Ασφάλιση και ψηφιακός κόσμος: Τι θέλουν τελικά οι καταναλωτές την επόμενη μέρα

Χρήσιμα στοιχεία που μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για την επόμενη μέρα βλέπουν συνεχώς το φως της δημοσιότητας, αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην οικονομία και τις επιχειρήσεις και ειδικότερα τον ασφαλιστικό κλάδο.

Εστιάζοντας από την σκοπιά των ασφαλισμένων – καταναλωτών, η πανδημία άλλαξε ριζικά τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών, ωθώντας τους να στραφούν απότομα σε ψηφιακά μέσα και λύσεις.

Αυτό αποτυπώνει η τελευταία έρευνα της Accenture κατά την οποία το 73% του δείγματος να συμφωνεί ότι η πανδημία άλλαξε τη συναλλακτική τους συμπεριφορά με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Το γεγονός αυτό μεταφράστηκε σε αυξημένες προσδοκίες για περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες, με το 53% των καταναλωτών να δηλώνει πολύ ικανοποιημένο από την ανταπόκριση των ασφαλιστικών εταιρειών στην τωρινή συγκυρία.

Στη σχέση τους με τους ασφαλιστικούς παρόχους, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών αξιολογεί ως σημαντικότερους παράγοντες την κατάρτιση των ασφαλιστικών συμβούλων, την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και τις ανταγωνιστικότερες τιμές, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, 79% των καταναλωτών είναι διατεθειμένο να μοιραστεί προσωπικά δεδομένα με τους παρόχους, ζητώντας ως αντάλλαγμα καλύτερη, γρηγορότερη, προσωποποιημένη προσέγγιση και χαμηλότερα ασφάλιστρα, ενώ 43% όλων όσοι δεν επιθυμούν, προβάλλουν ως βασικό αντεπιχείρημα την ανησυχία τους για τη χρήση των δεδομένων τους από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Πάνω από τους μισούς θέλουν αποκλειστικά την συμβουλή του ασφαλιστή

Η έρευνα αναδεικνύει επίσης την επιθυμία πρόσβασης των καταναλωτών (76%) σε ψηφιακά κανάλια, για δραστηριότητες που εκτείνονται από την απλή αναζήτηση πληροφοριών ασφαλιστικών προϊόντων μέχρι την υποστήριξή τους σε περίπτωση ανάγκης/ατυχήματος.

Από την άλλη πλευρά όμως, 56% των καταναλωτών δηλώνει ότι επιθυμεί να συναλλάσσεται αποκλειστικά μέσω ασφαλιστικών συμβούλων, γεγονός το οποίο τονίζει τη σημασία του συμβουλευτικού ρόλου τους και της προσωπικής επαφής, ιδιαίτερα σε ότι αφορά πολύπλοκα και εξειδικευμένα προϊόντα.

Επιπρόσθετα, 62% των καταναλωτών εξετάζει θετικά το ενδεχόμενο αγοράς ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών από εναλλακτικούς παρόχους, δείχνοντας προτίμηση (66%) σε αποκλειστικά ψηφιακές πλατφόρμες.

Τέλος, οι καταναλωτές δηλώνουν επίσης δεκτικοί (73%) σε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, καλύπτοντας νέες ανάγκες που μέχρι τώρα ήταν υποασφαλισμένες ή εξαιρετικά ακριβές (π.χ. ταξιδιωτική ασφάλιση, μοντέλα pay as you go/drive κλπ).

Βάιος Κρόκος

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*