήθηκε στην ΖΩΗ και εισέρχεται ως ERGO στον κλάδο θα σηματοδοτήσει και ευρύτερες αλλαγές αφού πλέον γίνονται πολλοί αυτοί που διεκδικούν μερίδια από την μελλοντικά ανερχόμενη αγορά Υγείας-Σύνταξης.
Οι αλλαγές αυτές θα συνοδευτούν όπως αναμένεται και με τα άλλα γνωστά διακριτικά γνωρίσματα της γερμανικής ασφαλιστικής. Η παρουσία της στο διαδίκτυο, και οι directπρακτικές της αναγνωρισμένες, δοκιμασμένες επί σειρά ετών και συμπερασματικά αποτελεσματικές. Όπως αποδεικνύεται δεν ήταν τυχαία τα όσα συνέβησαν. Δεν ήταν ο από μηχανής θεός που έδωσε τη λύση. Είναι η προοπτική που οι ξένοι διαβλέπουν για την ελληνική ασφαλιστική αγορά. Σε αυτή την διεκδίκηση οι έλληνες ασφαλιστικοί πρωταγωνιστές δεν μετείχαν αν και μπορούσαν. Το μάθημα ήταν καλό και κυρίως διδακτικό ενώ ευκαιρίες υπάρχουν ακόμα για ξένους και έλληνες ασφαλιστές…