back to top
11.5 C
Athens
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025

Πωλήσεις: Αντεπίθεση Ασφαλιστικών και διαμεσολαβητών

της Ελενας Ερμείδου

Αρχές του έτους λέγαμε πως ο προσανατολισμός της οικονομίας ήταν θετικός, έχοντας αφήσει πίσω μας μία εκλογική αναμέτρηση και τα κακώς κείμενα.  Οι συνθήκες είχαν δημιουργηθεί για να αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημα και μέρος αυτού να κατευθυνθεί στην ιδιωτική ασφάλιση.

- Advertisement -

Σήμερα, αφήνοντας πίσω μας μία πανδημία, παρόμοια με αυτή του 1968 και του 1957 με εκατομμύρια νεκρούς κυρίως με υποκείμενα νοσήματα, άρα όχι πρωτόγνωρη όπως καθιερώθηκε να λέγεται, η ανοδική τάση προς την ιδιωτική κατανάλωση και την ασφάλιση ανακόπτεται. Η διαφορά του τότε με το τώρα ήταν ότι οι κυβερνήσεις του κόσμου δεν κατέβασαν ρολά και κεντρικούς διακόπτες. Τα σοβαρά προβλήματα δεν έμειναν στην αφάνεια.

Επί των ημερών του Covid-19, oι δύο μοχλοί που οδηγούν στην αύξηση της κατανάλωσης:  το διαθέσιμο εισόδημα και η ψυχολογία, βραχυκύκλωσαν.

- Advertisement -

Οι κυβερνήσεις με το που μπήκε το λουκέτο στην παγκόσμια οικονομία άρχισαν τα πακέτα στήριξης, χρηματοδοτήσεις και πόσα άλλα εργαλεία θα ετοιμάζονται για να πάρει μπρος η οικονομία. Στις 17 Απριλίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έδωσε το πράσινο φως για πρόσθετα κονδύλια 3 δισεκατομμύρια στην υγεία. Το ΕΣΠΑ ανατρέπεται για το 2020, τα κονδύλια που θα εγκρίνονται θα είναι για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Αύριο που θα ανοίξει η πόρτα εξόδου προς την ζωή, η πραγματικότητα θα είναι διαφορετική, και ας παραμένουν οι διευκολύνσεις. Συσσωρευμένες οφειλές προς τα δημόσια ταμεία, προς τις τράπεζες, διάφορες άλλες υποχρεώσεις συν το πρόσθετο βάρος του κορωνοϊού. Συν ό,τι άλλο προβάλλεται ως καλή πρακτική που θα πρέπει να ξεπληρωθεί.

Ψαλιδίζεται το διαθέσιμο εισόδημα, ψαλιδίζονται οι προσδοκίες. Ετσι πάει, αν κόψεις από έναν, μετά από άλλον έναν, το χτύπημα το κατευθύνεις προς τα πάνω σου.

Πώς θα γίνει η αντεπίθεση τώρα; Πώς θα πωλήσουν με άλλα λόγια οι ασφαλιστικές και η διαμεσολάβηση;

Πράξη ή απραξία;

Ότι προτάσσεται ως τέλειο στην πράξη αποτελεί συλλογή λαμπικαρισμένων λαθών. Αυτοί που παρουσιάζονται ως τέλειοι συνήθως έχουν τις λιγότερες απαιτήσεις από τον εαυτό τους.  Το έχουμε πολλές φορές δει το έργο. Αρα τι γίνεται από εδώ και πέρα;

Κάντε σχήματα συνεργασίας απλά και λειτουργικά, σχήματα που θα επαρκούν να καλύψουν τα διοικητικά έξοδα, τα εποπτικά κόστη συμμόρφωσης. Επιχειρήσεις του ενός ατόμου ή τα μικρά επιχειρηματικά σχήματα δεν θα βαστάξουν στον ανταγωνισμό. Μην ξεχνάτε ότι ο σφιχτός προϋπολογισμός, όσο και αν η διοίκηση είναι συνετή, δεν αφήνει περιθώρια ανάπτυξης και προόδου.

Ειδικά στις ασφαλίσεις Ζωής και Υγείας οι οικονομίες κλίμακας παίζουν καταλυτικό ρόλο, καθώς τα περιθώρια κέρδους δεν είναι υψηλά. Στα επενδυτικά υπάρχει μία αμοιβή διαχείρισης και που καλύπτει κυρίως τα έξοδα διοίκησης, ενώ στην υγεία το κόστος δεν πρέπει να ξεφύγει.

Η ψηφιοποίηση ακούγεται – λέγεται – επαναλαμβάνεται, analytics, blockchain, cloud  κτλ, κτλ, ωστόσο στα παραδοσιακά μοντέλα δουλεύουν οι ασφαλιστικές. Να δοθεί βάση στις ανάγκες του πελάτη. Η ικανοποίηση του πελάτη δεν έρχεται μέσα από την παραγωγή ολοένα πιο πολύπλοκων αντικειμένων.

Οι ασφαλιστικές επειδή διαφημίζουν συνεχώς τα επιτεύγματα της τεχνολογικής προόδου θα πρέπει να προσέξουν πως αυτά αφορούν κυρίως εξωτερική βελτίωση. Δεν θα πρέπει να απομακρυνθούν από τις διεργασίες των εσωτερικών βελτιώσεων.

Το στοίχημα είναι να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος από τον κορωνοϊό και να καλυφθούν οι προσδοκίες των πελατών τους. Και ας μην ξεχνάμε για την πώληση, τα κανάλια διανομής πρέπει να λειτουργήσουν σωστά, να αξιοποιηθούν τα προσωπικά δεδομένα και συνάμα να προστατευθούν.

Σχετικές δημοσιεύσεις

«Η Υγεία στο προσκήνιο, με γνώμονα τη διαφάνεια, την κοινωνική ευθύνη και τη βιωσιμότητα» το μήνυμα του 4ου Συνεδρίου της ΕΑΕ

Για την αναγκαία ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας και πρακτικές όπως τα DRGs μίλησε ο Α. Σαρρηγεωργίου

Διαμεσολάβηση: Ποιος έχει το μεγαλύτερο μερίδιο από τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων;

Η Επιτροπή Σχεδιασμού Προϊόντων, Διανομής και Δικτύων της ΕΑΕΕ μέσα στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, ολοκλήρωσε τη συστηματική καταγραφή

Μία άλλη ματιά στα προβλήματα Υγείας και Ζωής από τoν Δημ. Μαζαράκη

Συνομιλήσαμε για το σημερινό καθεστώς των ιδιωτικών κλινικών και νοσοκομείων και για το δείκτη των παλαιών χαρτοφυλακίων υγείας -legacy-.

Ποιος θα κάνει την μελέτη στατικής επάρκειας του κλάδου Ζωής;

Νέα μεγέθη ‘στατικής επάρκειας’ δείχνει να χρειάζεται το οικοδόμημα του κλάδου Ζωής από τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε η ΕΑΕΕ

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Generali Hellas και Ευρωκλινική: Η αξία της συνένωσης

Οι δύο οργανισμοί μαζί μπορούν να προσφέρουν πολύ περισσότερα, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα νέο μοντέλο ολοκληρωμένης φροντίδας

Οδική βοήθεια: Υπόσχεση ή πρόκληση;

Αν και η οδική βοήθεια στην Ελλάδα παραμένει πολύτιμη, η αξία της στην πράξη δοκιμάζεται από πολλούς παράγοντες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική