Εμείς οι ανασφάλιστοι, βλέπουμε από μακριά το συνέδριο της Ύδρας και αδιαφορύμε. Ωραίες οι ενημερώσεις, ενίοτε βαρετές, ωραία τα παρτάκια αλλά η ασφαλιστική αγορά πρέπει να μπει σε ένα νέο κανάλι. Το κανάλι της εξωστρέφειας. Για να αναπτυχθεί η αγορά δεν χρειάζεται μία ενημέρωση και μετά μερικά ουισκάκια στην γραφική Ύδρα, δίπλα από τη θάλασσα. Χρειάζονται ουσιαστικές αποφάσεις που θα φέρουν την ιδιωτική ασφάλιση δίπλα στην καθημερινότητα. Δίπλα στους ανασφάλιστους, στους νέους (που εύλογα αδιαφορούν για τα μελλούμενα), στους οικονομικούς μετανάστες, στους άνεργους αλλά και στους ημιαπασχολούμενους. Η εξάπλωση της ιδιωτικής ασφάλισης χρειάζεται να γίνει μέσω τηλεόρασης και ραδιοφώνου. Ποια είναι η παρουσία των ασφαλιστικών εταιρειών εκεί; Πόσες συνεντεύξεις έχουν δώσει; Πόσες φορές έχουν παρουσιάσει τα συνέδριά και τις ημερίδες τους; Με πόσους υπουργούς έχουν συναντηθεί ;
To κλίμα στο συνέδριο έχει μία δόση συγκαταβατικότητας. ‘Ναι ωραία είναι αλλά…΄’ Όλο και περισσότεροι CEO δεν το επισκέπτονται, θεωρώντας το ‘χάσιμο χρόνου΄’. Σίγουρα, χρειάζεται μία ανανέωση τόσο σε επίπεδο προσκεκλημένων όσο και σε επίπεδο θεματολογίας. Όσο για την Ύδρα; Γοητευτική, γραφική για τους επισκέπτες, αλλά για τους συνέδρους μάλλον προβλέψιμη απ’ ότι φαίνεται. Και χωρίς υποδομές κυρίως. Η μετακίνηση του συνεδρίου προς την όμορφη Μεσσηνία (Costa Navarino;) ίσως δώσει νέα ώθηση , ίσως δημιουργήσει προβλήματα μετακινήσεων.
Το πρόβλημα δεν είναι η τοποθεσία αλλά το γεγονός ότι το Συνέδριο δεν έχει να προσφέρει κάτι διαφορετικό στην επαγγελματική καθημερινότητα των συνέδρων. Θυμίζει κάτι από ΔΕΘ όπου από έκθεση πρωτοπορίας για την ελληνική οικονομία , μετατράπηκε σε μία ανούσια εκδήλωση για πολιτικές συνεντεύξεις και πολιτικά ευχολόγια. Ευτυχώς, το ασφαλιστικό συνέδριο της Ύδρας δεν έχει υποστεί τέτοιο πράγμα. Μήπως θα έπρεπε όμως;