ERGO: Η τεχνολογία … «ζώνη ασφαλείας» στα οχήματα!

Είναι πρωί Τετάρτης, 15 Δεκεμβρίου 2022. Ο καιρός είναι μουντός και ψιχαλίζει. Το προηγούμενο βράδυ ξενύχτησες, παρακολουθώντας ένα online σεμινάριο πολύ σημαντικό για τη δουλειά σου, όμως αυτό δεν είναι δικαιολογία για να αργήσεις. Ντύνεσαι με μηχανικές κινήσεις, ετοιμάζεις καφέ, κλειδώνεις το σπίτι, ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο (από το κινητό σου τηλέφωνο – μιας και έχεις καινούριο μοντέλο), κάθεσαι στη θέση του οδηγού και ξεκινάς για το γραφείο. Λίγο ο καιρός, λίγο η γνωστή «βαρετή» διαδρομή, λίγο η έλλειψη ύπνου σε οδηγούν ώστε για δευτερόλεπτα να κλείσεις τα μάτια σου. Το όχημα φρενάρει απότομα και μία έντονη ηχητική ειδοποίηση σε «ξυπνάει» από τον λήθαργο. Ανοίγεις τα μάτια και στιγμιαία αντιλαμβάνεσαι τον κίνδυνο.

Συνειδητοποιείς ότι το όχημα σου έχει φρενάρει μόνο του, χρησιμοποιώντας το σύστημα «προηγμένης πέδησης έκτακτης ανάγκης» και τους αισθητήρες που εντόπισαν έναν διερχόμενο ποδηλάτη, ο οποίος χωρίς να αντιληφθεί τι ακριβώς συνέβη, σε προσπερνάει και απομακρύνεται. Ταυτόχρονα το σύστημα «υπνηλίας και διάσπασης προσοχής του οδηγού» αντιλήφθηκε ότι υπάρχει απώλεια ελέγχου στο όχημα και προσπάθησε να σε ξυπνήσει.

Η εξέλιξη θα ήταν εντελώς διαφορετική αν το όχημα δεν είχε την τεχνολογία να αντιληφθεί την παρουσία κι άλλου χρήστη στο δρόμο, αν δεν μπορούσε να φρενάρει μόνο του και να σε ξυπνήσει. Κάπως έτσι, εσύ και δεκάδες χιλιάδες οδηγοί και πεζοί θα αποφύγετε να εμπλακείτε σε ατύχημα από το 2022 και μετά, λόγω των τεχνολογικών συστημάτων που θα είναι πλέον υποχρεωτικό να υπάρχουν στα οχήματα. Από το 2022 και μετά, βάσει του κανονιστικού πλαισίου που έχει ψηφιστεί στην ΕΕ, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα έχουν:

-Προειδοποίηση, σε περίπτωση που σε πάρει ο ύπνος στο τιμόνι ή που χρησιμοποιήσεις το τηλέφωνό σου,
κινδυνεύοντας να χάσεις την προσοχή σου από το δρόμο,

-σύστημα ευφυούς ελέγχου ταχύτητας: Το σύστημα ISA μέσω βιντεοκάμερας αναγνωρίζει τα σήματα και τα όρια ταχύτητας. Ενημερώνει τον οδηγό όταν ξεπερνάει το επιτρεπόμενο όριο και αν και δεν εφαρμόζει αυτόματα την πέδηση,

-περιορίζει την ισχύ του κινητήρα, εμποδίζοντας το όχημα να επιταχύνει πέρα από το τρέχον όριο ταχύτητας,

-ασφάλεια οπισθοπορείας με τη χρήση κάμερας ή αισθητήρων, για να γνωρίζουμε αν υπάρχει άνθρωπος ή αντικείμενο πίσω από το αυτοκίνητο και να έχουμε και εικόνα,

-«μαύρο κουτί», που θα καταγράφει δεδομένα λίγο πριν από τη σύγκρουση, κατά και λίγο μετά.

Θα παίξει σημαντικό ρόλο σε ατυχήματα και εμπειρογνωμοσύνες, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, προηγμένη πέδηση έκτακτης ανάγκης: το όχημα θα μειώνει ταχύτητα και θα φρενάρει όταν αντιλαμβάνεται εμπόδιο, βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας που έχουν υποβληθεί σε δοκιμές σύγκρουσης.

Οι τεχνολογίες αυτές θα βοηθήσουν να σωθούν πολλές ζωές και θα προσφέρουν μεγαλύτερη οδική ασφάλεια. Ταυτόχρονα εξαιρετικά σημαντικό ρόλο σε αυτό έχουν και οι τηλεματικές εφαρμογές που σε βοηθούν να βρεις τα θετικά και τα αρνητικά σου ως οδηγός, αλλά και να γίνεις ακόμα καλύτερος. Για παράδειγμα, η εφαρμογή «ERGO Drive&Win», ο απόλυτος σύμμαχός σου στο δρόμο, σου δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείς τις διαδρομές σου και να βελτιώνεις την οδηγική συμπεριφορά σου σε καθημερινή βάση, παρακολουθώντας δείκτες όπως η τήρηση των ορίων ταχύτητας, η χρήση κινητού όταν οδηγείς και άλλοι. Επιπλέον, σου παρέχει έκπτωση έως και 20% στα ασφάλιστρα αστικής ευθύνης του αυτοκινήτου σου, ανάλογα με τη βαθμολογία σου.

Πηγή: ergohellas.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*