back to top
17.5 C
Athens
Τετάρτη 2 Απριλίου 2025

Διεθνείς ασφαλιστικές «προδιαγραφές» για τα αυτοκινούμενα ΙΧ θέλουν οι Βρετανοί ασφαλιστές

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα πρέπει να συγκεντρώνουν μια σειρά τυποποιημένων στοιχείων ώστε να μην κατηγορούνται άδικα οι οδηγοί σε περίπτωση ατυχήματος που προκλήθηκε από «τεχνολογικό σφάλμα». Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών της Βρετανίας (ABI) τάσσεται υπέρ της δημιουργίας μιας δέσμης δεδομένων που θα συμφωνηθεί σε διεθνές επίπεδο και θα είναι άμεσα διαθέσιμη σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή αυτοματοποιημένου οχήματος. Για παράδειγμα, θα πρέπει να είναι σαφές εάν το όχημα λειτουργούσε αυτόνομα ή όχι και τι είδους τεχνολογία χρησιμοποιούσε.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την ABI, τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν για:

-Να καταμερίζονται οι ευθύνες όταν κάτι πάει στραβά.

- Advertisement -

-Να ενημερώνονται οι αρμόδιες αρχές (οδική βοήθεια, τροχαία, κλπ.).

-Να διασφαλίζεται ότι οι αιτήσεις για αποζημιώσεις θα διεκπεραιώνονται γρήγορα.

-Να διευκολύνονται οι κατασκευαστές των ΙΧ στη βελτίωση των προϊόντων τους.

Στις περιπτώσεις όπου το ατύχημα προκαλείται από σφάλμα τεχνολογίας, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποζημιώνονται απευθείας από τους κατασκευαστές, κάτι που θα συνέβαλλε στη διατήρηση των ασφαλίστρων σε χαμηλά επίπεδα, υποστηρίζει η ABI. Η διεθνούς εμβέλειας συλλογή στοιχείων θα αφορά μόνο τα αυτόνομα συστήματα και την αλληλεπίδρασή τους με τον οδηγό. Η ABI δεν εισηγείται τη συλλογή δεδομένων που αφορούν στην απόδοση του οδηγού.

Τα στοιχεία που θα συλλέγονται διεθνώς θα καλύπτουν χρονική περίοδο 30 δευτερολέπτων πριν το ατύχημα και 15 δευτερολέπτων μετά και θα περιλαμβάνουν:

-Τον ακριβή χρόνο και την τοποθεσία του ατυχήματος μέσω στίγματος GPS.

-Επιβεβαίωση εάν το ΙΧ λειτουργούσε «αυτόνομα» ή «χειροκίνητα» (δηλαδή με ανθρώπινη παρέμβαση).

-Εάν λειτουργούσε αυτόνομα, εάν το ΙΧ ήταν σταθμευμένο ή εν κινήσει.

-Πότε το όχημα άρχισε να λειτουργεί αυτόνομα και πότε αλληλεπίδρασε για τελευταία φορά ο οδηγός με το σύστημα.

-Εάν υπήρχε δραστηριότητα του οδηγού (π.χ. εάν πάτησε φρένο ή προσπάθησε να αλλάξει πορεία στο όχημα).

-Εάν η θέση του οδηγού ήταν κατειλημμένη και εάν ο οδηγός φορούσε ζώνη ασφαλείας.

«Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι καινοτόμος και ανταποκρίνεται συνεχώς στην τεχνολογική πρόοδο. Δημιουργήσαμε νέους τρόπους ώστε οι πελάτες να διαχειρίζονται την οδική τους ασφάλεια μέσω smartphones», σχολίασε ο γενικός διευθυντής της ABI Huw Evans. «Καθώς η χρήση των αυτοκινούμενων ΙΧ θα διευρύνεται, είναι απαραίτητο να υπάρχουν ορισμένα βασικά στοιχεία διαθέσιμα ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των πελατών εάν κάτι πάει στραβά, να διευκολύνονται οι έρευνες των αρχών και να επιταχύνεται η διαδικασία καταβολής των ασφαλιστικών αποζημιώσεων», κατέληξε ο κ. Evans.

«’Ενα από τα πεδία μάχης του μέλλοντος θα είναι ο καταλογισμός της υπαιτιότητας σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή αυτοκινούμενου οχήματος», σχολίασε ο Peter Shaq, διευθύνων σύμβουλος της Thatcham Research. «Θα πρέπει να καθορίζεται άμεσα ποιος φταίει και ποιος πληρώνει… Επρόκειτο για λάθος του οδηγού ή για πρόβλημα του αυτόματου συστήματος οδήγησης; Όλα αυτά προϋποθέτουν να έχουν πρόσβαση οι ασφαλιστικές στα κρίσιμα δεδομένα του ατυχήματος. Απευθύνουμε έκκληση στις ρυθμιστικές αρχές και στις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργαστούν με την ασφαλιστική βιομηχανία για να αναπτύξουν ένα πλαίσιο ώστε να συμβεί αυτό…»

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Moody’s: Σε κίνδυνο η φήμη των ασφαλιστικών

Χαμηλή η έκθεση των ασφαλιστικών σε αποζημιώσεις επιχειρησιακής συνέχειας. Οι περισσότερες πολιτικές καλύπτουν μόνο πυρκαγιά, κλοπή και καταστροφές, εξαιρούν την πανδημία

Συναγερμός στην (αντ)ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου

Στελέχη, ασφαλιστές, αντασφαλιστές, δικηγορικές εταιρείες προειδοποιούν για τα χειρότερα και κάνουν έκκληση για εύρεση λύσεων

Προάγγελος οστεοαρθρίτιδας τα smartphones

H χρήση τους επιβαρύνει τα δάκτυλα, τους καρπούς, τους ώμους, τον αυχένα και την πλάτη - Ποια προληπτικά μέτρα συστήνονται

Ασφαλιστικά «κόλπα ζόρικα…που κάνουν στην Ινδία»!

Πώς οι κάτοχοι ασφάλειας αυτοκινήτου στην Ινδία λαμβάνουν αποζημίωση για ζημίες στα ΙΧ τους σε 1 ώρα, κάνοντας «αυτο-πραγματογνωμοσύνη» μέσω εφαρμογών για smartphone.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κ. Μακέδος: Iσχυρή δέσμευση η επένδυση στην ασφάλεια και στην υποστήριξη των μελών του ΤΜΕΔΕ

Σε ισχύ έχουν τεθεί από χθες 1η Απριλίου 2025 οι νέες εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις, που προσφέρει το Ταμείο Μηχανικών

Δ. Γαβαλάκης: Προχωρά περαιτέρω η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών για τους διαμεσολαβούντες

Προχωρά περαιτέρω η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών προς τους ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

ΤΜΕΔΕ: Νέες ασφαλιστικές καλύψεις σε συνεργασία με την Allianz και Generali

Από σήμερα 1η Απριλίου 2025 τίθενται σε εφαρμογή οι νέες εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις,

Κ. Σεμερτζόγλου: Η HDI κλείνει 30 χρόνια στην Ελλάδα, προετοιμάζει δράσεις

Στο πλαίσιο της επετείου, η HDI σχεδίαζει σειρά από δράσεις με στόχο να ευχαριστήσει τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην επιτυχία της αλλά και για να ενισχύσει περισσότερο τις σχέσεις της  με την επιχειρηματική κοινότητα

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Αυξάνεται η δυσαρέσκεια των πολιτών για το ΕΣΥ-Τι δείχνει έρευνα της GPO για τον ΠΙΣ

Παρά τις εξαγγελίες και τις προσπάθειες του Άδωνι Γεωργιάδη και της κυβέρνησης, αυξάνεται η δυσαρέσκεια των πολιτών για το δημόσιο σύστημα υγείας

«Να ξαναγίνουμε ο εθνικός πρωταθλητής στην Ιδιωτική Ασφάλιση» το μήνυμα που Δ. Μαζαράκη από το βήμα της Επιθεώρησης Χρυσολόγου

«Δημιουργώντας… αστέρια»! Αυτό τον τίτλο επέλεξε φέτος η Επιθεώρηση του κ. Χρήστου Χρυσολόγου, δεδομένης της σταθερής δυναμικής της

H EUROINS Ελλάδος μέγας χορηγός του «13ΟY KALLITHEA RUN»

Για 13η συνεχόμενη χρονιά, η Ασφαλιστική Εταιρεία Euroins Ελλάδος στηρίζει έναν θεσμό που φέρνει κοντά τους κατοίκους της Καλλιθέας

Brokers Union: € 36 εκατ. παραγωγή, 15% αύξηση, ισχυρή ανάπτυξη στον κλάδο Ζωής & Υγείας

Η Brokers Union επιβεβαιώνει τη σταθερή της ανάπτυξη, κλείνοντας το 2024 με 36 εκατ. € καθαρή παραγωγή (συν δικαίωμα) και 15% αύξηση ασφαλίστρων.

To «mystery shopping» και οι κρυφοί έλεγχοι σε επενδυτικές εταιρείες, τράπεζες, ασφαλιστικές

Ρόλο "μυστικών πελατών" «mystery shopping» θα κληθούν να διαδραματίσουν μέλη των εποπτικών αρχών πραγματοποιώντας ελέγχους