back to top
11 C
Athens
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025

Προτάσεις EIOPA για την αντιμετώπιση του greenwashing

Ελενα Ερμείδου

Καθώς το greenwashing παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, η EIOPA εξέδωσε μελέτη της που περιλαμβάνει προτάσεις προς την ΕΕ για την αντιμετώπιση του φαινομένου. 

- Advertisement -

Το greenwashing είναι μια τακτική στον χώρο του μάρκετινγκ, κατά την οποία ένα προϊόν ή μία υπηρεσία με ψευδείς ισχυρισμούς παρουσιάζεται ως περισσότερο ωφέλιμη για το περιβάλλον απ’ όσο είναι πραγματικά. 

Προτάσεις EIOPA 

- Advertisement -

–              Την από κοινού εποπτεία με τις Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές για τα χρηματοοικονομικά

–              Την Ενισχυμένη εποπτεία – μέσω ασκήσεων «mystery shopping», παρακολούθησης της αγοράς, έρευνας καταναλωτών.

–              Την υποστήριξη των εθνικών ρυθμιστικών αρχών.

–              Την πρόληψη ‘πράσινης’ εξαπάτησης μέσω ενεργειών

–              Την ενσωμάτωση των σχετικών τακτικών εποπτείας και πρόληψης στους εσωτερικούς κανονισμούς διακυβέρνησης των ασφαλιστικών.

–              Την ενίσχυση των εποπτικών πόρων και της τεχνογνωσίας  με την χρήση του SupTech

–              Την αποσαφήνιση της ορολογίας για την πράσινη ανάπτυξη. Οι καταναλωτές υποστηρίζει η EIOPA δεν κατανοούν τους όρους.

–              Την κατηγοριοποίηση των ασφαλιστικών προϊόντα με τα βιώσιμα χαρακτηριστικά.

–              Την σύναξη ενός  επενδυτικού πλαισίου που να σχετίζεται με την βιωσιμότητας.

Να σημειωθεί ότι λίγες ημέρες πριν την έκδοση της έκθεση της EIOPA με κοινή επιστολή τους οι Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές EIOPA, EBA και ESMA δημοσίευσαν την από κοινού θέση τους σχετικά με τρόπους εισαγωγής νέων κατηγοριών ESG χρηματοοικονομικών προϊόντων με στόχο την αποφυγή του Greenwashing.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αισιόδοξες προοπτικές και μετασχηματισμός: Τα ευρήματα της Έκθεσης Ασφαλιστικής Αγοράς 2025 της KPMG

Ο Φ. Κάσσος ανέλυσε τη συνολική εικόνα της αγοράς τονίζοντας την υψηλή ανάπτυξη του 2024, τις αντοχές των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και τις νέες τάσεις

EIOPA: Νέο εργαλείο εκτίμησης κινδύνου φυσικών καταστροφών για ιδιοκτήτες κατοικιών και επιχειρήσεων

Η ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας ενημέρωσης θεωρείται κρίσιμο βήμα προς τη βελτίωση της κλιματικής ανθεκτικότητας

ΕΑΕΕ: Κατάλογος των critical ICT providers κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού DORA

Oι εν λόγω πάροχοι τίθενται υπό εποπτεία και υποχρεούνται να εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα διακυβέρνησης και διαχείρισης κινδύνου

Η EIOPA ενισχύει την εποπτεία των ασφαλιστικών εταιρειών με νέα μακροπροληπτικά πρότυπα

Η Αρχή υπογραμμίζει ότι τα πρότυπα αυτά μεταφέρουν τη θεωρία στην πράξη, εξοπλίζοντας τον κλάδο με μηχανισμούς ανθεκτικότητας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ενσωμάτωση Οδηγίας Omnibus – Επίλυση θέματος αναφορικά με την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας σε ενοποιημένη βάση

Η ΕΑΕΕ επισημαίνει ότι έχει καταβάλει συστηματικές προσπάθειες για τη διευθέτηση του ζητήματος, που παρέμενε ανοικτό από το στάδιο της διαβούλευσης

HDI Global: Ισχυρή αύξηση εσόδων και κερδοφορίας το 9μηνο

Τι δείχνουν τα τελευταία αποτελέσματα της θυγατρικής του Ομίλου Talanx, που εκπροσωπείται στη χώρα μας από την HDI Global SE, Hellas

Οι στόχοι της Swiss Re για το 2026

Εισαγωγή βιώσιμου ετήσιου προγράμματος επαναγοράς μετοχών – Η ΤΝ θα ενισχύσει την παραγωγικότητα και τη λήψη αποφάσεων

Allianz Commercial: Γεωπολιτική αστάθεια και κυβερνοαπειλές εντείνουν τους κινδύνους για τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη

Αύξηση της συχνότητας αλλά και της σοβαρότητας των αξιώσεων κατά διοικητικών στελεχών – Τι προβλέπει έκθεση της Allianz Commercial για το 2026

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική