back to top
15 C
Athens
Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

Πώς η πανδημία αλλάζει το εργασιακό περιβάλλον: τι ζητούν οι εργαζόμενοι

*Γράφει ο Αντώνης Δένδης, Διευθυντής Ομαδικών Ασφαλίσεων MetLife

Ένα χρόνο μετά την εκδήλωση της πανδημίας, εργοδότες και εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις και τις αλλαγές που προκαλεί. Η πρωτόγνωρη αυτή κρίση έχει σήμερα επηρεάσει, άμεσα ή έμμεσα, τους πάντες. Μας έκανε να αναθεωρήσουμε πολλές από τις προτεραιότητες και τις απόψεις μας σε σχέση με την εργασία και τη ζωή μας.

- Advertisement -

Ειδικά στο χώρο της εργασίας, η πανδημία έχει προκαλέσει ή επιταχύνει μια  σειρά από αλλαγές στις προτεραιότητες και τις ανάγκες των εργαζομένων, οι οποίοι ανησυχούν περισσότερο για την ασφάλεια, την προσωπική και οικονομική τους ευεξία, την ετοιμότητά τους απέναντι στο απρόοπτο. Επιπλέον, το μοντέλο της απομακρυσμένης εργασίας, παρά την ευελιξία που παρέχει, οδηγεί συχνά σε ψυχική «αποσύνδεση» από την εργασία και ενισχύει τον κίνδυνο του burnout.

Οι επιχειρήσεις από την άλλη, έχουν ανάγκη από παραγωγικούς και αφοσιωμένους εργαζόμενους, προκειμένου να διασφαλίσουν την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων τους στη διάρκεια της κρίσης, αλλά και την ανάκαμψη της επόμενης μέρας. Αναγνωρίζοντας τις νέες προκλήσεις, αναζητούν τρόπους για να βοηθήσουν τους ανθρώπους τους να διαχειριστούν το στρες που προκαλεί η πανδημία και να προσαρμοστούν καλύτερα στο νέο περιβάλλον.

- Advertisement -

Ασφάλεια και οικονομική κατάσταση: οι κυριότερες πηγές άγχους για τους εργαζόμενους

Οι αλλαγές αυτές αποτυπώνονται στην πιο πρόσφατη έρευνα τάσεων στις Ομαδικές Πωλήσεις (Employee Benefits Trends Study) που η MetLife διεξήγαγε  στις ΗΠΑ. Όπως προκύπτει από την έρευνα, πάνω από 7 στους 10 εργαζόμενους δηλώνουν ότι η ασφάλεια των ίδιων και των οικογενειών τους είναι πιο σημαντική από ποτέ, 5 στους 10 πιστεύουν ότι οι εργοδότες θα πρέπει να έχουν ουσιαστικότερο ρόλο στην προστασία τους, ενώ πάνω από 6 στους 10 θεωρούν ότι οι παροχές από την εργασία τους έχουν αυξημένη σημασία τώρα, εξαιτίας της πανδημίας. Επιπλέον, το 86% των εργαζομένων δηλώνουν ότι η οικονομική τους κατάσταση είναι η κυριότερη πηγή άγχους, για το παρόν αλλά και για το μέλλον, ενώ περισσότεροι από 1 στους 4 δηλώνουν ότι η ανησυχία για τα οικονομικά τους κάνει λιγότερο παραγωγικούς στη δουλειά τους.

Αναγνωρίζοντας αυτές τις ανησυχίες, ένας εργοδότης μπορεί να ενισχύσει τόσο την αφοσίωση όσο και την παραγωγικότητα των εργαζομένων του. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει η δημιουργία μιας δέσμης παροχών, που μπορούν να μετριάσουν το αίσθημα ανασφάλειας των εργαζομένων απέναντι στο απρόοπτο. Αυτή ακριβώς την ισορροπία μπορούν να εξασφαλίσουν τα σύγχρονα προγράμματα ομαδικής ασφάλισης. Ένα πακέτο ασφάλισης εργαζομένων με καλύψεις ζωής, υγείας, αποταμίευσης/συνταξιοδότησης, μπορεί να καλύψει πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων έμπρακτα, αλλά και με προσιτό για την επιχείρηση κόστος.

Ευέλικτες λύσεις για εργοδότες και εργαζόμενους, με τη σφραγίδα του ηγέτη της αγοράς

Η ΜеtLife, αξιοποιώντας την εμπειρία 56 ετών στην ελληνική αγορά, αλλά και τη γνώση που αντλεί από εξειδικευμένες έρευνες, μπορεί να διαμορφώνει πακέτα παροχών, που ανταποκρίνονται στις πραγματικές προσδοκίες και ανάγκες, τόσο των εργαζομένων όσο και των εργοδοτών. Χάρη στη φερεγγυότητα και το κύρος της, διαθέτει σήμερα αποτελεσματικές συμφωνίες με τους μεγαλύτερους παρόχους υγείας της χώρας, εξασφαλίζοντας έτσι πρόσβαση σε  ένα από τα πιο ολοκληρωμένα δίκτυα νοσοκομείων και διαγνωστικών κέντρων σε όλη την Ελλάδα, αλλά και υψηλή ποιότητα υπηρεσιών. Αποτελεί, παράλληλα, ηγέτη στον τομέα των ομαδικών συνταξιοδοτικών προγραμμάτων, διαθέτοντας το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο στην ελληνική αγορά, με περίπου 400 συνταξιοδοτικά προγράμματα και κεφάλαια υπό διαχείριση άνω των 800 εκατ. ευρώ.

Επίσης, είναι πρωτοπόρος στο χώρο της ψηφιακής καινοτομίας. Είναι η πρώτη ασφαλιστική εταιρία στην Ελλάδα, που έδωσε τη δυνατότητα της ψηφιακής αποζημίωσης, αναπτύσσοντας την πλατφόρμα e-Claims, μέσω της οποίας παρέχεται η δυνατότητα στον εργοδότη και στον εργαζόμενο να κάνει την αίτησή του ηλεκτρονικά μέσα σε 2’ και να λάβει το ποσό αποζημίωσής του στον τραπεζικό του λογαριασμό, εντός 48 ωρών.

Για όλους αυτούς τους λόγους, η MetLife βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των ελληνικών επιχειρήσεων, με διατηρησιμότητα πελατών Ομαδικών Προγραμμάτων Ζωής και Υγείας, πάνω από 98% και στα ομαδικά συνταξιοδοτικά προγράμματα πάνω από 97%, σταθερό για τα τελευταία χρόνια.

Σήμερα, οι εργαζόμενοι βρίσκονται αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις, που δημιουργούν αντίστοιχα νέες ανησυχίες, προβληματισμούς και ανάγκες. Οι εργοδότες που θα κατανοήσουν και θα ανταποκριθούν σε αυτές τις ανάγκες, θα μπορέσουν να στηρίξουν ουσιαστικά τους εργαζομένους τους και να επιταχύνουν την ανάκαμψη της επιχείρησής τους.  Σε αυτή την προσπάθεια, η MetLife μπορεί να είναι ο πιο χρήσιμος σύμμαχος, προσφέροντας την πείρα και την τεχνογνωσία ενός ηγέτη της αγοράς.

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Generali επιταχύνει μέσω AI τη διαδικασία αποζημίωσης ομαδικών ασφαλίσεων για πελάτες και συνεργάτες

Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει την προληπτική ανίχνευση εκκρεμοτήτων, μειώνοντας σημαντικά τις καθυστερήσεις

Τρεις στους δέκα Κύπριους επενδύουν στην ιδιωτική υγεία

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη, όπως καταγράφεται στην Κύπρο, δείχνει ότι η ιδιωτική ασφάλιση υγείας δεν ανταγωνίζεται το δημόσιο σύστημα, αλλά το συμπληρώνει

Η NN Hellas στηρίζει την οικογένεια με επίδομα εξωσωματικής γονιμοποίησης στα ομαδικά προγράμματα

Η πρόσθετη παροχή μπορεί να αποτελέσει για τις επιχειρήσεις ακόμα μία έμπρακτη απόδειξη ότι επενδύουν στους ανθρώπους τους

Mία μεγάλη γιορτή

Εικόνες με στιγμιότυπα από την γιορτή της ενοποιημένης πλέον NN Hellas, με την εξαγορασμένη πρώην Metlife

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Διόρθωση επί του πιεστηρίου

Σχετικά με το άρθρο που δημοσιεύθηκε σήμερα στο Insurance World και αναπαράχθηκε μέσω του newsletter, προβαίνουμε στην ακόλουθη διόρθωση. Το κείμενο που αναρτήθηκε για την...

Interamerican & Anytime: Όταν η ασφάλιση γίνεται εμπειρία ζωής

Πίσω από την επιτυχία βρίσκεται το ολοκληρωμένο οικοσύστημα της Interamerican, που εξασφαλίζει πραγματική υποστήριξη πριν και μετά την ασφάλιση

Ο «αόρατος εχθρός» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και των διαμεσολαβητών

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την ελληνική ασφαλιστική αγορά δεν είναι μια εξωτερική κρίση, αλλά η αδράνεια απέναντι στις αλλαγές

Όλη η εικόνα της Generali στο 9μηνο 2025, στο βάθος η Mediobanca

Διψήφια αύξηση κερδοφορίας, αλλά και δυσαρέσκεια για τον Philippe Donnet

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Στις 23/11 ο Πανελλήνιος Περίπατος «Περπατάμε για την Πολλαπλή Σκλήρυνση»

Ο συμβολικός περίπατος αποτελεί θεσμό για την ΠΟΑμΣΚΠ, στο πλαίσιο δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη Σκλήρυνση Κατά Πλάκας

ΕΕΑ: Webinar για τις αλλαγές του νέου εργασιακού νόμου και την ψηφιακή κάρτα εργασίας

Το διαδικτυακό σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 25/11 στις 16:00 - Πώς θα συμμετάσχετε

ΤτΕ: Το πρόγραμμα εξετάσεων πιστοποίησης ασφαλιστών για το α΄ 6μηνο 2026

Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν το διάστημα Φεβρουαρίου-Ιουνίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ιωάννινα

14th Clinical Research Conference | «Κλινικές μελέτες: Τα μετέωρα βήματα και οι προκλήσεις»

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί 4 Δεκεμβρίου 2025 στο Divani Caravel και στο LiveOn Expo Complex

Αναγέννηση του ΠΣΑΣ μέσα από μια βραδιά εμπειριών για τον ασφαλιστικό πράκτορα

Ένας από τους πλέον ιστορικούς συνδέσμους στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης επανατοποθετείται δυναμικά - Το «IW» ήταν εκεί