Ψηφιακός μετασχηματισμός: Οι εξελίξεις τρέχουν, οι ασφαλιστικές παίρνουν πρωτοβουλίες

Ο αγώνας δρόμου στο τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς και η ασφαλιστική βιομηχανία καλείται να προσαρμοστεί και να λάβει εκείνες τις πρωτοβουλίες που θα την οδηγήσει την επόμενη μέρα σε ρόλο πρωταγωνιστή για τις ανάγκες των ασφαλισμένων.

Σε πρόσφατη μελέτη της Accenture αναδείχθηκαν όλες οι τάσεις και οι συμπεριφορές που συνθέτουν την εικόνα της αγοράς: Οι καταναλωτές αλλά και η διαμεσολάβηση, όσον αφορά την ψηφιοποίηση και τις σύγχρονες ανάγκες τους στον ψηφιακό κόσμο.

Αποτυπώθηκαν όμως και χρήσιμα στοιχεία απο την σκοπία των ασφαλιστικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα. Είναι χαρακτηριστικό πως οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιλαμβάνονται τις προκλήσεις και προετοιμάζονται με φιλόδοξα πλάνα ψηφιοποίησης και επενδύσεων

Τα διοικητικά στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών δηλώνουν ότι το λεγόμενο “disruption” στην Ελλάδα είναι σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, 82% θεωρεί ότι τα επόμενα χρόνια οι αλλαγές θα επιταχυνθούν με κύριους καταλύτες την τεχνολογία, τον ανταγωνισμό, το κανονιστικό πλαίσιο και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της χώρας.

Η κατάσταση που διαμορφώνεται αντιμετωπίζεται με αισιοδοξία από το 74% των ερωτηθέντων, οι οποίοι παρακολουθούν και αναλύουν τις δυνατότητες που τους προσφέρει η τεχνολογία και αναπτύσσουν πλάνα ψηφιακού μετασχηματισμού.

Αναγνωρίζουν τη σημασία της τεχνολογίας σε όλο το εύρος της αλυσίδας αξίας, καθώς συμβάλλει ενεργά στη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητάς τους και στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και των συνεργατών τους.

Πιστεύουν επίσης ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες θα δημιουργήσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα και πηγές εσόδων, ενώ παράλληλα θα αλλάξουν σημαντικά τον τρόπο διάδρασής τους, τόσο με τα δίκτυα πώλησης όσο και με τους τελικούς καταναλωτές.

Αντιλαμβάνονται την αξία των δεδομένων των πελατών τους, ως βάση ανάπτυξης και παροχής εξατομικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών, και είναι πρόθυμοι να συνεργαστούν με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές σε αυτό το πεδίο.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αισθάνονται αυτοπεποίθηση σε σχέση με το επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχουν στους πελάτες τους (84%) και στους διαμεσολαβητές (87%), αν και αναγνωρίζουν ότι δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού.

Είναι ικανοποιημένοι με τις δεξιότητες και ικανότητες που διαθέτουν σε επίπεδο λειτουργιών – όπως πωλήσεις, marketing και τεχνολογία – τομείς στους οποίους θα συνεχίζουν να επενδύουν, δίνοντας έμφαση σε τεχνολογίες όπως αυτοματοποίηση, ανάλυση δεδομένων, cloud, τεχνητή νοημοσύνη και ΙοΤ σε συνδυασμό με την αξιοποίηση agile μεθοδολογιών.

Πρωτοβουλίες EIOPA για το Artificial Intelligence (A.I)

Και μπορεί οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα να συνεχίζουν τις προσπάθειες προς περαιτέρω ψηφιοποίηση σε όλα τα – αναγκαία – επίπεδα, οι προκλήσεις απόρροια των νέων τεχνολογιών αφορούν όλη τη διεθνή κοινότητα και ασφαλιστική βιομηχανία.

Ειδικότερα, η EIOPA δημοσίευσε μια έκθεση της συμβουλευτικής ομάδας εμπειρογνωμόνων της για την ψηφιακή ηθική που καθορίζει τις αρχές διακυβέρνησης της τεχνητής νοημοσύνης (AI) για έναν ηθικό και αξιόπιστο AI στον ευρωπαϊκό ασφαλιστικό κλάδο.

Η EIOPA συγκάλεσε τη συμβουλευτική ομάδα εμπειρογνωμόνων, έτσι ώστε ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων να συνεργαστούν προσδιορίζοντας τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που σχετίζονται με την αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην ασφάλιση, συμπεριλαμβανομένης της διερεύνησης πιθανών ορίων που μπορεί να χρειαστούν.

Η έκθεση υπογραμμίζει την αύξηση της χρήσης της AI στην ασφάλιση. Για παράδειγμα, η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει στις ασφαλιστικές εταιρείες να πραγματοποιούν πιο λεπτομερείς εκτιμήσεις κινδύνου και πρακτικές τιμολόγησης, όλο και πιο αποτελεσματικές διαδικασίες διαχείρισης απαιτήσεων και επιτρέπει στις ασφαλιστικές εταιρείες να καταπολεμούν την απάτη πιο αποτελεσματικά.

Οφέλη όπως η ακρίβεια των προβλέψεων, ο αυτοματισμός, τα νέα προϊόντα και οι υπηρεσίες και η μείωση του κόστους μπορεί να είναι αξιοσημείωτα. Ωστόσο, η διασφάλιση της δικαιοσύνης, της απαγόρευσης των διακρίσεων, της διαφάνειας και της επεξήγησης είναι σημαντική και οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις.

Όπως επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη ενός υγιούς πλαισίου διακυβέρνησης AI είναι απαραίτητη για έναν εύρυθμο, αξιόπιστο και οικονομικά ασφαλή ασφαλιστικό κλάδο.

Μια συμμαχία από τους ειδικούς του cyber insurance

Την ώρα που περιστατικά κυβερνοεπιθέσεων πάσης φύσεως βλέπουν συχνά το φως της δημοσιότητας, γνωστές ασφαλιστικές με εξειδίκευση το cyber insurance προχωρούν σε μια σημαντική συμμαχία που θα βοηθήσει στην συγκέντρωση και ανάλυση χρήσιμων δεδομένων.

Συγκεκριμένα, AIG, AXIS, Beazley, Chubb, The Hartford, Liberty Mutual Insurance και Travellers δημιούργησαν την CyberAcuView , η οποία θα αναλύει δεδομένα που σχετίζονται με τον κυβερνοχώρο για να βελτιώσει την αξία και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και να βοηθήσει τους ασφαλιστές να διατηρήσουν μια ανταγωνιστική αγορά στην ασφάλιση των κινδύνων στο κυβερνοχώρο.

Βάιος Κρόκος

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*