back to top
18.6 C
Athens
Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2025

5 άξονες πρωτοβουλιών για την οδική ασφάλεια

Εντός του Μαΐου θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ανήγγειλε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης σε ομιλία του σε εκδήλωση για τα 20 χρόνια του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αντιπροεδρίας της Κυβέρνησης, ο Κ. Χατζηδάκης παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η κατάσταση στη χώρα μας ως προς την οδική ασφάλεια έχει βελτιωθεί μεν αλλά η εικόνα παραμένει σε χειρότερα επίπεδα σε σχέση με την ΕΕ. Όπως είπε:

- Advertisement -

«Έχουμε λιγότερες συγκρούσεις, λιγότερους νεκρούς, λιγότερους τραυματίες. Το 1998, που καταγράφηκε η χειρότερη επίδοση, είχαν χάσει τη ζωή τους 2.182 άτομα. Το 2023, έφτασαν τα 627. Έχουμε κάνει βήματα, λοιπόν, αλλά δεν φτάνουν. Γιατί σε σύγκριση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα στοιχεία δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Μεταξύ 2019 και 2024 είχαμε μείωση 3% στα θανατηφόρα τροχαία. Όταν η αντίστοιχη μείωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 13%. Το 2024, όμως, είχαμε αύξηση κατά 4% σε σχέση με το 2023. Αυτό και μόνο δείχνει ότι δεν χωρά κανένας εφησυχασμός».

Συγχρόνως, ο κ. Χατζηδάκης παρουσίασε 5 άξονες πολιτικής για την οδική ασφάλεια που περιλαμβάνουν:

- Advertisement -

1. Σύγχρονες υποδομές που προστατεύουν

«Ο οδικός άξονας Πατρών-Πύργου θα ολοκληρωθεί μέσα στο έτος. Ήδη έχουν παραδοθεί αρκετά κομμάτια του Ε65, ενώ το βόρειο τμήμα αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του επόμενου έτους. Κατασκευάζουμε το flyover στη Θεσσαλονίκη. Την περασμένη Παρασκευή υπογράφηκαν οι συμβάσεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα στην Κρήτη. Αυτά τα έργα δεν έχουν μόνο αναπτυξιακή διάσταση. Έχουν και θετική αντανάκλαση στην ενίσχυση της ασφάλειας των οδηγών», ανέφερε.

2. Βιώσιμη και ασφαλής μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, πάνω από 400 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν ήδη στην Αθήνα, ενώ ως το τέλος του έτους, θα ξεπεράσουν τα 950. Παράλληλα, ξεκίνησαν τα έργα για τη Γραμμή 4 του Μετρό, παραδόθηκε το μετρό Θεσσαλονίκης μετά από 18 χρόνια και στις αρχές του επόμενου έτους παραδίδεται και η επέκταση προς Καλαμαριά. Επιπλέον επεκτάθηκε η λειτουργία του Μετρό έως τις 2:30 τα ξημερώματα την Παρασκευή και το Σάββατο ενώ σχεδιάζεται η 24ωρη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς, τα Σαββατοκύριακα. «Η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δεν είναι μόνο θέμα κυκλοφορίας ή περιβάλλοντος. Είναι και μια ασφαλής εναλλακτική για τη μετακίνηση των πολιτών», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

3. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Προβλέπει μεταξύ άλλων μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις από 50 σε 30 χλμ/ώρα ενώ κατατάσσει τις παραβάσεις σε 4 κατηγορίες, ανάλογα με την επικινδυνότητά τους: χαμηλή, μεσαία, υψηλή και υψηλή με ιδιαίτερες επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια.

Για τις βαριές παραβάσεις -υπερβολική ταχύτητα, μη συμμόρφωση με κόκκινη σηματοδότη, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ- οι ποινές γίνονται πραγματικά αυστηρές: πρόστιμα έως 1.500 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για μήνες, ακόμα και φυλάκιση.

Παράλληλα, προβλέπεται κλιμάκωση των κυρώσεων για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις.

4. Περισσότεροι έλεγχοι, με αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών

Τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί τόσο οι έλεγχοι όσο και οι παραβάσεις που βεβαιώνονται. «H Τροχαία δεν μπορεί να είναι πανταχού παρούσα. Οι νέες τεχνολογίες, όμως, μπορούν να παίξουν ένα καθοριστικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια», επισήμανε ο κ. Χατζηδάκης. Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανέφερε: «Μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν εγκατασταθεί στους δρόμους της Αττικής 388 κάμερες. Στόχος είναι οι κάμερες να φτάσουν τις 2.000 και άλλες 500 να τοποθετηθούν σε λεωφορεία εν κινήσει για τον έλεγχο των λεωφορειολωρίδων. Η εγκατάστασή των επιπλέον καμερών θα ξεκινήσει στα τέλη του έτους. Με τις κάμερες αυτές θα ελέγχονται μια σειρά από παραβάσεις, όπως υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παράβαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, μη χρήση κράνους. Οι παραβάσεις θα βεβαιώνονται αυτόματα και ψηφιακά και θα επιδίδονται στους πολίτες μέσω του gov.gr».

5. Οδική παιδεία

«Θα πρέπει να διδάσκουμε τα νέα παιδιά ότι καλός οδηγός δεν είναι εκείνος που τρέχει υπερβολικά ή κάνει επικίνδυνες προσπεράσεις. Αλλά εκείνος που οδηγεί με ασφάλεια, εκείνος που δείχνει σεβασμό και στους υπόλοιπους οδηγούς, αλλά και στους πεζούς», σημείωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.

Προσέθεσε ότι το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας, με χιλιάδες σεμινάρια, με προσομοιωτές, με ομιλίες, έχει μπει σε σχολικές αίθουσες, σε στρατόπεδα, σε πανεπιστήμια και ότι είναι υποχρέωση της Πολιτείας να υποστηρίξει το έργο του. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση προχωρά στην ικανοποίηση ενός αιτήματος του Ινστιτούτου:

«Στον ΣΕΑ Μεγάρων, στην Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών, προχωρούμε, επιτέλους, στην εγκατάσταση Χώρου Εκδηλώσεων Προαγωγής της Οδικής Ασφάλειας. Η σχετική Υπουργική Απόφαση υπογράφηκε την Παρασκευή από τον αρμόδιο Υπουργό Χρίστο Δήμα. Είναι ένας τρόπος να σας πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για τις πολύτιμες δράσεις σας», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης και κατέληξε:

«Κάθε ζωή που χάνεται στην άσφαλτο, είναι μια ιστορία που δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί. Είναι ένα σπίτι που μένει βουβό. Ας κάνουμε -Πολιτεία, φορείς, ο κάθε πολίτης ξεχωριστά- ό,τι μπορούμε, για να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια. Δεν είναι τεχνικό θέμα, δεν είναι ζήτημα οικονομικό, δεν είναι καν ζήτημα νομοθετικό. Είναι ζήτημα ανθρωπιάς».

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΕΑΕΕ: Νέα δωρεά αλκοολομέτρων στο πλαίσιο συνεργασίας με τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής

Ε. Παπασπυροπούλου: «Επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας να συμβάλλουμε ουσιαστικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας»

Η Euroins πρόσφερε μοναδική εμπειρία συνοδήγησης με τον Θέμη Χαλκιά στο Διαδρόμιο Σπαθοβουνίου

Η εκδήλωση διεξήχθη στο πλαίσιο της συνεργασίας της Euroins με τον Θέμη Χαλκιά, η οποία έχει ως βασικό στόχο την προαγωγή της ασφαλούς οδήγησης

Η ασφάλεια των παιδιών στο αυτοκίνητο – Μικρά λάθη με μεγάλες συνέπειες

Το Apeiron Insurance Project επισημαίνει ότι ακόμα και το πιο ακριβό ή «ποιοτικό» κάθισμα δεν προσφέρει πραγματική προστασία αν δεν έχει τοποθετηθεί σωστά

Κανένα τροχαίο δυστύχημα τη 19η Ευρωπαϊκή Νύχτα χωρίς Ατυχήματα του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς»

Ο Οδηγός της Παρέας στην πράξη: Iσχυρό μήνυμα για την πρόληψη των τροχαίων εξέπεμψε η πανελλαδική εκδήλωση του Ινστιτούτου

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Revolut αποκαλύπτει το οικονομικό «Halloween» των Ελλήνων

Σύμφωνα με έρευνες της Dynata για λογαριασμό της Revolut, αρκετοί φόβοι περί χρημάτων εξακολουθούν να «στοιχειώνουν» τα ελληνικά νοικοκυριά

Ποσοτικός περιορισμός ευθύνης του ιδιοκτήτη μέχρι την αξία του ζημιογόνου αυτοκινήτου

Εφόσον κατά το ατύχημα δεν ήταν κάτοχος ή οδηγός – Αναιρετική διαδικασία – Δεκτή η ένσταση

Διαψεύδει η Google τις αναφορές για παραβίαση κωδικών Gmail

«Τα μέτρα ασφαλείας του Gmail είναι ισχυρά και οι χρήστες παραμένουν προστατευμένοι» αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της

Η Τράπεζα της Ελλάδος τίμησε την 28η Οκτωβρίου μέσα από την τέχνη του Σπύρου Βασιλείου

Μέσα από το βλέμμα του Βασιλείου, η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποκτά μια επιπλέον διάσταση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η νέα εποχή του ΑΙ στο επίκεντρο του AIFORUM25 – Σημαντικές παρουσιάσεις

Κορυφαία στελέχη από την Ελλάδα και το εξωτερικό στις 4/11 στον Ελληνικό Κόσμο θα αναλύσουν τις αλλαγές που φέρνει η επανάσταση της ΤΝ

Δ. Βασιλειάδης, PwC: «Τα μέτρα για την υγεία δεν μπορούν να πάνε μακριά»

Οι εταιρείες, επισήμανε στο συνέδριο της ΕΑΕ, θα πρέπει να κινηθούν προς κατευθύνσεις πέραν των αναπροσαρμογών ασφαλίστρων

EIOPA: Ο Πίνακας Ασφαλιστικών Κινδύνων Οκτωβρίου δείχνει συνολική σταθερότητα εν μέσω συνεχιζόμενων εντάσεων

Οι κίνδυνοι της αγοράς παραμένουν υψηλοί αλλά σταθεροί - Αυξητική τάση στους κινδύνους ESG

ΕΑΕΕ: Ενημέρωση για την πορεία αναθεώρησης της οδηγίας Solvency II

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την πρότασή της για τα μέτρα 2ου επιπέδου - Θετική η αντίδραση της Insurance Europe