back to top
17.3 C
Athens
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

Διεθνείς ασφαλιστικές «προδιαγραφές» για τα αυτοκινούμενα ΙΧ θέλουν οι Βρετανοί ασφαλιστές

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα πρέπει να συγκεντρώνουν μια σειρά τυποποιημένων στοιχείων ώστε να μην κατηγορούνται άδικα οι οδηγοί σε περίπτωση ατυχήματος που προκλήθηκε από «τεχνολογικό σφάλμα». Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών της Βρετανίας (ABI) τάσσεται υπέρ της δημιουργίας μιας δέσμης δεδομένων που θα συμφωνηθεί σε διεθνές επίπεδο και θα είναι άμεσα διαθέσιμη σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή αυτοματοποιημένου οχήματος. Για παράδειγμα, θα πρέπει να είναι σαφές εάν το όχημα λειτουργούσε αυτόνομα ή όχι και τι είδους τεχνολογία χρησιμοποιούσε.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την ABI, τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν για:

-Να καταμερίζονται οι ευθύνες όταν κάτι πάει στραβά.

- Advertisement -

-Να ενημερώνονται οι αρμόδιες αρχές (οδική βοήθεια, τροχαία, κλπ.).

-Να διασφαλίζεται ότι οι αιτήσεις για αποζημιώσεις θα διεκπεραιώνονται γρήγορα.

-Να διευκολύνονται οι κατασκευαστές των ΙΧ στη βελτίωση των προϊόντων τους.

Στις περιπτώσεις όπου το ατύχημα προκαλείται από σφάλμα τεχνολογίας, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποζημιώνονται απευθείας από τους κατασκευαστές, κάτι που θα συνέβαλλε στη διατήρηση των ασφαλίστρων σε χαμηλά επίπεδα, υποστηρίζει η ABI. Η διεθνούς εμβέλειας συλλογή στοιχείων θα αφορά μόνο τα αυτόνομα συστήματα και την αλληλεπίδρασή τους με τον οδηγό. Η ABI δεν εισηγείται τη συλλογή δεδομένων που αφορούν στην απόδοση του οδηγού.

Τα στοιχεία που θα συλλέγονται διεθνώς θα καλύπτουν χρονική περίοδο 30 δευτερολέπτων πριν το ατύχημα και 15 δευτερολέπτων μετά και θα περιλαμβάνουν:

-Τον ακριβή χρόνο και την τοποθεσία του ατυχήματος μέσω στίγματος GPS.

-Επιβεβαίωση εάν το ΙΧ λειτουργούσε «αυτόνομα» ή «χειροκίνητα» (δηλαδή με ανθρώπινη παρέμβαση).

-Εάν λειτουργούσε αυτόνομα, εάν το ΙΧ ήταν σταθμευμένο ή εν κινήσει.

-Πότε το όχημα άρχισε να λειτουργεί αυτόνομα και πότε αλληλεπίδρασε για τελευταία φορά ο οδηγός με το σύστημα.

-Εάν υπήρχε δραστηριότητα του οδηγού (π.χ. εάν πάτησε φρένο ή προσπάθησε να αλλάξει πορεία στο όχημα).

-Εάν η θέση του οδηγού ήταν κατειλημμένη και εάν ο οδηγός φορούσε ζώνη ασφαλείας.

«Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι καινοτόμος και ανταποκρίνεται συνεχώς στην τεχνολογική πρόοδο. Δημιουργήσαμε νέους τρόπους ώστε οι πελάτες να διαχειρίζονται την οδική τους ασφάλεια μέσω smartphones», σχολίασε ο γενικός διευθυντής της ABI Huw Evans. «Καθώς η χρήση των αυτοκινούμενων ΙΧ θα διευρύνεται, είναι απαραίτητο να υπάρχουν ορισμένα βασικά στοιχεία διαθέσιμα ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των πελατών εάν κάτι πάει στραβά, να διευκολύνονται οι έρευνες των αρχών και να επιταχύνεται η διαδικασία καταβολής των ασφαλιστικών αποζημιώσεων», κατέληξε ο κ. Evans.

«’Ενα από τα πεδία μάχης του μέλλοντος θα είναι ο καταλογισμός της υπαιτιότητας σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή αυτοκινούμενου οχήματος», σχολίασε ο Peter Shaq, διευθύνων σύμβουλος της Thatcham Research. «Θα πρέπει να καθορίζεται άμεσα ποιος φταίει και ποιος πληρώνει… Επρόκειτο για λάθος του οδηγού ή για πρόβλημα του αυτόματου συστήματος οδήγησης; Όλα αυτά προϋποθέτουν να έχουν πρόσβαση οι ασφαλιστικές στα κρίσιμα δεδομένα του ατυχήματος. Απευθύνουμε έκκληση στις ρυθμιστικές αρχές και στις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργαστούν με την ασφαλιστική βιομηχανία για να αναπτύξουν ένα πλαίσιο ώστε να συμβεί αυτό…»

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αυξήθηκαν οι επιθέσεις σε smartphones το α΄ 6μηνο του 2025

Το κακόβουλο λογισμικό συνεχίζει να διεισδύει ακόμα και στο Google Play ή στο App Store - Ποια μέτρα προστασίας προτείνει η Kaspersky

Moody’s: Σε κίνδυνο η φήμη των ασφαλιστικών

Χαμηλή η έκθεση των ασφαλιστικών σε αποζημιώσεις επιχειρησιακής συνέχειας. Οι περισσότερες πολιτικές καλύπτουν μόνο πυρκαγιά, κλοπή και καταστροφές, εξαιρούν την πανδημία

Συναγερμός στην (αντ)ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου

Στελέχη, ασφαλιστές, αντασφαλιστές, δικηγορικές εταιρείες προειδοποιούν για τα χειρότερα και κάνουν έκκληση για εύρεση λύσεων

Προάγγελος οστεοαρθρίτιδας τα smartphones

H χρήση τους επιβαρύνει τα δάκτυλα, τους καρπούς, τους ώμους, τον αυχένα και την πλάτη - Ποια προληπτικά μέτρα συστήνονται

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ενσωμάτωση Οδηγίας Omnibus – Επίλυση θέματος αναφορικά με την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας σε ενοποιημένη βάση

Η ΕΑΕΕ επισημαίνει ότι έχει καταβάλει συστηματικές προσπάθειες για τη διευθέτηση του ζητήματος, που παρέμενε ανοικτό από το στάδιο της διαβούλευσης

HDI Global: Ισχυρή αύξηση εσόδων και κερδοφορίας το 9μηνο

Τι δείχνουν τα τελευταία αποτελέσματα της θυγατρικής του Ομίλου Talanx, που εκπροσωπείται στη χώρα μας από την HDI Global SE, Hellas

Οι στόχοι της Swiss Re για το 2026

Εισαγωγή βιώσιμου ετήσιου προγράμματος επαναγοράς μετοχών – Η ΤΝ θα ενισχύσει την παραγωγικότητα και τη λήψη αποφάσεων

Allianz Commercial: Γεωπολιτική αστάθεια και κυβερνοαπειλές εντείνουν τους κινδύνους για τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη

Αύξηση της συχνότητας αλλά και της σοβαρότητας των αξιώσεων κατά διοικητικών στελεχών – Τι προβλέπει έκθεση της Allianz Commercial για το 2026

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

ΕΕΑ-Σωματεία: Συστράτευση και ενέργειες για την παραβίαση των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μονομερείς επιβαρυντικές αποφάσεις δημιουργούν πρόβλημα απροσδιόριστων διαστάσεων ως προς την εξέλιξή του

Ημερίδα της ΤτΕ για την «Εποπτεία & Πρόοδο στην Εκκαθάριση Χρηματοπιστωτικών Ιδρυμάτων»

Ως προς τις ασφαλιστικές εκκαθαρίσεις, επισημάνθηκαν οι ταχύτερες εκποιήσεις, οι σημαντικές διανομές προς δικαιούχους και η προώθηση θεσμικών βελτιώσεων