Να δείξουν την αξία τους οι ασφαλιστικές εταιρείες στις πλημμύρες στη Δυτική Αττική

Του Νίκου Σακελλαρίου

Οι πλημμύρες στη Δυτική Αττική, τον Νοέμβριο, με τα θύματα και τις κατεστραμμένες περιουσίες, ήταν το γεγονός του τελευταίου τριμήνου του 2017, αλλά για την ασφαλιστική αγορά ήταν ίσως το (χειρότερο) γεγονός της χρονιάς.
Μια χρονιά που κύλησε χωρίς μεγάλες ζημιές και άφηνε σημαντικά περιθώρια αισιοδοξίας για τον ασφαλιστικό κλάδο σφραγίστηκε, ενάμιση μήνα πριν τελειώσει, από μια τραγική θεομηνία, που άφησε πίσω της πολλούς νεκρούς, ανθρώπινες τραγωδίες και ακόμη περισσότερα κατεστραμμένα νοικοκυριά. Για τα νοικοκυριά, κάποια στιγμή –σύντομα ή αργότερα–, η οικονομική ισορροπία θα επιστρέψει. Οι άνθρωποι που χάθηκαν όμως τόσο άδικα θα αφήσουν ένα ανεξίτηλο μαύρο σε συγγενείς, φίλους και γείτονες.
Για την ασφαλιστική αγορά, οι ζημιές που προκλήθηκαν σε μεγάλες επιχειρήσεις και στις αποθήκες τους, στα logistics, σε μικροεπιχειρήσεις και σε αρκετά ασφαλισμένα σπίτια, είναι μεγάλες. Τόσο υψηλές, που ενδεχομένως να επηρεάσουν τα αποτελέσματα χρήσης, αν και οι περισσότερες εταιρείες θα εγγράψουν τις αποζημιώσεις, τις πληρωμές και τις απομειώσεις αποθεμάτων στις επόμενες χρήσεις. Ο Νοέμβριος 2017 επιβεβαίωσε αυτό που έλεγαν παλιοί και έμπειροι ασφαλιστές: «Δεν ησυχάζουμε ποτέ πριν τις 31 Δεκεμβρίου».
Στην παρούσα φάση, οι τεράστιες ζημιές στη Δυτική Αττική, που έπληξαν και επιχειρήσεις και νοικοκυριά, θα αποτελέσουν για τους τρίτους ένα crash test για την ικανότητα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση κρίσεων. Εδώ θα φανεί αν όντως μπορούν να διαχειριστούν μεγάλους κινδύνους, αν μπορούν να συνεργαστούν με το κράτος για ΣΔΙΤ και αν, σε τελική ανάλυση, όλα αυτά που λέγονται και γράφονται για την ιδιωτική ασφάλιση μπορεί να αποτελέσουν μελλοντικό πεδίο δράσης.
Το σημαντικότερο όμως είναι να δώσουν αυτές χαρακτηριστικά της επιχειρηματικής τους μεγαλοσύνης στους πληγέντες. Η ελληνική ασφαλιστική κοινωνία θα μπορούσε να συγκεντρώσει χρήματα (περιορίζοντας τις δεξιώσεις και τα ταξίδια), να ασφαλίσει δωρεάν ανήμπορους ανθρώπους, να κινητοποιήσει και να κινητοποιηθεί.
Η Interamerican έκανε πρώτη τη σωστή κίνηση να στείλει μπουλντόζες και άλλα μηχανοκίνητα για να βοηθήσει. Ας την ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι. Αξίζει τον κόπο. Είναι η ζωντανή και ουσιαστική διαφήμιση.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Συμπληρώστε το αποτέλεσμα *