back to top
18.2 C
Athens
Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025

Kaspersky Lab: Τι ψάχνουν τα παιδιά σας στο Διαδίκτυο;

Η τελευταία έκθεση της Kaspersky Lab σχετικά με τις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών -βασισμένη σε στατιστικά στοιχεία που προέρχονται από λύσεις και λειτουργίες που διαθέτουν εργαλεία παιδικής προστασίας- υπογραμμίζει τις δραστηριότητες των παιδιών στο διαδίκτυο και τη σημασία της προστασίας τους όταν βρίσκονται online. Για παράδειγμα, το περιεχόμενο βίντεο αποτελούσε το 17% των αναζητήσεων τους τελευταίους μήνες. Παρόλο που πολλά βίντεο που παρακολουθούνται ως αποτέλεσμα αυτών των αναζητήσεων μπορεί να είναι ακίνδυνα, εξακολουθεί να είναι πιθανό τα παιδιά να καταλήξουν να παρακολουθούν κατά λάθος βίντεο που περιέχουν ακατάλληλο περιεχόμενο.

Η έκθεση παρουσιάζει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία από τις κορυφαίες λύσεις καταναλωτών της Kaspersky Lab για υπολογιστές Windows και Mac που έχουν ενεργοποιημένη τη μονάδα γονικού ελέγχου και από τη λύση Kaspersky Safe Kids, μια αυτόνομη υπηρεσία για συσκευές Windows, Mac, iOS και Android.

- Advertisement -

Για παράδειγμα, η έκθεση παρουσιάζει αποτελέσματα αναζήτησης στις 10 πιο δημοφιλείς γλώσσες για τους τελευταίους 6 μήνες. Τα δεδομένα δείχνουν ότι η κατηγορία βίντεο και ήχος -συμπεριλαμβανομένων των αιτημάτων που σχετίζονται με οποιοδήποτε περιεχόμενο βίντεο, υπηρεσίες streaming, video bloggers, σειρές και ταινίες- είναι αυτά που «γκουγκλάρονται» περισσότερο από παιδιά (17% των συνολικών αιτημάτων). Τη δεύτερη και την τρίτη θέση καταλαμβάνουν οι ιστοσελίδες μετάφρασης (14%) και επικοινωνίας (10%). Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι ιστοσελίδες παιχνιδιών βρίσκονται στην τέταρτη θέση, αποτελώντας μόλις το 9%.

Μπορούμε επίσης να δούμε μια σαφή διαφορά στη γλώσσα που χρησιμοποιείται ανάλογα με το αίτημα της αναζήτησης: για παράδειγμα, οι ιστοσελίδες βίντεο και μουσικής αναζητούνται συνήθως στα αγγλικά, γεγονός που μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι οι περισσότερες ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και μουσικά συγκροτήματα έχουν αγγλικά ονόματα. Τα ισπανόφωνα παιδιά αναζητούν περισσότερο ιστοσελίδες μετάφρασης, ενώ οι υπηρεσίες επικοινωνίας αναζητούνται κυρίως στα ρωσικά. Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εθνικότητα, τα κινεζόφωνα παιδιά αναζητούν εκπαιδευτικές υπηρεσίες, ενώ τα γαλλόφωνα παιδιά ενδιαφέρονται περισσότερο για ιστοσελίδες αθλητισμού και παιχνιδιών. Με τη σειρά τους, τα γερμανόφωνα αιτήματα κυριαρχούν στην κατηγορία «αγορές». Ο μεγαλύτερος αριθμός αναζητήσεων πορνογραφικού περιεχομένου γίνεται στα αραβικά, ενώ αναζητήσεων για anime στα ιαπωνικά.

- Advertisement -

«Τα παιδιά σε διαφορετικές χώρες έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα και συμπεριφορές όταν βρίσκονται online, αλλά αυτό που τα συνδέει όλα είναι η ανάγκη τους να προστατεύονται ηλεκτρονικά από δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο. Τα παιδιά που αναζητούν animated περιεχόμενο θα μπορούσαν να ανοίξουν κατά λάθος ένα πορνογραφικό βίντεο. Ή θα μπορούσαν να ξεκινήσουν να ψάχνουν για αθώα βίντεο και να καταλήξουν ακούσια σε ιστότοπους που περιέχουν βίαιο περιεχόμενο, ενδεχόμενα που θα μπορούσαν να έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στο ευεπηρέαστο και ευάλωτο μυαλό τους», σχολιάζει η Anna Larkina, Expert Analysis Web Content στην Kaspersky Lab.

Εκτός από την ανάλυση των αναζητήσεων, η έκθεση εξετάζει επίσης ποιες ιστοσελίδες επισκέπτονται ή προσπαθούν να επισκέπτονται τα παιδιά που περιέχουν δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο που εμπίπτει σε μία από τις 14 προκαθορισμένες κατηγορίες για τους τελευταίους 12 μήνες: Περιεχόμενο για ενήλικες· Αλκοόλ, καπνικά προϊόντα, ναρκωτικές ουσίες· Παιχνίδια υπολογιστών· Ηλεκτρονικό εμπόριο· Χυδαίο περιεχόμενο· Τυχερά παιχνίδια, λαχειοφόρες αγορές, κληρώσεις. Επαναφορά διεύθυνσης HTTP·Μέσα επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου· Αναζήτηση εργασίας· Ειδησεογραφικά Μέσα· Θρησκείες, θρησκευτικοί οργανισμοί· Λογισμικό, ήχος, βίντεο· Βία και όπλα, εκρηκτικά, πυροτεχνήματα.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι ιστοσελίδες επικοινωνίας (όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι messengers ή τα emails) ήταν οι πιο δημοφιλείς σελίδες που επισκέφτηκαν υπολογιστές με ενεργοποιημένη μονάδα γονικού ελέγχου – με χρήστες να επισκέπτονται αυτούς τους ιστότοπους στο 60% των περιπτώσεων τους τελευταίους 12 μήνες. Ωστόσο, το ποσοστό αυτής της κατηγορίας μειώνεται κάθε χρόνο, καθώς οι φορητές συσκευές συνεχίζουν να διαδραματίζουν μεγαλύτερο ρόλο στις ηλεκτρονικές δραστηριότητες των παιδιών.

Η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία ιστότοπων που επισκέπτονται τα παιδιά είναι η κατηγορία «λογισμικό, ήχος και βίντεο» (22%). Οι ιστότοποι με αυτό το περιεχόμενο έχουν γίνει πολύ πιο δημοφιλείς σε σύγκριση με πέρυσι (ήταν μόλις η πέμπτη πιο δημοφιλής κατηγορία αγγίζοντας το 6%). Τις τρεις κορυφαίες αναζητήσεις συμπληρώνει η κατηγορία «αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ιστοσελίδες σχετικές με ναρκωτικές ουσίες», η οποία αποτελεί μια νέα προσθήκη σε σύγκριση με αυτήν την περίοδο πέρυσι.

Η τάση των φορητών συσκευών υπογραμμίζεται και πάλι στα αριθμητικά στοιχεία των ιστοτόπων τυχερών παιχνιδιών, οι οποίοι βρίσκονται τώρα μόνο στην τέταρτη θέση στον κατάλογο με 5%. Καθώς τα παιδιά εξακολουθούν να δείχνουν προτίμηση στα παιχνίδια φορητών συσκευών παρά στα παιχνίδια υπολογιστών, αυτή η κατηγορία θα συνεχίσει να μειώνεται μόνο στη δημοτικότητα στους υπολογιστές τους επόμενους μήνες και χρόνια.

«Ασχέτως με το τι κάνουν τα παιδιά όταν βρίσκονται online, είναι σημαντικό για τους γονείς να μην αφήνουν τις ψηφιακές δραστηριότητες των παιδιών τους χωρίς επιτήρηση, επειδή υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη φροντίδα και την παρεμβατικότητα. Ενώ είναι σημαντικό να εμπιστεύεστε τα παιδιά σας και να τα εκπαιδεύετε για το πώς να συμπεριφέρονται με ασφάλεια στο Διαδίκτυο, ακόμη και οι καλές συμβουλές σας δεν μπορούν να τα προστατεύσουν από κάτι που εμφανίζεται απροσδόκητα στην οθόνη. Γι’ αυτό, οι προηγμένες λύσεις ασφάλειας είναι το κλειδί για να εξασφαλιστεί ότι τα παιδιά θα έχουν θετικές εμπειρίες online, αντί για επιβλαβείς», προσθέτει η Anna Larkina.

Οι λύσεις Kaspersky Total Security και Kaspersky Internet Security περιλαμβάνουν μια μονάδα Γονικού Ελέγχου που βοηθά τους ενήλικες να προστατεύουν τα παιδιά τους από online απειλές και να αποκλείουν ιστότοπους ή εφαρμογές που περιέχουν ακατάλληλο περιεχόμενο. Με τη σειρά της, η λύση Kaspersky Safe Kids επιτρέπει στους γονείς να παρακολουθούν τι κάνουν, τι βλέπουν ή τι αναζητούν τα παιδιά τους online σε όλες τις συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των φορητών, και παρέχουν χρήσιμες συμβουλές για το πώς να βοηθήσουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν με ασφάλεια το διαδίκτυο.

Εδώ μπορείτε να δείτε την πλήρη έκθεση.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η χορηγική συμφωνία του Ολυμπιακού με την ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική

Δείτε το χαρακτηριστικό βίντεο από την επίσημη έναρξη μιας «στρατηγικής συμμαχίας με κοινό όραμα, αξίες και φιλοδοξίες»

NP Ασφαλιστική: Το νέο σποτ με επίκεντρο τον ασφαλιστή

Ένα νέο τηλεοπτικό σποτ με επίκεντρο τον ασφαλιστή δημιούργησε και παρουσιάζει η NP Ασφαλιστική.

Το βίντεο της 4ης Συνδιάσκεψης: Το ΕΣΠΑ οι φόροι και η ένταση- Τι διαμείφθηκε

Το Insurnace World κάλυψε στενά την 4η Εθνική Συνδιάσκεψη των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και μετέδωσε ήδη σημαντικά σημεία του

Το βίντεο της 4ης Συνδιάσκεψης: Το ΕΣΠΑ οι φόροι και η ένταση- Τι διαμείφθηκε

Το Insurnace World κάλυψε στενά την 4η Εθνική Συνδιάσκεψη των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και μετέδωσε ήδη σημαντικά σημεία του

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τι αλλάζει με τη λήξη υποστήριξης των Windows 10 και οι επιπτώσεις στην προστασία της ιδιωτικότητας

Παρά τις ανησυχίες περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, η μετάβαση στα Windows 11 παραμένει η πιο ασφαλής επιλογή για τους περισσότερους χρήστες

Check Point: 1.900 κυβερνοεπιθέσεις εβδομαδιαίως ανά οργανισμό τον Σεπτέμβριο – Αύξηση 41% στην Ελλάδα

Τον αυξημένο κίνδυνο που συνεπάγεται η διάδοση της GenAI αναδεικνύει η τελευταία Παγκόσμια Έκθεση Πληροφοριών Απειλών της εταιρείας

Συμφωνία ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστικής και ΒΟC για την υιοθέτηση λογισμικού BPM

Η αξιοποίηση του λογισμικού αποσκοπεί σε βελτιστοποίηση, αναδιοργάνωση και αυτοματοποίηση κρίσιμων επιχειρησιακών διαδικασιών

Συνεργασία IBM και Anthropic για ανάπτυξη επιχειρησιακού λογισμικού με έμφαση σε ασφάλεια και διακυβέρνηση

Η συνεργασία ενσωματώνει το Claude σε επιλεγμένα επιχειρησιακά εργαλεία και προϊόντα με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας των πελατών της IBM.

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

7η Συνδιάσκεψη Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών – Το βίντεο της εκδήλωσης

Μια πανοραμική εικόνα της αγοράς, με σημαντικές παρουσίες, νέες προτάσεις και σαφείς κατευθύνσεις για το μέλλον - Παρακολουθήστε τη Συνδιάσκεψη στο «ΙW»

Lifestyle Medicine: Ο σύμμαχος της γυναίκας για υγεία και ευεξία στην εμμηνόπαυση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εμμηνόπαυσης (18/10), η Ελληνική Εταιρεία Εμμηνόπαυσης ανέδειξε την ανάγκη για ολιστική προσέγγιση

Η ΟΑΣΕ διαψεύδει το ΥΕΚΑ για τα περί 6ήμερης εργασίας στη ΣΣΕ

Αντίθετα, υποστηρίζει, η ΣΣΕ, την οποία το Υπουργείο δεν έχει ακόμα κηρύξει υποχρεωτική, προβλέπει 39 ώρες εργασία την εβδομάδα

Προμήθειες δικτύων: Σύμμαχος ή εχθρός των ασφαλιστών η τεχνολογία;

Η τεχνολογία είναι σύμμαχος ή εχθρός των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών; Τι απαντούν σήμερα στο «IW» κύκλοι της ασφαλιστικής αγοράς

Επιχειρηματικά Βραβεία ΧΡΗΜΑ 2025: Ψηφίστε και αναδείξτε τις καλύτερες εταιρείες της χρονιάς

19 κατηγορίες βραβείων για εισηγμένες εταιρείες που διακρίθηκαν στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι - Έως τις 21/10 η ψηφοφορία των αναγνωστών