Αναζητά κατεύθυνση η ασφάλιση αυτοκινήτου, αυξάνονται τροχαία και νέες ταξινομήσεις

του Βάιου Κρόκου

Εικόνα πλήρους κανονικότητας παρουσιάζουν οι ελληνικοί δρόμοι μετά και την άρση του τελευταίου lockdown, λιγότερο αυστηρό κατά κοινή ομολογία όσον αφορά την κίνηση στους δρόμους, γεγονός που αποτελεί σημαντικό στοιχείο που επηρεάζει τον ασφαλιστικό κλάδο.

Ειδικότερα, για έναν ακόμη μήνα (Απρίλιος 2021) οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών εμφανίζονται ιδιαίτερα αυξημένες σε όλη την επικράτεια, με 10.225 νέα οχήματα έναντι 2.434 σε μια περίοδο βέβαια του 2020 πραγματικής παύσης της αγοράς και δραστηριότητα υπό το φόβο του πρώτου ξεσπάσματος της πανδημίας. Σε ποσοστιαία βάση, ωστόσο, η αύξηση είναι εντυπωσιακή κατά 320%, αν και συγκυριακή λόγω του πρώτου κύματος της πανδημίας το α’ 4μηνο του 2020.

Από την σκοπία της ασφαλιστικής αγοράς, κρίσιμο είναι το ερώτημα για το ύψος της νέας ασφαλιστέας ύλης που μπορεί να διοχετευθεί στο σύνολο της παραγωγής. Σημαντικό ζητούμενο επίσης αποτελούν και τα νέα ενδεχόμενα συμβόλαια ασφάλισης που μπορούν να προκύψουν από την ανάταση της οικονομικής δραστηριότητας, ιδιαίτερα στις τουριστικές εργασίες – στο μέτρο του εφικτού – (ενοικίαση οχημάτων, δικύκλων κλπ).

Την ίδια ώρα, προβληματισμό προκαλεί για τις ενδεχόμενες αποζημιώσεις που θα κληθούν να δώσουν ασφαλιστικές η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα τον Μάρτιο του 2021, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 23,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (641 τον Μάρτιο του 2021, έναντι 518 τον Μάρτιο του 2020).

Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 36 νεκροί, 28 βαριά τραυματίες και 687 ελαφρά τραυματίες, έναντι 26 νεκρών, 29 βαριά τραυματιών και 574 ελαφρά τραυματιών τον Μάρτιο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 38,5% σε νεκρούς, κατά 19,7% σε ελαφρά τραυματίες και μείωση κατά 3,4% σε βαριά τραυματίες.

Κατά τα άλλα, οι συγκλίνουσες απόψεις στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς κάνουν λόγο πως τα ασφάλιστρα “είδαν τα χαμηλά“, ενώ αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν σθεναρά την ανάγκη αύξησης. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες απόψεις, ο έντονος ανταγωνισμός από όλα τα κανάλια διανομής (πλατφόρμες κ.α) αναμένεται να συνεχιστεί, και τα γνωστά προβλήματα στον κλάδο θα συνεχίσουν να υπάρχουν όσο δεν βρίσκεται οριστική λύση με τα ανασφάλιστα οχήματα και τις άμεσες διασταυρώσεις, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις.

Υπενθυμίζεται πως πρόσφατοι υπολογισμοί οριοθετούσαν τα ανασφάλιστα στους ελληνικούς δρόμους περί τα 550.000.

Τέλος, αναφορικά με την παραγωγή, αποτυπώνεται μια ελαφρώς καλύτερη εικόνα μετά την σημαντική πτώση των προηγούμενων μηνών: Για το α’ τατράμηνο του 2021 η κάμψη είναι στο 2,9%, ενώ στη σύγκριση Απριλίος 2021 – Απρίλιος 2020 καταγράφεται οριακή άνοδος 0,4% στην Αστική Ευθύνη Χερσαίων Οχημάτων.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*