ΚΕ.Π.ΚΑ: Πόσα ήταν τα παράπονα και οι καταγγελίες για ασφαλιστικές υπηρεσίες το α’ τετράμηνο του 2021

To α’ τετράμηνο του 2021, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 636 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 15.579,04 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

A/A Κατηγορία Αριθμός Ποσοστό
1 Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις 160 25,40
 2 Πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών 134 21,28
3 Πωλήσεις από απόσταση 86 13,55
 4 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών 78 12,38
 5 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας  30 4,74
6 Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 14 2,22
7 Παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές 14 2,22
8 Πτωχευτικό (Συμβουλευτική) 12 1,70
9 Ασφαλιστικές Υπηρεσίες 10 1,59
10 Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ 10 1,59
11 Τουριστικές υπηρεσίες 10 1,59
12 Ινστιτούτα – Γυμναστήρια 8 1,27
13 Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες 8 1,27
14 Ακατάλληλα τρόφιμα 8 1,27
15 Αεροπορικές Εταιρίες 6 0,95
16 Ενοίκια – Κοινόχρηστα 6 0,95
17 Παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ιδ. Ζωής 4 0,63
18 Επιθετικές Εμπορικές Πρακτικές 4 0,63
19 Επιχειρήσεις – Επαγγελματίες 4 0,63
20 Νοθεία – Κλοπή καυσίμων 4 0,63
21 Φυσικό Αέριο 4 0,63
22 Εισπρακτικές εταιρίες 4 0,32
23 Λοιπά 4 0,32
24 Αστικές Συγκοινωνίες 2 0,32
25 Λοιπές Υπηρεσίες Κοινωνικού Ενδιαφέροντος 2 0,32
26 Νοθεία – Κλοπή Καυσίμων 2 0,32
27 Σούπερ Μάρκετ 2 0,32
28 Πτωχευτικό 2 0,32
29 Αυξήσεις τιμών 2 0,32
30 Ακτοπλοϊκές Μεταφορές 2 0,32
ΣΥΝΟΛΟ 636 100

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση αναλυτικά:

“Μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2021, δεχτήκαμε 138 καταγγελίες, 462 παράπονα, 36 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 15.579,04 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Επιστροφές από Χρηματοοικονομικά θέματα: 300 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 3.495,86 ευρώ
  • Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα: 3.046,88 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 300 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 62,72 ευρώ
  • Επιστροφές προκαταβολών: 180 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 8.193,58 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες.

Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα.

Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*