Οι εναέριες αναταράξεις προσεδάφισαν την ασφάλιση αεροσκαφών

της Ελενας Ερμείδου

Οι εναέριες αναταράξεις εδώ και ένα χρόνο προσεδάφισαν τα αεροσκάφη.  Πτώση 39% σημείωσαν οι αστικές ευθύνες αεροσκαφών ενώ στο έδαφος παρέμεινε η ασφάλιση αεροσκαφών με πτώση που φτάνει σχεδόν το 100%, συγκεκριμένα σε ετησιοποιημένη βάση από τον Ιανουάριο του 2020 – μέχρι τον Ιανουάριο του 2021 η πτώση έφτασε στο 99,6%.

Και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για επίπεδα πτώσης που δεν είχαν συμβεί ούτε κατά την οικονομική κρίση.

Είναι αδύνατον να δουλέψει η οικονομία και οι ασφάλειες όταν η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου 2021 επηρεάστηκε, επίσης για πολλοστή φορά σημαντικά  από τις επιπτώσεις της πανδημίας στο αεροπορικό ταξίδι, με τους περιοριστικούς όρους κυκλοφορίας και μετακινήσεων να είναι ακόμα σε ισχύ. Τον Φεβρουάριο 2021 η αεροπορική κίνηση στον ΑΙΑ μειώθηκα κατά 85,5% σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα του 2020 (και κατά 85,1% σε σχέση με την κίνηση του 2019). Οι επιβάτες, τόσο των πτήσεων εσωτερικού όσο και των διεθνών πτήσεων, κατέγραψαν μείωση της τάξης του 76% και 89,8% αντίστοιχα σε σχέση με το 2020 και 77% και 89,1% αντίστοιχα σε σχέση με το 2019.

Στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, η κίνηση έφτανε μόλις τους 431 χιλιάδες επιβατών, σημειώνοντας πτώση 84,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και 84,1% σε σχέση το 2019. Οι επιβάτες των πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού μειώθηκαν 75,2% και 88,9% αντίστοιχα σε σχέση με το 2020 και 76,2% και 88% σε σύγκριση με το 2019.

Μεταξύ Ιανουαρίου 2020 – Ιανουαρίου 2021 η αεροπορική κίνηση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης σημείωσε μεταβολή -87 %, παρουσιάζοντας, το αεροδρόμιο SKG, τη μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με τα υπόλοιπα Περιφερειακά Αεροδρόμια.

Οι ασφαλιστικές αναμένουν την άρση του lockdown για να μπορέσουν να δουλέψου ενώ οι αεροπορικές έχουν συστρατευτεί με την  ACI Europe όπου σε συνεργασία με 60 κρατικούς φορείς και οργανισμούς, κατέθεσαν προτάσεις με σειρά συγκεκριμένων μέτρων προς τις κυβερνήσεις των κρατών μελών της ΕΕ σχετικά με την επανεκκίνηση του αεροπορικού ταξιδίου και του τουρισμού ενόψει της θερινής περιόδου 2021. Παράλληλα 500 αεροδρόμια σε 46 ευρωπαϊκές χώρες δια στόματος ACI Europe ένωσαν την φωνή τους διαμαρτυρόμενοι για το βαρύτατο αποτύπωμα που οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και, ειδικότερα η συνολική σύσταση κατά των «μη απαραίτητων» («non-essential») μετακινήσεων εντός και εκτός της Ε.Ε. έχουν επιφέρει στο σύνολο του αεροδρομιακού κλάδου.

Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της ασφάλισης αεροσκαφών παίζει και η αύξηση των αεροπορικών διασυνδέσεων, να σημειωθεί ότι σχεδόν μισές είναι οι αεροπορικές εταιρείες που εξυπηρετεί σήμερα το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης από 130 περίπου το 2019, σε 55 – 60 αεροπορικές σήμερα λόγω των έκτακτων μέτρων.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*