«Τελείωσε η κυριαρχία των παραδοσιακών ασφαλιστικών»

Αποκαλυπτική συνέντευξη του Daniel Schreiber, συνιδρυτή της Lemonade, μια από τις πιο επιτυχημένες insurtech του κόσμου

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

«Η κυριαρχία των παραδοσιακών ασφαλιστκών εταιρειών έχει τελειώσει, γιατί οι insurtech είναι καλύτερες στην τέχνη και επιστήμη της ανάληψης κινδύνων, λόγω της ικανότητάς τους να αξιοποιούν στο μέγιστο βαθμό τις νέες τεχνολογίες».

Η εμπρηστική αυτή δήλωση ανήκει στον συν-ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της αμερικανικής ασφαλιστικής Lemonade, Daniel Schreiber, ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη στο Ιnsurance Ιnsider με αφορμή την άντληση κεφαλαίων ύψους 300 εκατ. δολαρίων από ισχυρούς χρηματοδότες, όπως τον ιαπωνικό όμιλο υψηλής τεχνολογίας Softbank, τον γερμανικό ασφαλιστικό κολοσσό Allianz και την Google Ventures.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από τον τελευταίο αυτό γύρο χρηματοδότησης (τον τέταρτο από την ίδρυση της Lemonade το 2016), η αμερικανική ασφαλιστικη μπαίνει πανηγυρικά στην κατηγορία των “unicorns” (μονόκεροι), όπως αποκαλούνται οι νεοφυείς εταιρείες υψηλής τεχνολογίας με αποτίμηση άνω του 1 δισ. δολαρίων.

“Υπάρχουν διαρθρωτικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στην ασφαλιστική βιομηχανία και οι οποίες θα κάνουν πολύ δύσκολο για τις εταιρείες που κυριαρχούσαν τα προηγούμενα 100 χρόνια να κυριαρχήσουν και στο μέλλον», υποστήριξε ο κ. Schreiber, προσθέτοντας ότι οι Insurtechs μπορούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τη δύναμη των δεδομένων και να χρησιμοποιούν εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης για να αναλύουν τα σετ δεδομένων. «Είμαστε πλέον καλύτερες στην θεμελιώδη δραστηριότητα του underwriting”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Οραμα της Lemonade είναι να οικοδομήσει ένα αγαπητό, έμπιστο και αξιόπιστο brand διεθνώς. «Σε λιγότερο από τρία χρόνια, η (νεοϋορκέζικη) Lemonade –που ξεκίνησε προσφέροντας ασφάλειες σε ιδιοκτήτες και ενοικιαστές κατοικιών- έχει επεκταθεί στις ΗΠΑ και έχει αλλάξει εκ βάθρων το πώς μια νέα γενιά καταναλωτών αλληλεπιδρά με την ασφαλιστική βιομηχανία», συνεχίζει ο κ. Schreiber.

Η εταιρεία επεξεργάζεται το σχέδιο επέκτασής της στην Ευρώπη και έχει ήδη υποβάλει αίτηση για χορήγηση άδειας για να δραστηριοποιηθεί στις χώρες της ΕΕ. Εδρα των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της Lemonade θα είναι το Αμστερνταμ.

Οι ψηφιακές υποδομές της Lemonade την διευκολύνουν να εισέρχεται σε νέες αγορές μετά τη λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων από τις ρυθμιστικές και εποπτικές αρχές. «Οι δυο μεγαλύτερες αγορές μας είναι η Καλιφόρνια και το Τέξας και εκεί απασχολούμε…μηδέν εργαζομένους», παρατηρεί ο Schreiber.

O Shu Nyatta, υψηλόβαθμο στέλεχος της Softbank και μέλος του ΔΣ της Lemonade δήλωσε ότι «είδαμε τη Lemonade να μετασχηματίζει τον ασφαλιστικό κλάδο με τη βοήθεια των Big Data και της ΑΙ (τεχνητής νοημοσύνης) και να φτάνει σε μισό εκατομμύριο σπίτια σε λιγότερο από δυο χρόνια-πρόκειται για σοκαριστικά ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης. Και είμαστε πεπεισμένοι ότι τα καλύτερα έρχονται!».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*