back to top
14.5 C
Athens
Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Αλεξάνδρα Σδούκου: Η ηλεκτροκίνηση μοχλός για την «πράσινη» στροφή της Ελλάδας

Την μεγάλη εικόνα για τις εν εξελίξει προσπάθειες της χώρας μας στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης, περιέγραψε η γ.γ Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου στο περιοδικό ViSION.

Το ViSION, το οποίο επιμελείται η Ethos Media εκδίδεται κάθε τρίμηνο και διανέμεται ηλεκτρονικά στο σύνολο του πελατολογίου της ΑΕΓΑ Ευρωπαϊκή Πίστη, ενώ σε φυσική μορφή διατίθεται μέσω των Γραφείων των Συνεργατών της Εταιρίας.

- Advertisement -

Δείτε εδώ αναλυτικά την online έκδοση του ViSION

Όπως έχει αναδείξει το IW, ο τομέας της ηλεκτροκίνησης και η αναμενόμενη ανάπτυξη του στο άμεσο μέλλον διαμορφώνει νέα δεδομένα για την ασφαλιστική αγορά και τις εργασίες των ασφαλιστών.

διαβάστε: Στροφή στην ηλεκτροκίνηση: Στη πρίζα η ασφαλιστική αγορά

- Advertisement -

*άρθρο της Αλεξάνδρας Σδούκου

H προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής της Κυβέρνησης για την πράσινη στροφή της χώρας. Η μετάβαση σε πιο «καθαρές» μετακινήσεις θα φέρει πιο κοντά την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της κλιματικής ουδετερότητας ως το 2050, αναθερμαίνοντας την οικονομία μετά τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας.

Η Ελλάδα πρέπει να πατήσει γκάζι, καθώς διαθέτει έναν εκ των πλέον γηρασμένων στόλων οχημάτων στην Ευρώπη, που την κατατάσσει στην 4η θέση από το τέλος. Με την απομάκρυνση των παλαιών ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους των πόλεων μπορεί να απομειωθεί ως και το 40% των εκπεμπόμενων ρύπων. Η ηλεκτροκίνηση είναι ο καλύτερος σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια. Η αντικατάσταση ενός συμβατικού οχήματος από ένα αμιγώς ηλεκτρικό εξοικονομεί 2,5 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως.

Τα μέτρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης τέθηκαν σε εφαρμογή στην καρδιά της πανδημίας. Ένα χρόνο μετά, όπως δείχνουν τα στοιχεία, η ηλεκτροκίνηση αψήφησε την πανδημία. Το 2020 πουλήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά έναντι 490 οχημάτων το 2019, φτάνοντας το 2,6% σε μερίδιο ταξινομήσεων νέων οχημάτων, όταν ο στόχος ήταν μόλις 1% και 1.350 οχήματα! Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι θα καλυφθεί και ο στόχος του 2021 που είναι 3.795 νέες πωλήσεις.

Ο πρώτος νόμος για την ηλεκτροκίνηση έδωσε σημαντικά οικονομικά κίνητρα, ώστε η αγορά ηλεκτρικού οχήματος να γίνει πιο προσιτή στο μέσο εισόδημα. Το όφελος για τους ιδιώτες καταναλωτές μπορεί να ανέλθει έως και 7.500 ευρώ, τους ιδιοκτήτες ταξί έως 10.500 και τις εταιρείες στα 6.500 ευρώ. Εξίσου σημαντικά είναι τα φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις, με στόχο την αντικατάσταση των εταιρικών στόλων και την εγκατάσταση εταιρικών σημείων φόρτισης. Στον έναν χρόνο λειτουργίας του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν υποβληθεί πάνω από 15.500 αιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα κάθε είδους.

Στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επεξεργαζόμαστε νέες προτάσεις για να κάνουμε την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ακόμα πιο ελκυστική. Επιταχύνουμε συγχρόνως τις διαδικασίες για τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών φόρτισης στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Αυτό αποτελεί και τη βασική προϋπόθεση για να φτάσουμε και -γιατί όχι- να ξεπεράσουμε τον στόχο ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα ως το 2030 να είναι ηλεκτρικό.

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον των μετακινήσεων. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα γίνουν μέρος της καθημερινότητάς μας, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα και της ζωής μας και προσελκύοντας συγχρόνως νέες αναπτυξιακές δραστηριότητας σε έναν ταχύτατα εξελισσόμενο κλάδο“.

διαβάστε – Ευρωπαϊκή Πίστη: Αφιερωμένο στην Ηλεκτροκίνηση το νέο τεύχος του ViSION

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Εθνική Ασφαλιστική καταργεί πρόγραμμα με χρόνιες παθογένειες, αλλάζει τα δεδομένα στο αυτοκίνητο

Η Εθνική Ασφαλιστική στοχεύει να ανταποκριθεί με ευέλικτες λύσεις στις ανάγκες της αγοράς και να σταθμίσει το ύψος των προμηθειών

Τρακάρισμα σε πάρκινγκ: Με καλύπτει η ασφάλεια αυτοκινήτου;

Το Pricefox δεν σε βοηθά μόνο να βρεις ασφάλεια αυτοκινήτου, αλλά και να καταλάβεις τι ισχύει σε περίπτωση που τρακάρεις σε χώρο στάθμευσης

Ασφάλεια αυτοκινήτου: 6 καλύψεις που μπορούν να σε γλιτώσουν από χιλιάδες ευρώ

Η Pricefox αναλύει πόσο θα κόστιζαν χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου διάφορες συχνές επισκευές

Hellas Direct: Ετήσια ασφάλεια αυτοκινήτου με όφελος έως 40% και άμεση εξυπηρέτηση

Με κεντρικό μήνυμα «Εδώ είμαστε!», η Hellas Direct επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ποιότητα υπηρεσιών και στην ικανοποίηση των πελατών της

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Π. Κασκαρέλης: Οι προτεραιότητες της Υδρογείου Ασφαλιστικής για τα επόμενα χρόνια

«Κλείνοντας τη χρονιά με θετικό αποτύπωμα, προχωρούμε προς το 2026 με σχέδιο, συνέπεια και ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό»

Η πράσινη ασφάλιση ως ανάγκη: Η Ελλάδα μπροστά στην πρόκληση της περιβαλλοντικής ευθύνης

Οι Μεσίτες Ασφαλίσεων, ως γέφυρα μεταξύ επιχειρηματικότητας και κοινωνίας, έχουν χρέος να πρωτοστατήσουν σε αυτήν τη μετάβαση

Εγγυήσεις, πυρκαγιές και αστικές προδιαγράφουν το μέλλον

Τη νέα τάση της ασφαλιστικής αγοράς υποδεικνύουν τα στατιστικά της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Η Atradius Greece εγκαινιάζει τη σειρά «Atradius Expert Talks» – Βίντεο

Στο πρώτο βίντεο, ο Χ. Παναγιωτόπουλος, Διευθυντής Υπηρεσιών Κινδύνου, θέτει το ερώτημα: «Τελικά τι πρέπει να αξιολογούμε; Αριθμούς ή ανθρώπους;»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ταξίδι επιβράβευσης στο Μαρόκο για τους συνεργάτες της Brokers Union

Το ταξίδι περιλάμβανε ενδιαφέρουσες περιηγήσεις, στιγμές χαλάρωσης, αλλά και μια ξεχωριστή Συνάντηση Πωλήσεων

Στο προσκήνιο η χρηματοοικονομική παιδεία: Ημερίδα υψηλού επιπέδου στην Τράπεζα της Ελλάδος

Η εκδήλωση σηματοδότησε μια ισχυρή, συλλογική προσπάθεια για διάχυση της οικονομικής γνώσης σε κάθε γωνιά της χώρας

Ο Γ. Χατζηθεοδοσίου τιμήθηκε για τη συμβολή του στην τοπική αυτοδιοίκηση και στο επιχειρείν

Η διάκριση έρχεται να αναδείξει την ευρύτατη κοινωνική βάση του κ. Χατζηθεοδοσίου και την ενεργό παρουσία του σε κάθε επίπεδο της δημόσιας ζωής

Hellas Direct: Τετραήμερο έμπνευσης και συνεργασίας στην καρδιά της Τοσκάνης

Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε ένα δίκτυο όχι απλώς συνεργατών, αλλά στρατηγικών συνοδοιπόρων

Καμπάνια της Gilead Sciences Ελλάδας κατά του στίγματος για τον HIV

Η νέα καμπάνια υπενθυμίζει ότι το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι ο ιός, αλλά οι προκαταλήψεις που εξακολουθούν να τον περιβάλλουν