Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Ζυμώσεις και συμφωνίες για ισχυρά σχήματα

Τα μεγάλα deals στον ασφαλιστικό κλάδο (Εθνική Ασφαλιστική – CVC, Generali – AXA, ΝΝ – ΜetLife) δημιουργούν νέα δεδομένα που προκαλούν σημαντικές διαφοροποιήσεις και στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση.

του Βάιου Κρόκου

Οι εν εξελίξει μεγάλες αλλαγές στον «χάρτη» της αγοράς αλλάζουν το σκηνικό επίσης στα δίκτυα των ασφαλιστών σε επίπεδο μεσιτών και πρακτόρων.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με τις νομοτελειακές αλλαγές που έχει προκαλέσει η πανδημία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός προμηνύουν συμφωνίες – συνεργασίες το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς.

Αν και πολλές φορές οι διάφορες κινήσεις στον τομέα της διαμεσολάβησης περνούν σε δεύτερη μοίρα, σε σχέση με τις μεγάλες συμφωνίες των πολυεθνικών ασφαλιστικών ομίλων, η κινητικότητα παραμένει έκδηλη.

Μόλις προχθές ο όμιλος Howden Matrix προχώρησε σε μια ακόμη κίνηση, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο του με την ATS Insurance Agents από την Κρήτη. Είχε προηγηθεί, υπενθυμίζεται, η επένδυση στη θυγατρική μεσιτική της Τράπεζας Πειραιώς, και την εξαγορά της A+ Agents.

Πολύ πρόσφατα η Cromar ήρθε σε συμφωνία με την ΚΟΥΤΙΝΑΣ ΑΕ εμπλουτίζοντας τις υπηρεσίες της στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση με περαιτέρω εξειδίκευση. Ήταν τον περασμένο Νοέμβριο επίσης όταν η CROMAR απέκτησε μερίδιο στο μετοχικό κεφάλαιο της Infotrust, ένα από τα μεγάλα ασφαλιστικά πρακτορεία της Θεσσαλονίκης επενδύοντας στις δυνατότητες της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Τον προηγούμενο Μάιο η ΑΠΟΛΛΩΝ και η SECURE INSURANCE AGENTS ανακοίνωσαν τη στρατηγική τους συνεργασία, με στόχο την δημιουργία ενός νέουεμβέλειας φορέα ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, που θα λειτουργεί ως πυλώνας wholesale για τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη και τον όμιλο της Europrotection Brokers. Οι προσπάθειες δεν περιορίζονται μόνο στην αγορά ασφάλισης οχημάτων, αλλά επεκτείνεται σε όλους τους κλάδους ασφάλισης.

Αν και όλο το τελευταίο διάστημα της πανδημίας έχει αποδειχθεί το πόσο ρευστό είναι το σκηνικό για ασφαλείς προβλέψεις, οι παράγοντες της αγοράς έχουν διαβλέψει πως οι τάσεις συγκέντρωσης στην διαμεσολάβηση θα συνεχιστούν.

Οι επιπτώσεις θα είναι σημαντικές για όσους ασφαλιστές είχαν μεγάλη έκθεση σε τουριστικά επαγγέλματα και άλλες επιχειρήσεις και συμβόλαια που επηρεάστηκαν σημαντικά από τον COVID-19 ή νεότερους επαγγελματίες με μικρότερο – μη διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο.

Ωστόσο, η διάθεση για αλλαγή είναι σημαντική από τα ασφαλιστικά γραφεία τα οποία ψηφιοποιούνται με νέα εργαλεία και διαδικασίες.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Accenture, oι διαμεσολαβητές εκτιμούν πως η πανδημία έχει επηρεάσει τον τρόπο δουλειάς τους σε σχέση με τη νέα παραγωγή και την ανανέωση συμβολαίων. Αναγνωρίζουν όμως τις δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών ως ευκαιρία για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών τους αλλά και συνεργασίας με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ωστόσο, την ίδια στιγμή όμως αισθάνονται απειλούμενοι καθώς αντιλαμβάνονται πως τα ψηφιακά κανάλια αναδιαμορφώνουν το ρόλο τους.

Παρόλα αυτά, είναι πεπεισμένοι ότι θα διατηρήσουν με επιτυχία το συνδετικό τους ρόλο στο διαμορφούμενο ψηφιακό οικοσύστημα, ενισχύοντας το συμβουλευτικό τους χαρακτήρα.

“Το νέο κανονιστικό πλαίσιο για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, σε συνδυασμό με τις νέες συνθήκες που χαρακτηρίζουν την ασφαλιστική αγορά, εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν από τη μία σε συσπείρωση των μικρών μονάδων και από την άλλη στη δημιουργία ισχυρών επιχειρηματικών σχημάτων τα οποία θα αποτελούνται από ισχυρά δίκτυα με πανελλαδική εμβέλεια”.

Αυτό ήταν το συμπέρασμα και της περυσινής έρευνας Ε.Ε.Α – ΙCAP, κάτι που σταδιακά – όπως φαίνεται – επιβεβαιώνεται. Να δούμε σε τι βαθμό τελικά και με ποιες νέες συμμαχίες…

επίσης: O ρόλος του σύγχρονου ασφαλιστή, οι προκλήσεις και ευκαιρίες της νέας εποχής στο Insurance Intermediaries Forum 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*