Άνοιγμα αγοράς και αυτοκίνητο φέρνουν κινητικότητα στις ασφάλειες

του Βάιου Κρόκου

Ως μια περίοδο περαίτερω εξωστρέφειας και δυνατοτήτων για αύξηση των εργασιών και της ασφαλιστικής παραγωγής χαρακτηρίζουν το επόμενο διάστημα στελέχη της αγοράς, μιας και το άνοιγμα της αγοράς δημιουργεί αυτές τις συνθήκες, μετά την δύσκολη περίοδο του lockdown

Με συγκρατημένη αισιοδοξία, όπως τονίζουν χαρακτηριστικά, το επόμενο 6μηνο αποτελεί στοίχημα για πολλές ΜμΕ που μπορεί να διατηρούν ένα συμβόλαιο, απλές ή άλλες σύνθετες καλύψεις, καθώς αφενός αρκετές προσδοκούν την επαναδραστηριοποίηση και ανάπτυξη της, αφετέρου για άλλες να αποτελέσει – και – μια μάχη επιβίωσης.

Το ενδιαφέρον στρέφεται σε τομείς που σχετίζονται άμεσα με το άνοιγμα της οικονομίας και κλάδους ασφαλειών που μπορούν να φέρουν άνοδο στις πωλήσεις: προϊόντα για επιχειρήσεις, βιομηχανίες, ασφάλιση πυρός και κατά φυσικών καταστροφών, πιστώσεις και ασφάλιση αστικής ευθύνης. Στο επίκεντρο επανέρχεται και το τουριστικό προϊόν, για το οποίο η χώρα ευελπιστεί σε “καλύτερες” μέρες σε σχέση με το άκρως αρνητικό 2020.

Υπενθυμίζεται πως ικανοποίηση προκάλεσαν τα στοιχεία α’ τριμήνου καθώς τόσο ο κλάδος Ζωής όσο και ο κλάδος Ζημιών κινήθηκαν με θετικό πρόσημο και συνολική άνοδο παραγωγής 8,1%. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε επίπεδο ποσοστιαίας άνοδου θα συνεχίσει να έχει ο Κλάδος Ζωής με συμβόλαια συνδεδεμένα με επένδυση λόγω των συνθηκών, όπως και ο κλάδος Υγείας.

Παράλληλα, σε θετική τροχιά γύρισαν τα χερσαία οχήματα (+0,8%), ενώ σημαντική ήταν η άνοδος στη Βοήθεια (11,3%), δείγμα της κατάστασης του στόλου των οχημάτων και της αναζωπύρωσης της κινητικότητας στους ελληνικούς δρόμους.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι εκτιμήσεις της αγοράς κάνουν λόγο για εκ νέου άνοδο στα ερχόμενα επίσημα στοιχεία της παραγωγής.

Είδε χαμηλά το ασφάλιστρο αυτοκινήτου

Κοινή πεποίθηση, σύμφωνα με αρκετά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς είναι πως οι μειώσεις, πλέον, στο ασφάλιστρο θα περιορισθούν. Το τι συνετελέσθη το προηγούμενο διάστημα, όσον αφορά πιθανές μεταφορές συμβολαίων ή το ύψος του δείκτη ζημιών αναμένεται να φανεί.

Η αυξημένη κίνηση στους δρόμους (με ότι συνεπάγεται σε συχνότητα ή σφοδρότητα ζημιών) και η άνοδος των πωλήσεων ΙΧ, μετά την σημαντική πτώση στις ταξινομήσεις πέρυσι, δημιουργούν ένα νέο τοπίο στο οποίο εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση της παραγωγής.

Ο έντονος ανταγωνισμός βέβαια από όλα τα κανάλια διανομής αναμένεται να συνεχιστεί, και τα γνωστά προβλήματα στον κλάδο θα συνεχίσουν να υπάρχουν όσο δεν βρίσκεται οριστική λύση με τα ανασφάλιστα οχήματα και τις άμεσες διασταυρώσεις, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις.

Υπενθυμίζεται, ωστόσο, πως οι αναγγελθείσες ζημιές και αποζημιώσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα το 2020 ήταν λιγότερες, σύμφωνα με το Επικουρικό Κεφάλαιο. Οι αναγγελθείσες ζημιές υποχώρησαν από τις 1705 το 2019 σε 1.259 το 2020, σημειώνοντας πτώση 26,16%.  Επίσης, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι αποζημιώσεις για ανασφάλιστα οχήματα την ίδια περίοδο διαμορφώθηκε σε 20,36 εκατ. ευρώ έναντι 23,72 το 2019.

Αξίζει να σημειωθεί η πολύ μεγάλη αύξηση της τάξης του 97,5% που καταγράφηκε στην αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα τον μήνα Μάρτιο, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 16.731 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 8.470 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (μείωση 50,8% είχε παρουσιαστεί τον Μάρτιο 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 10.017 έναντι 4.115 τον Μάρτιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 143,4%.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*