back to top
9 C
Athens
Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025

Αλεξάνδρα Σδούκου: Η ηλεκτροκίνηση μοχλός για την «πράσινη» στροφή της Ελλάδας

Την μεγάλη εικόνα για τις εν εξελίξει προσπάθειες της χώρας μας στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης, περιέγραψε η γ.γ Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου στο περιοδικό ViSION.

Το ViSION, το οποίο επιμελείται η Ethos Media εκδίδεται κάθε τρίμηνο και διανέμεται ηλεκτρονικά στο σύνολο του πελατολογίου της ΑΕΓΑ Ευρωπαϊκή Πίστη, ενώ σε φυσική μορφή διατίθεται μέσω των Γραφείων των Συνεργατών της Εταιρίας.

- Advertisement -

Δείτε εδώ αναλυτικά την online έκδοση του ViSION

Όπως έχει αναδείξει το IW, ο τομέας της ηλεκτροκίνησης και η αναμενόμενη ανάπτυξη του στο άμεσο μέλλον διαμορφώνει νέα δεδομένα για την ασφαλιστική αγορά και τις εργασίες των ασφαλιστών.

διαβάστε: Στροφή στην ηλεκτροκίνηση: Στη πρίζα η ασφαλιστική αγορά

- Advertisement -

*άρθρο της Αλεξάνδρας Σδούκου

H προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής της Κυβέρνησης για την πράσινη στροφή της χώρας. Η μετάβαση σε πιο «καθαρές» μετακινήσεις θα φέρει πιο κοντά την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της κλιματικής ουδετερότητας ως το 2050, αναθερμαίνοντας την οικονομία μετά τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας.

Η Ελλάδα πρέπει να πατήσει γκάζι, καθώς διαθέτει έναν εκ των πλέον γηρασμένων στόλων οχημάτων στην Ευρώπη, που την κατατάσσει στην 4η θέση από το τέλος. Με την απομάκρυνση των παλαιών ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους των πόλεων μπορεί να απομειωθεί ως και το 40% των εκπεμπόμενων ρύπων. Η ηλεκτροκίνηση είναι ο καλύτερος σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια. Η αντικατάσταση ενός συμβατικού οχήματος από ένα αμιγώς ηλεκτρικό εξοικονομεί 2,5 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως.

Τα μέτρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης τέθηκαν σε εφαρμογή στην καρδιά της πανδημίας. Ένα χρόνο μετά, όπως δείχνουν τα στοιχεία, η ηλεκτροκίνηση αψήφησε την πανδημία. Το 2020 πουλήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά έναντι 490 οχημάτων το 2019, φτάνοντας το 2,6% σε μερίδιο ταξινομήσεων νέων οχημάτων, όταν ο στόχος ήταν μόλις 1% και 1.350 οχήματα! Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι θα καλυφθεί και ο στόχος του 2021 που είναι 3.795 νέες πωλήσεις.

Ο πρώτος νόμος για την ηλεκτροκίνηση έδωσε σημαντικά οικονομικά κίνητρα, ώστε η αγορά ηλεκτρικού οχήματος να γίνει πιο προσιτή στο μέσο εισόδημα. Το όφελος για τους ιδιώτες καταναλωτές μπορεί να ανέλθει έως και 7.500 ευρώ, τους ιδιοκτήτες ταξί έως 10.500 και τις εταιρείες στα 6.500 ευρώ. Εξίσου σημαντικά είναι τα φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις, με στόχο την αντικατάσταση των εταιρικών στόλων και την εγκατάσταση εταιρικών σημείων φόρτισης. Στον έναν χρόνο λειτουργίας του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν υποβληθεί πάνω από 15.500 αιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα κάθε είδους.

Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επεξεργαζόμαστε νέες προτάσεις για να κάνουμε την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ακόμα πιο ελκυστική. Επιταχύνουμε συγχρόνως τις διαδικασίες για τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών φόρτισης στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Αυτό αποτελεί και τη βασική προϋπόθεση για να φτάσουμε και -γιατί όχι- να ξεπεράσουμε τον στόχο ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα ως το 2030 να είναι ηλεκτρικό.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον των μετακινήσεων. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα γίνουν μέρος της καθημερινότητάς μας, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα και της ζωής μας και προσελκύοντας συγχρόνως νέες αναπτυξιακές δραστηριότητας σε έναν ταχύτατα εξελισσόμενο κλάδο“.

διαβάστε – Ευρωπαϊκή Πίστη: Αφιερωμένο στην Ηλεκτροκίνηση το νέο τεύχος του ViSION

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ισχυρή ανάπτυξη για τον Όμιλο Eurohold και θετικά μηνύματα για τη Euroins Ελλάδος

H συνεχής ανοδική πορεία του oμίλου αποτελεί δέσμευση για ακόμη πιο αξιόπιστες, σύγχρονες και αποτελεσματικές λύσεις και στην ελληνική αγορά

Η Εθνική Ασφαλιστική καταργεί πρόγραμμα με χρόνιες παθογένειες, αλλάζει τα δεδομένα στο αυτοκίνητο

Η Εθνική Ασφαλιστική στοχεύει να ανταποκριθεί με ευέλικτες λύσεις στις ανάγκες της αγοράς και να σταθμίσει το ύψος των προμηθειών

Τρακάρισμα σε πάρκινγκ: Με καλύπτει η ασφάλεια αυτοκινήτου;

Το Pricefox δεν σε βοηθά μόνο να βρεις ασφάλεια αυτοκινήτου, αλλά και να καταλάβεις τι ισχύει σε περίπτωση που τρακάρεις σε χώρο στάθμευσης

Ασφάλεια αυτοκινήτου: 6 καλύψεις που μπορούν να σε γλιτώσουν από χιλιάδες ευρώ

Η Pricefox αναλύει πόσο θα κόστιζαν χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου διάφορες συχνές επισκευές

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Δίκτυα πωλήσεων και αυτοματοποίηση: Τιμολόγηση, διαχείριση ζημιών, απάτες

Πώς διαμορφώνει η τεχνητή νοημοσύνη τη νέα εποχή του ασφαλιστικού κλάδου

Γιατί είναι ευχαριστημένες οι ασφαλιστικές περιουσίας – Τι άλλαξε

Μπορεί η παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο να αυξήθηκε μόνο 3% το 2024, το άκρως αντίθετο συνέβη ωστόσο με τις αποζημιώσεις

Αστική ευθύνη ξενοδοχείων: Τι καλύπτουν πραγματικά τα ασφαλιστήρια και πού κρύβονται οι «παγίδες»

Την εικόνα επιχειρεί να αποσαφηνίσει ο Αρ. Ατσαλάκης, Hospitality Insurance Solutions Manager και μέλος του Business EXCO της Howden Hellas SA

Το νέο σχέδιο της Εθνικής Ασφαλιστικής

Δικό της εσωτερικό μοντέλο υπολογισμού κινδύνων σχεδιάζει η εταιρεία, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Αύξηση 8,1% στα συμβόλαια τεχνικών ασφαλίσεων το 2024

Η αύξηση προέρχεται κυρίως από την αύξηση του πλήθους των συμβολαίων με καλύψεις CAR, EAR

Ευχές της ΕΑΕΕ για το 2026 με έμφαση στην Υγεία, στην Ασφάλεια και στην Ευημερία

Το μήνυμα της ΕΑΕΕ αναδεικνύει τον κομβικό ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης στη σύγχρονη κοινωνία, ιδιαίτερα σε μια περίοδο αυξημένων προκλήσεων

Νέο επεισόδιο του «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» – Η ιστορία του Θάνου Βουλή

Στο επεισόδιο θίγονται ζητήματα όπως η εμπειρία του τροχαίου και της αναπηρίας, αλλά και η στάση της πολιτείας και των ασφαλιστικών εταιρειών

«Στον δρόμο τα δικά σου λάθη δεν τα πληρώνεις μόνο εσύ»: Η ευθύνη πίσω από το τιμόνι αφορά όλους!

Ένα ιδιαίτερα δυνατό κοινωνικό μήνυμα για την οδική ασφάλεια μεταφέρει η νέα καμπάνια της Ελληνικής Κυβέρνησης – Δείτε το βίντεο

Εκδήλωση του EDPB για την ανωνυμοποίηση και την ψευδωνυμοποίηση

Το workshop ακολούθησε την αποσαφήνιση από το ΔΕΕ του πεδίου εφαρμογής της έννοιας των προσωπικών δεδομένων στην υπόθεση EDPS κατά SRB