back to top
16.9 C
Athens
Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

Kaspersky Lab: Τι ψάχνουν τα παιδιά σας στο Διαδίκτυο;

Η τελευταία έκθεση της Kaspersky Lab σχετικά με τις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών -βασισμένη σε στατιστικά στοιχεία που προέρχονται από λύσεις και λειτουργίες που διαθέτουν εργαλεία παιδικής προστασίας- υπογραμμίζει τις δραστηριότητες των παιδιών στο διαδίκτυο και τη σημασία της προστασίας τους όταν βρίσκονται online. Για παράδειγμα, το περιεχόμενο βίντεο αποτελούσε το 17% των αναζητήσεων τους τελευταίους μήνες. Παρόλο που πολλά βίντεο που παρακολουθούνται ως αποτέλεσμα αυτών των αναζητήσεων μπορεί να είναι ακίνδυνα, εξακολουθεί να είναι πιθανό τα παιδιά να καταλήξουν να παρακολουθούν κατά λάθος βίντεο που περιέχουν ακατάλληλο περιεχόμενο.

Η έκθεση παρουσιάζει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία από τις κορυφαίες λύσεις καταναλωτών της Kaspersky Lab για υπολογιστές Windows και Mac που έχουν ενεργοποιημένη τη μονάδα γονικού ελέγχου και από τη λύση Kaspersky Safe Kids, μια αυτόνομη υπηρεσία για συσκευές Windows, Mac, iOS και Android.

- Advertisement -

Για παράδειγμα, η έκθεση παρουσιάζει αποτελέσματα αναζήτησης στις 10 πιο δημοφιλείς γλώσσες για τους τελευταίους 6 μήνες. Τα δεδομένα δείχνουν ότι η κατηγορία βίντεο και ήχος -συμπεριλαμβανομένων των αιτημάτων που σχετίζονται με οποιοδήποτε περιεχόμενο βίντεο, υπηρεσίες streaming, video bloggers, σειρές και ταινίες- είναι αυτά που «γκουγκλάρονται» περισσότερο από παιδιά (17% των συνολικών αιτημάτων). Τη δεύτερη και την τρίτη θέση καταλαμβάνουν οι ιστοσελίδες μετάφρασης (14%) και επικοινωνίας (10%). Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι ιστοσελίδες παιχνιδιών βρίσκονται στην τέταρτη θέση, αποτελώντας μόλις το 9%.

Μπορούμε επίσης να δούμε μια σαφή διαφορά στη γλώσσα που χρησιμοποιείται ανάλογα με το αίτημα της αναζήτησης: για παράδειγμα, οι ιστοσελίδες βίντεο και μουσικής αναζητούνται συνήθως στα αγγλικά, γεγονός που μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι οι περισσότερες ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και μουσικά συγκροτήματα έχουν αγγλικά ονόματα. Τα ισπανόφωνα παιδιά αναζητούν περισσότερο ιστοσελίδες μετάφρασης, ενώ οι υπηρεσίες επικοινωνίας αναζητούνται κυρίως στα ρωσικά. Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εθνικότητα, τα κινεζόφωνα παιδιά αναζητούν εκπαιδευτικές υπηρεσίες, ενώ τα γαλλόφωνα παιδιά ενδιαφέρονται περισσότερο για ιστοσελίδες αθλητισμού και παιχνιδιών. Με τη σειρά τους, τα γερμανόφωνα αιτήματα κυριαρχούν στην κατηγορία «αγορές». Ο μεγαλύτερος αριθμός αναζητήσεων πορνογραφικού περιεχομένου γίνεται στα αραβικά, ενώ αναζητήσεων για anime στα ιαπωνικά.

- Advertisement -

«Τα παιδιά σε διαφορετικές χώρες έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα και συμπεριφορές όταν βρίσκονται online, αλλά αυτό που τα συνδέει όλα είναι η ανάγκη τους να προστατεύονται ηλεκτρονικά από δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο. Τα παιδιά που αναζητούν animated περιεχόμενο θα μπορούσαν να ανοίξουν κατά λάθος ένα πορνογραφικό βίντεο. Ή θα μπορούσαν να ξεκινήσουν να ψάχνουν για αθώα βίντεο και να καταλήξουν ακούσια σε ιστότοπους που περιέχουν βίαιο περιεχόμενο, ενδεχόμενα που θα μπορούσαν να έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στο ευεπηρέαστο και ευάλωτο μυαλό τους», σχολιάζει η Anna Larkina, Expert Analysis Web Content στην Kaspersky Lab.

Εκτός από την ανάλυση των αναζητήσεων, η έκθεση εξετάζει επίσης ποιες ιστοσελίδες επισκέπτονται ή προσπαθούν να επισκέπτονται τα παιδιά που περιέχουν δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο που εμπίπτει σε μία από τις 14 προκαθορισμένες κατηγορίες για τους τελευταίους 12 μήνες: Περιεχόμενο για ενήλικες· Αλκοόλ, καπνικά προϊόντα, ναρκωτικές ουσίες· Παιχνίδια υπολογιστών· Ηλεκτρονικό εμπόριο· Χυδαίο περιεχόμενο· Τυχερά παιχνίδια, λαχειοφόρες αγορές, κληρώσεις. Επαναφορά διεύθυνσης HTTP·Μέσα επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου· Αναζήτηση εργασίας· Ειδησεογραφικά Μέσα· Θρησκείες, θρησκευτικοί οργανισμοί· Λογισμικό, ήχος, βίντεο· Βία και όπλα, εκρηκτικά, πυροτεχνήματα.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι ιστοσελίδες επικοινωνίας (όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι messengers ή τα emails) ήταν οι πιο δημοφιλείς σελίδες που επισκέφτηκαν υπολογιστές με ενεργοποιημένη μονάδα γονικού ελέγχου – με χρήστες να επισκέπτονται αυτούς τους ιστότοπους στο 60% των περιπτώσεων τους τελευταίους 12 μήνες. Ωστόσο, το ποσοστό αυτής της κατηγορίας μειώνεται κάθε χρόνο, καθώς οι φορητές συσκευές συνεχίζουν να διαδραματίζουν μεγαλύτερο ρόλο στις ηλεκτρονικές δραστηριότητες των παιδιών.

Η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία ιστότοπων που επισκέπτονται τα παιδιά είναι η κατηγορία «λογισμικό, ήχος και βίντεο» (22%). Οι ιστότοποι με αυτό το περιεχόμενο έχουν γίνει πολύ πιο δημοφιλείς σε σύγκριση με πέρυσι (ήταν μόλις η πέμπτη πιο δημοφιλής κατηγορία αγγίζοντας το 6%). Τις τρεις κορυφαίες αναζητήσεις συμπληρώνει η κατηγορία «αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ιστοσελίδες σχετικές με ναρκωτικές ουσίες», η οποία αποτελεί μια νέα προσθήκη σε σύγκριση με αυτήν την περίοδο πέρυσι.

Η τάση των φορητών συσκευών υπογραμμίζεται και πάλι στα αριθμητικά στοιχεία των ιστοτόπων τυχερών παιχνιδιών, οι οποίοι βρίσκονται τώρα μόνο στην τέταρτη θέση στον κατάλογο με 5%. Καθώς τα παιδιά εξακολουθούν να δείχνουν προτίμηση στα παιχνίδια φορητών συσκευών παρά στα παιχνίδια υπολογιστών, αυτή η κατηγορία θα συνεχίσει να μειώνεται μόνο στη δημοτικότητα στους υπολογιστές τους επόμενους μήνες και χρόνια.

«Ασχέτως με το τι κάνουν τα παιδιά όταν βρίσκονται online, είναι σημαντικό για τους γονείς να μην αφήνουν τις ψηφιακές δραστηριότητες των παιδιών τους χωρίς επιτήρηση, επειδή υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη φροντίδα και την παρεμβατικότητα. Ενώ είναι σημαντικό να εμπιστεύεστε τα παιδιά σας και να τα εκπαιδεύετε για το πώς να συμπεριφέρονται με ασφάλεια στο Διαδίκτυο, ακόμη και οι καλές συμβουλές σας δεν μπορούν να τα προστατεύσουν από κάτι που εμφανίζεται απροσδόκητα στην οθόνη. Γι’ αυτό, οι προηγμένες λύσεις ασφάλειας είναι το κλειδί για να εξασφαλιστεί ότι τα παιδιά θα έχουν θετικές εμπειρίες online, αντί για επιβλαβείς», προσθέτει η Anna Larkina.

Οι λύσεις Kaspersky Total Security και Kaspersky Internet Security περιλαμβάνουν μια μονάδα Γονικού Ελέγχου που βοηθά τους ενήλικες να προστατεύουν τα παιδιά τους από online απειλές και να αποκλείουν ιστότοπους ή εφαρμογές που περιέχουν ακατάλληλο περιεχόμενο. Με τη σειρά της, η λύση Kaspersky Safe Kids επιτρέπει στους γονείς να παρακολουθούν τι κάνουν, τι βλέπουν ή τι αναζητούν τα παιδιά τους online σε όλες τις συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των φορητών, και παρέχουν χρήσιμες συμβουλές για το πώς να βοηθήσουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν με ασφάλεια το διαδίκτυο.

Εδώ μπορείτε να δείτε την πλήρη έκθεση.

Σχετικές δημοσιεύσεις

7η Εθνική Συνδιάσκεψη Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών: Αναγνώριση των επιτευγμάτων και χάραξη νέων στόχων

Η Συνδιάσκεψη ανέδειξε τον καθοριστικό ρόλο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στην ελληνική οικονομία και κοινωνία

Η χορηγική συμφωνία του Ολυμπιακού με την ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική

Δείτε το χαρακτηριστικό βίντεο από την επίσημη έναρξη μιας «στρατηγικής συμμαχίας με κοινό όραμα, αξίες και φιλοδοξίες»

NP Ασφαλιστική: Το νέο σποτ με επίκεντρο τον ασφαλιστή

Ένα νέο τηλεοπτικό σποτ με επίκεντρο τον ασφαλιστή δημιούργησε και παρουσιάζει η NP Ασφαλιστική.

Το βίντεο της 4ης Συνδιάσκεψης: Το ΕΣΠΑ οι φόροι και η ένταση- Τι διαμείφθηκε

Το Insurnace World κάλυψε στενά την 4η Εθνική Συνδιάσκεψη των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και μετέδωσε ήδη σημαντικά σημεία του

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η ψηφιακή ασφάλεια δεν είναι πια μόνο θέμα τεχνολογίας – Ξεκάθαρη ανάγκη κάλυψης από την ασφαλιστική αγορά!

Τι αποκαλύπτει πανελλαδική έρευνα της Visa σε συνεργασία με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ

Η Google λανσάρει το AI Plus και στην Ελλάδα – Ενισχυμένα εργαλεία ΤΝ σε προσιτή τιμή

Ποιες επιπλέον δυνατότητες προσφέρει με τη νέα στρατηγική της κίνηση η Google

Eurobank – Fairfax Digital: Στρατηγική συνεργασία με EY – Microsoft για ταχύτερη υιοθέτηση της Αgentic AI

Η πρωτοβουλία φέρνει τη Eurobank στην πρώτη γραμμή του τραπεζικού κλάδου ως προς την αξιοποίηση ΤΝ με Δυνατότητα Αυτόνομης Δράσης

Kaspersky: Ψώνια με τεχνητή νοημοσύνη για μια ασφαλή Black Friday

Η ανάθεση αγορών και πληρωμών σε «έξυπνους» πράκτορες δημιουργεί νέα περιθώρια επίθεσης - Πώς θα παραμείνετε ασφαλείς κατά τις αγορές σας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Νέα προσθήκη στην ομάδα της Allianz Trade στην Ελλάδα – Η Μαρία Αλυμάρα αναλαμβάνει ως Account Manager

Η εταιρεία προσβλέπει σε ενίσχυση της πελατοκεντρικής προσέγγισης και αριστεία στις επιχειρηματικές συνεργασίες

Η Hoolie Pet Insurance φέρνει νέα εποχή στην ασφάλιση κατοικιδίων στην Ελλάδα

Με φιλοσοφία απλότητας και διαφάνειας, η εταιρεία υπόσχεται ουσιαστική κάλυψη, χωρίς περίπλοκα ψιλά γράμματα και αναπάντεχες εξαιρέσεις

Νέο προϊόν ασφάλισης που θα εντυπωσιάσει, σύντομα στις οθόνες σας

Το διαδικτυακό προϊόν θα απευθύνεται σε ΜμΕ που το έχουν ανάγκη και μέχρι τώρα δυσκολεύονται πολύ να πάρουν καλύψεις

Η Interlife διαθέτει δωρεάν 91.143 ίδιες μετοχές

Με κύριο στόχο την επιβράβευση των στελεχών για τη συνεισφορά τους στην αξιοσημείωτη απόδοση της εταιρείας τα τελευταία οικονομικά έτη

Ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά αιτήματα Καρδιοπαθών προς το Υπουργείο Εργασίας

Μεταξύ αυτών, η κατάργηση της προσωπικής διαφοράς από 1/1/2026 για όλες τις συντάξεις αναπηρίας