back to top
20.1 C
Athens
Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025

5 άξονες πρωτοβουλιών για την οδική ασφάλεια

Εντός του Μαΐου θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ανήγγειλε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης σε ομιλία του σε εκδήλωση για τα 20 χρόνια του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αντιπροεδρίας της Κυβέρνησης, ο Κ. Χατζηδάκης παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η κατάσταση στη χώρα μας ως προς την οδική ασφάλεια έχει βελτιωθεί μεν αλλά η εικόνα παραμένει σε χειρότερα επίπεδα σε σχέση με την ΕΕ. Όπως είπε:

- Advertisement -

«Έχουμε λιγότερες συγκρούσεις, λιγότερους νεκρούς, λιγότερους τραυματίες. Το 1998, που καταγράφηκε η χειρότερη επίδοση, είχαν χάσει τη ζωή τους 2.182 άτομα. Το 2023, έφτασαν τα 627. Έχουμε κάνει βήματα, λοιπόν, αλλά δεν φτάνουν. Γιατί σε σύγκριση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα στοιχεία δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Μεταξύ 2019 και 2024 είχαμε μείωση 3% στα θανατηφόρα τροχαία. Όταν η αντίστοιχη μείωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 13%. Το 2024, όμως, είχαμε αύξηση κατά 4% σε σχέση με το 2023. Αυτό και μόνο δείχνει ότι δεν χωρά κανένας εφησυχασμός».

Συγχρόνως, ο κ. Χατζηδάκης παρουσίασε 5 άξονες πολιτικής για την οδική ασφάλεια που περιλαμβάνουν:

- Advertisement -

1. Σύγχρονες υποδομές που προστατεύουν

«Ο οδικός άξονας Πατρών-Πύργου θα ολοκληρωθεί μέσα στο έτος. Ήδη έχουν παραδοθεί αρκετά κομμάτια του Ε65, ενώ το βόρειο τμήμα αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του επόμενου έτους. Κατασκευάζουμε το flyover στη Θεσσαλονίκη. Την περασμένη Παρασκευή υπογράφηκαν οι συμβάσεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα στην Κρήτη. Αυτά τα έργα δεν έχουν μόνο αναπτυξιακή διάσταση. Έχουν και θετική αντανάκλαση στην ενίσχυση της ασφάλειας των οδηγών», ανέφερε.

2. Βιώσιμη και ασφαλής μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, πάνω από 400 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν ήδη στην Αθήνα, ενώ ως το τέλος του έτους, θα ξεπεράσουν τα 950. Παράλληλα, ξεκίνησαν τα έργα για τη Γραμμή 4 του Μετρό, παραδόθηκε το μετρό Θεσσαλονίκης μετά από 18 χρόνια και στις αρχές του επόμενου έτους παραδίδεται και η επέκταση προς Καλαμαριά. Επιπλέον επεκτάθηκε η λειτουργία του Μετρό έως τις 2:30 τα ξημερώματα την Παρασκευή και το Σάββατο ενώ σχεδιάζεται η 24ωρη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς, τα Σαββατοκύριακα. «Η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δεν είναι μόνο θέμα κυκλοφορίας ή περιβάλλοντος. Είναι και μια ασφαλής εναλλακτική για τη μετακίνηση των πολιτών», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

3. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Προβλέπει μεταξύ άλλων μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις από 50 σε 30 χλμ/ώρα ενώ κατατάσσει τις παραβάσεις σε 4 κατηγορίες, ανάλογα με την επικινδυνότητά τους: χαμηλή, μεσαία, υψηλή και υψηλή με ιδιαίτερες επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια.

Για τις βαριές παραβάσεις -υπερβολική ταχύτητα, μη συμμόρφωση με κόκκινη σηματοδότη, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ- οι ποινές γίνονται πραγματικά αυστηρές: πρόστιμα έως 1.500 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για μήνες, ακόμα και φυλάκιση.

Παράλληλα, προβλέπεται κλιμάκωση των κυρώσεων για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις.

4. Περισσότεροι έλεγχοι, με αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών

Τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί τόσο οι έλεγχοι όσο και οι παραβάσεις που βεβαιώνονται. «H Τροχαία δεν μπορεί να είναι πανταχού παρούσα. Οι νέες τεχνολογίες, όμως, μπορούν να παίξουν ένα καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια», επισήμανε ο κ. Χατζηδάκης. Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανέφερε: «Μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν εγκατασταθεί στους δρόμους της Αττικής 388 κάμερες. Στόχος είναι οι κάμερες να φτάσουν τις 2.000 και άλλες 500 να τοποθετηθούν σε λεωφορεία εν κινήσει για τον έλεγχο των λεωφορειολωρίδων. Η εγκατάστασή των επιπλέον καμερών θα ξεκινήσει στα τέλη του έτους. Με τις κάμερες αυτές θα ελέγχονται μια σειρά από παραβάσεις, όπως υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παράβαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, μη χρήση κράνους. Οι παραβάσεις θα βεβαιώνονται αυτόματα και ψηφιακά και θα επιδίδονται στους πολίτες μέσω του gov.gr».

5. Οδική παιδεία

«Θα πρέπει να διδάσκουμε τα νέα παιδιά ότι καλός οδηγός δεν είναι εκείνος που τρέχει υπερβολικά ή κάνει επικίνδυνες προσπεράσεις. Αλλά εκείνος που οδηγεί με ασφάλεια, εκείνος που δείχνει σεβασμό και στους υπόλοιπους οδηγούς, αλλά και στους πεζούς», σημείωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.

Προσέθεσε ότι το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας, με χιλιάδες σεμινάρια, με προσομοιωτές, με ομιλίες, έχει μπει σε σχολικές αίθουσες, σε στρατόπεδα, σε πανεπιστήμια και ότι είναι υποχρέωση της Πολιτείας να υποστηρίξει το έργο του. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση προχωρά στην ικανοποίηση ενός αιτήματος του Ινστιτούτου:

«Στον ΣΕΑ Μεγάρων, στην Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών, προχωρούμε, επιτέλους, στην εγκατάσταση Χώρου Εκδηλώσεων Προαγωγής της Οδικής Ασφάλειας. Η σχετική Υπουργική Απόφαση υπογράφηκε την Παρασκευή από τον αρμόδιο Υπουργό Χρίστο Δήμα. Είναι ένας τρόπος να σας πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για τις πολύτιμες δράσεις σας», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης και κατέληξε:

«Κάθε ζωή που χάνεται στην άσφαλτο, είναι μια ιστορία που δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί. Είναι ένα σπίτι που μένει βουβό. Ας κάνουμε -Πολιτεία, φορείς, ο κάθε πολίτης ξεχωριστά- ό,τι μπορούμε, για να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια. Δεν είναι τεχνικό θέμα, δεν είναι ζήτημα οικονομικό, δεν είναι καν ζήτημα νομοθετικό. Είναι ζήτημα ανθρωπιάς».

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο Σύλλογος Ασφαλιστών Δωδεκανήσου ΙΣΧΥΣ μιλά στους μαθητές για την ευθύνη πίσω από το τιμόνι

Ενημερωτικές επισκέψεις σε λύκεια της Ρόδου, με τη συνδρομή της Τροχαίας και του Παραολυμπιονίκη Μιχάλη Σεΐτη

Ο πιο επικίνδυνος μήνας και η πιο θανατηφόρα μέρα στους ελληνικούς δρόμους

Αναλύοντας στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η Apeiron Insurance Project αποκαλύπτει τους καθοριστικούς παράγοντες οδικής ασφάλειας

Νέος ΚΟΚ: Η ημερίδα του ΕΕΑ ανέδειξε ως ζήτημα συλλογικό την οδική ασφάλεια

Διακεκριμένοι ομιλητές ανέλυσαν τις νέες ρυθμίσεις και τη σύνδεση των παραβάσεων με τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις και ευθύνες - Δείτε το βίντεο

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στο επίκεντρο ημερίδας του ΕΕΑ

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου, με δυνατότητα διαδικτυακής συμμετοχής

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η αναβάθμιση του ενεργειακού προφίλ της χώρας και ο αντίκτυπος στο ΧΑ

Τι θα διαβάσετε στο ΧΡΗΜΑ Week που κυκλοφορεί την Τετάρτη 12/11, με τίτλο: «Η αναβάθμιση του ενεργειακού προφίλ της χώρας και ο αντίκτυπος στο ΧΑ»

Τέλος εποχής για τα χάρτινα διπλώματα οδήγησης – Τι αλλάζει με την ευρωπαϊκή οδηγία

Πώς εκδίδεται νέο δίπλωμα και τι θα ισχύσει για οδηγούς άνω των 65 ετών

Φορολογικό νομοσχέδιο: Έμφαση σε οικογένειες, νέους και περιφέρεια

Η μεταρρύθμιση δημιουργεί νέες ευκαιρίες για την ασφαλιστική αγορά, καθώς ανοίγει δυνατότητες ανάπτυξης προϊόντων και ενισχύει τη ρευστότητα

Νέος γύρος ελέγχων για ανασφάλιστα οχήματα και απλήρωτα τέλη – 187.000 ειδοποιητήρια σε ιδιοκτήτες

87.026 οχήματα βρέθηκαν να μην έχουν ούτε ασφάλεια ούτε τέλη κυκλοφορίας - Οι ιδιοκτήτες έχουν προθεσμία 15 ημερών για να τακτοποιήσουν εκκρεμότητες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Το ΜΗΤΕΡΑ ως Κέντρο Αναφοράς για τον καρκίνο του παγκρέατος

Συνέντευξη τύπου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της νόσου - Η ομάδα του νοσοκομείου τετραπλασίασε το ποσοστό επιβίωσης για πάνω από 100 ασθενείς

Σας ενδιαφέρει να μάθετε την ασφαλιστική μας ιστορία;

Το MINETTA Insurance HUB φέρνει στο φως συναρπαστικά τεκμήρια του ασφαλιστικού μας παρελθόντος

Η «Μηχανή του Χρόνου» ζωντανεύει έναν αιώνα ιστορίας στην επετειακή γιορτή του ΕΕΑ

Μια ολοκληρωμένη ιστορική καταγραφή, που φωτίζει άγνωστες πτυχές της δράσης του φορέα, από το 1925 μέχρι σήμερα

Αθέμιτες πρακτικές στην ασφάλιση: Προσοχή στα «δώρα» που παραπλανούν τον καταναλωτή

Η εμπιστοσύνη στον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης προϋποθέτει διαφάνεια και επαγγελματική δεοντολογία

Μηνυτήρια αναφορά της ΕΙΝΑΠ για τα ράντζα στο Αττικόν: Παρέμβαση στον Άρειο Πάγο

Ο πρόεδρος του ΔΣ Γιώργος Σιδέρης περιγράφει την κατάσταση ως δυσλειτουργική και επικίνδυνη