back to top
30.1 C
Athens
Τετάρτη 27 Αυγούστου 2025

3+1 SOS για τους (αντ)ασφαλιστές

Οι (αντ)ασφαλιστές ολοένα και περισσότερο έρχονται αντιμέτωποι με ένα ταχέως εξελισσόμενο τοπίο που διαμορφώνεται από τις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών, την τεχνολογική ανάπτυξη και τον ανταγωνισμό από νέους και μη παραδοσιακούς “παίκτες”.

Σύμφωνα με στοιχεία της EY, ο κλάδος βιώνει μια στροφή από την παραδοσιακή αλυσίδα αξίας σε μια δυναμική ανταλλαγή αξίας, η οποία δημιουργεί νέες ευκαιρίες για καινοτομία και ανάπτυξη.

- Advertisement -

Η τελευταία έκθεση NextWave της EY περιγράφει πώς οι αναποτελεσματικές διαδικασίες και τα λάθη του παρελθόντος αντικαθίστανται σιγά-σιγά από νέα μοντέλα που χαρακτηρίζονται από την άμεση (δια)σύνδεση, τα data σε πραγματικό χρόνο και νέες υπηρεσίες, όπως η πρόληψη κινδύνων.

Tα θεμέλια που δημιούργησαν πολλές ασφαλιστικές εταιρείες με την αυτοματοποίηση των βασικών εργασιών μετά την πανδημία μπορούν τώρα να αναπτυχθούν με ικανότητες που βασίζονται στην ανάλυση και είναι απαραίτητες για τη μελλοντική ανάπτυξη.

- Advertisement -

Η EY εντοπίζει τέσσερα σημεία στα οποία πρέπει να εστιάσουν οι ηγέτες των εστίασης που είναι απαραίτητα για την ηγετική θέση στις εμπορικές και αντασφαλιστικές αγορές:

Καινοτομία – Η EY τονίζει ότι η καινοτομία πρέπει να καθοδηγείται από έναν σαφή σκοπό για την παροχή αξίας στον πελάτη. Ο ρόλος του ασφαλιστικού κλάδου στην προστασία από σημαντικές απειλές όπως το έγκλημα στον κυβερνοχώρο, ο κλιματικός κίνδυνος και οι γεωπολιτικές συγκρούσεις είναι πιο επίκαιρος από ποτέ.

Καθώς οι ασφαλιστές αναπτύσσουν προσαρμοσμένες πολιτικές που βασίζονται σε βαθιές γνώσεις πελατών, αυτές οι πολιτικές θα αποκτήσουν μεγαλύτερη αξία όταν ευθυγραμμίζονται με έναν σαφή σκοπό που δημιουργεί κοινωνική αξία. Η EY προτείνει ότι οι νέες και βελτιωμένες υπηρεσίες θα αντικαταστήσουν τελικά τους υπάρχοντες τύπους πολιτικής στο πλαίσιο ολιστικών προτάσεων αξίας που περιλαμβάνουν υπηρεσίες πρόληψης κινδύνων και συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Συνδεσιμότητα – Σύμφωνα με την EY, η βασική ψηφιοποίηση είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτιστοποίηση ολόκληρης της επιχείρησης. Για να παρέχουν υπηρεσίες που βασίζονται σε πληροφορίες και προσαρμοσμένα προϊόντα σε κλίμακα, οι ασφαλιστές χρειάζονται εξελιγμένες λύσεις front-end, εξαιρετικά αυτοματοποιημένες λειτουργίες back-office και προηγμένες δυνατότητες διαχείρισης δεδομένων και ανάλυσης.

Η EY συμβουλεύει τους ασφαλιστές να επικεντρωθούν σε επενδύσεις μετασχηματισμού που παρέχουν αξία σε όλη την επιχείρηση, αντί να εφαρμόζουν απλώς λύσεις σε συγκεκριμένα σημεία.

Κοινότητα – Η EY σημειώνει ότι η συνεργασία και η συν-δημιουργία είναι το κλειδί για την προώθηση της αξίας, καθώς λίγοι ασφαλιστές μπορούν να ανταποκριθούν μόνοι τους σε όλες τις ανάγκες των πελατών, ειδικά ενόψει απειλών μεγάλης κλίμακας όπως η κλιματική αλλαγή και οι κίνδυνοι στον κυβερνοχώρο. Δημιουργώντας ή ενώνοντας οικοσυστήματα, οι ασφαλιστές μπορούν να αξιοποιήσουν εκτεταμένη συνδεσιμότητα και να επικεντρωθούν σε ρόλους που ευθυγραμμίζονται με τα βασικά τους πλεονεκτήματα.

Η EY προτείνει οι ασφαλιστές να σχεδιάσουν οικοσυστήματα γύρω από διαφορετικές ανάγκες των πελατών, να αναπτύξουν προηγμένες αρχιτεκτονικές πληροφορικής για ασφαλή κοινή χρήση δεδομένων και να χρησιμοποιήσουν το outsourcing για να βελτιώσουν τις εργασίες, ανάλογα με τη ζήτηση.

Ταλέντο – Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, η EY υπογραμμίζει τη σημασία της τοποθέτησης των ανθρώπων στο επίκεντρο της ασφαλιστικής επιχείρησης. Η δημιουργία μιας κουλτούρας που εκτιμά τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα είναι απαραίτητη για την προσέλκυση των σωστών ταλέντων.

Η EY συνιστά στους ασφαλιστές να αναζητούν τη διαφορετικότητα σε επίπεδα στελεχών, να αγκαλιάζουν την ηγεσία που συνδέει την εργασία με έναν ευρύτερο σκοπό και να δημιουργούν προτάσεις αξίας για τους εργαζόμενους.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Insurance Conference 2025: Η Ασφαλιστική Αγορά σε Μετάβαση

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά διανύει μια περίοδο μετάβασης και στρατηγικού μετασχηματισμού

Οι κυβερνήσεις ως (αντ-)ασφαλιστές

Όσοι παρακολουθούμε από κοντά την ασφαλιστική αγορά, και ιδιαίτερα τη δραστηριότητα των θεσμικών φορέων, όπως είναι και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών

Δείτε ποιοι και πως δουλεύουν οι Ελβετοί Ασφαλιστές

Ποιοι είναι αυτοί που διανέμουν τα ασφαλιστικά προϊόντα και γιατί οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις βρίσκονται στα πανεπιστήμια

Πίνακες επιτυχόντων των εξετάσεων πιστοποίησης ασφαλιστών στην Αθήνα

Δείτε τους Πίνακες επιτυχόντων των εξετάσεων πιστοποίησης επαγγελματικών γνώσεων για τη δραστηριότητα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Διαθέσιμη και προσιτή ασφάλιση: Η οπτική της GFIA

Ο πρόεδρος S. Frank εξηγεί πώς συνεργασίες και καινοτομίες όπως η παραμετρική ασφάλιση, η τηλεματική και η μικροασφάλιση γεφυρώνουν το κενό προστασίας

Η παγίδα της άδειας πόλης και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα

Με λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, πολλοί οδηγοί αισθάνονται πως δεν υπάρχει κίνδυνος. Κι όμως, τα στατιστικά αποδεικνύουν το αντίθετο

Η πορεία της Ασφάλισης Υγείας & Ζωής στα στάδια της ζωής μας

Το σημαντικό δεν είναι να έχεις «κάποια» ασφάλιση, αλλά την κατάλληλη ασφάλιση, στη σωστή στιγμή της ζωής σου

P. Bracher, Norton Rose Fulbright: Η ασφάλιση D&O καλύπτει και το AI washing;

Με την ταχεία εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης, κάποια στελέχη μπαίνουν στον πειρασμό να ισχυριστούν ότι η εταιρεία τους προπορεύεται

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ασθενείς με καρδιοπάθεια ζητούν πρόσβαση στη συσκευή INR – Παρέμβαση του Πανελλήνιου Συνδέσμου

Σοβαρό πρόβλημα που αφορά τη χορήγηση της συσκευής INR και των αναλωσίμων της καταγγέλλει ο Σύνδεσμος

«30 ώρες αβοήθητος στα επείγοντα»: Καταγγελία κόρης ασθενή στον Ευαγγελισμό για τις συνθήκες περίθαλψης

Η επιστολή περιγράφει με λεπτομέρειες την πολύωρη ταλαιπωρία του πατέρα της καταγγέλουσας και την απουσία βασικών υπηρεσιών περίθαλψης

Νέοι ορίζοντες από σήμερα για την ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική

Τα αποτελέσματα και οι επόμενοι στόχοι που ανακοινώθηκαν στη σημερινή Γενική Συνέλευση της ΕΥΡΩΠΗ Holdings

ΤτΕ: Στα 21,5 δισ. ευρώ αυξήθηκε το ενεργητικό των ασφαλιστικών επιχειρήσεων το β΄ τρίμηνο

Oι ασφαλιστικές τεχνικές προβλέψεις αυξήθηκαν κατά 177 εκατ. ευρώ, στα 15.732 εκατ. ευρώ, έναντι 15.555 εκατ. ευρώ το προηγούμενο τρίμηνο

Η Υδρόγειος Ασφαλιστική ενισχύει τις υπηρεσίες ταξιδιωτικής κάλυψης

Οι καλύψεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ατυχήματα, απώλεια αποσκευών και καθυστερήσεις, ενώ έμφαση δίνεται στην αστική ευθύνη των ταξιδιωτών