back to top
15.1 C
Athens
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

Οδική βοήθεια: Η ιστορική αναδρομή, οι καλύψεις..και η είσοδος των drones

Οδική Βοήθεια – κλάδος σε άνθηση μέσα στην κρίση (μέρος β)

του Νίκου Σακελλαρίου

- Advertisement -

Ιστορική αναδρομή

Η οδική βοήθεια ξεκίνησε ως επιχειρηματικό φαινόμενο πριν από 80 περίπου χρόνια στην Αμερική, από την ανάγκη παροχής βοήθειας στους οδηγούς που είχαν προβλήματα στους αχανείς αμερικανικούς αυτοκινητόδρομους. Σταδιακά, και μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, πέρασε στην Ευρώπη, και από τη δεκαετία του ’50 η οδική βοήθεια έγινε και οδική προστασία, δηλαδή προστέθηκε και το σκέλος των ασφαλιστικών καλύψεων. Από τότε, η οδική βοήθεια συνδέθηκε τόσο πολύ ως παρεχόμενη ασφαλιστική κάλυψη με τις ασφαλιστικές εταιρείες, που θεωρείται πλέον ένα σκέλος της ασφαλιστικής αγοράς που συμπληρώνει τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου.

- Advertisement -

Η παρουσία της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, όταν άρχισαν να πληθαίνουν τα αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους και καταγράφονταν τα πρώτα ατυχήματα. Η παροχή οδικής βοήθειας μέχρι και τη δεκαετία του ’70 γινόταν, ως επί το πλείστον, από τοπικά συνεργεία. Έκτοτε, ορισμένες εταιρείες άρχισαν να ξεχωρίζουν και να δημιουργούν επιχειρήσεις μεγάλων μεγεθών, με πανελλήνια εμβέλεια και πολλές συνεργασίες σε τοπικό επίπεδο.

Εταιρείες με έδρα την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη κάλυπταν τις περιοχές τους, και με τοπικούς συνεργάτες κάλυπταν και τους υπόλοιπους νομούς. Σταδιακά, η οδική βοήθεια έγινε αντικείμενο και των ίδιων των ασφαλιστικών εταιρειών, όπως για παράδειγμα της Interamerican και της Ιντερσαλόνικα, οι οποίες διαθέτουν τους δικούς τους ιδιόκτητους στόλους για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων τους, και όχι μόνο. Με τον τρόπο αυτό παρέχουν καλύτερες και ταχύτερες υπηρεσίες.

Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, πλέον, είτε έχουν συνεργασία με άλλες εταιρείες παροχής βοήθειας (outsourcing) είτε έχουν τους δικούς τους στόλους.

Πολύπλευρες υπηρεσίες και καλύψεις

Στην ιστορική διαδρομή της, η οδική βοήθεια ξεκίνησε από την απλή διόρθωση της ζημιάς στο αυτοκίνητο, πέρασε στη ρυμούλκηση προς το πλησιέστερο συνεργείο και, σταδιακά, εμπλουτίστηκε και με άλλες υπηρεσίες, όπως τη μεταφορά του αυτοκινήτου στο συνεργείο επιλογής του πελάτη, τη μεταφορά του πελάτη στο σπίτι του ή στο πλησιέστερο νοσοκομείο, στην περίπτωση που υπήρχε ανάγκη, την παροχή άμεσης ιατρικής βοήθειας σε περίπτωση ατυχήματος, την επαναπροώθηση του οχήματος από το εξωτερικό στην Ελλάδα και, στην εποχή του Διαδικτύου, τον άμεσο εντοπισμό με GPS του σημείου ατυχήματος, την άμεση προειδοποίηση για κινδύνους και την αυτοματοποιημένη ειδοποίηση της εταιρείας ότι συνέβη κάποιο ατύχημα.

Η μεγαλύτερη αλλαγή όμως ήταν η είσοδος του κλάδου οδικής βοήθειας –και ειδικά των μεγάλων πολυεθνικών– και στις τουριστικές ασφαλίσεις, δηλαδή κυρίως στις ασφαλίσεις των ταξιδιωτών σε αεροπορικά ταξίδια ή στις ασφαλίσεις και οχημάτων σε οδικές μεταφορές. Η αύξηση των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων για τουριστικούς και επαγγελματικούς λόγους οδήγησε και στην αύξηση της χρήσης της οδικής βοήθειας.

Είσοδος των drones

Οι τελευταίες εξελίξεις τεχνολογίας επιτρέπουν όχι μόνο την άμεση κλήση βοήθειας (τεχνικής και ιατρικής), αλλά και την καταγραφή της πορείας του αυτοκινήτου καθώς και τη χρήση drones (αυτόνομων πτητικών μηχανών), τα οποία θα μπορούν να καταγράφουν άμεσα τις ζημιές και να προσφέρουν βοήθεια (τεχνική και ιατροφαρμακευτική) σε δύσβατες περιοχές.

Τι είδους υπηρεσίες οδικής βοήθειας παρέχει η ελληνική ασφαλιστική αγορά

Η οδική βοήθεια αποτελεί σήμερα μία από τις σημαντικότερες καλύψεις στον χώρο της ασφάλισης αυτοκινήτου. Η διαρκώς αυξανομένη χρήση των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια και η ανάπτυξη πολύπλοκων τεχνολογιών στην κατασκευή τους ενίσχυσαν την αξία της υπηρεσίας οδικής βοήθειας στην καθημερινότητα του μέσου πολίτη.

Ανάλογα με το πρόγραμμα, οι εταιρείες παρέχουν επιτόπου επισκευή, όπου είναι εφικτό, ρυμούλκηση σε συνεργείο ή κατοικία του πελάτη, αλλαγή ελαστικού, παροχή καυσίμου και επαναπατρισμό οδηγού και επιβατών σε περιπτώσεις βλάβης ή ατυχήματος.

Στον χώρο της ασφάλισης αυτοκινήτου, η φροντίδα ατυχήματος υποστηρίζει καθοριστικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, προσφέροντας πολύτιμες λύσεις, πέραν της βοήθειας, για το όχημα, στη γρήγορη και ολοκληρωμένη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων ενός ατυχήματος, στη συλλογή κρίσιμων πληροφοριών, στη συμπλήρωση των εντύπων και στη φωτογράφιση των συμβάντων, αυξάνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.

Η ιατρική βοήθεια προσφέρει καλύψεις υγειονομικής μεταφοράς, ιατρικές συμβουλές και επαναπατρισμό των ασφαλισμένων ή και των συνοδών τους.

Η ταξιδιωτική βοήθεια περιλαμβάνει καλύψεις που παρέχουν υποστήριξη σε απρόβλεπτα συμβάντα των ταξιδιωτών, όπως ακυρώσεις ταξιδιών, απώλεια αποσκευών και εγγράφων, έκτακτες ιατρικές δαπάνες και υπηρεσίες για την αντιμετώπιση εκτάκτων συμβάντων κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.
Σήμερα, στον κλάδο βοήθειας δραστηριοποιείται στη χώρα μας σημαντικός αριθμός ασφαλιστικών επιχειρήσεων, οι οποίες επενδύουν σταθερά σε ανθρώπινο δυναμικό που ξεπερνά τα 2.000 άτομα, μέσα και νέες τεχνολογίες, προσδίδοντας έτσι στην υπηρεσία αυτή δυναμική και καινοτόμο ανάπτυξη.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Οδική βοήθεια: Υπόσχεση ή πρόκληση;

Αν και η οδική βοήθεια στην Ελλάδα παραμένει πολύτιμη, η αξία της στην πράξη δοκιμάζεται από πολλούς παράγοντες

Επίσημη έναρξη του έργου Air4HEALTH: Καινοτομία στην υγειονομική περίθαλψη με drones

Το έργο στοχεύει στην ασφαλή και έγκαιρη μεταφορά ιατροφαρμακευτικού υλικού σε ασθενείς και ευάλωτες κοινότητες

Επίσημος Χορηγός της ΚΑΕ Περιστέρι η Extra Assistance

Κοινό όραμα, η προαγωγή του αθλητισμού και η ανάδειξη των αξιών της ομαδικότητας και της αλληλοϋποστήριξης

Τριπλή βράβευση απέσπασε ο Όμιλος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ για την ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών του

Ο Όμιλος ξεχώρισε στα φετινά ΒΙΤΕ Awards με καινοτόμες εφαρμογές και έργα που βελτιώνουν ουσιαστικά την εμπειρία πελατών και συνεργατών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πώς ασφαλίζονται οι οδηγοί στην Ελλάδα το 2025;

Τι αποκαλύπτει η έρευνα πραγματικών συμβολαίων της πλατφόρμας Pricefox

Nέες καλύψεις φυσικών καταστροφών από την AIG

Από 1/1/2026, με δυνατότητα αφαίρεσης – Τι άλλαξε από 1/12/2025 για τον κλάδο αυτοκινήτου

Η Ατλαντική Ένωση λανσάρει νέο οικονομικό πρόγραμμα μεικτής ασφάλισης – «Ό,τι κι αν γίνει, το αμάξι σου θα επισκευαστεί»

Το λανσάρισμα του οικονομικού προγράμματος μεικτής ασφάλισης Atlantic Max σηματοδοτεί μια νέα προσέγγιση

Carglass®: Έτσι προσφέρει το κορυφαίο Δίκτυο Παραμετροποίησης ADAS στην Ελλάδα

Διόλου τυχαία, το δίκτυο της εταιρείας είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που έχει πιστοποιηθεί από το Institute of the Motor Industry (IMI)

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

ΕΕΑ-Σωματεία: Συστράτευση και ενέργειες για την παραβίαση των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μονομερείς επιβαρυντικές αποφάσεις δημιουργούν πρόβλημα απροσδιόριστων διαστάσεων ως προς την εξέλιξή του

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική