Ψηφιακές λειτουργίες και τηλεργασία ήρθαν για μείνουν στην ασφαλιστική αγορά

του Βάιου Κρόκου

Αν θέλει κάποιος να μιλήσει για “επιστροφή στην κανονικότητα”, τότε καλύτερα να το πράξει μετά το α’ εξάμηνο – και πάλι με άλλους όρους και πρακτικές. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα σε δηλώσεις ανθρώπων του ασφαλιστικού κλάδου οι οποίοι καλούνται να ανακτήσουν ή να διατηρήσουν παραγωγή το επόμενο διάστημα.

Οι προσαρμογές σε θέματα τηλεργασίας, τηλεκπαίδευσης έχουν γίνει σε ικανοποιητικό βαθμό και η παρουσία στελεχών – υπαλλήλων στις μεγάλες εταιρείες συνεχίζεται ομαλά (2 ή 3 φορές την εβδομάδα, ή με κυκλική παρουσία γκρουπ ανά εβδομάδα)

Σε αυτό το πλαίσιο έχουν γίνει ήδη ενέργειες ή δρομολογούνται στο άμεσο μέλλον μειώσεις κόστους με την συστέγαση τμημάτων – λειτουργίων, μιας και η παρουσία του σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού μιας εταιρείας είναι αισθητά μειωμένο ανά ημέρα.

Σε κάθε περίπτωση, όπως είναι ευνόητο, η εξ’ αποστάσεως απασχόληση στον ασφαλιστικό κλάδο αυξήθηκε εν μέσω πανδημίας. Σύμφωνα με το τελευταίο οικονομικό δελτίο της Attica Bank με στοιχεία του ΙΟΒΕ, οι κλάδοι που παρουσιάζουν την υψηλότερη αύξηση στα ποσοστά τηλεργασίας μεταξύ το β’-γ’ τριμ. 2020 σε σχέση με πρόπερσι είναι

*η Εκπαίδευση (39,7% από 18,3%),

*η Διαχείριση ακίνητης περιουσίας (32,1% από 14,4%),

*η Ενημέρωση-Επικοινωνία (29,7% από 12,3%),

*οι Χρηματοπιστωτικές-Ασφαλιστικές δραστηριότητες (19,9% από 8,0%)

*και οι Επαγγελματικές-Επιστημονικές-Τεχνικές δραστηριότητες (25,3% από 16,0%)

Παράλληλα, το σύνολο των εταιρειών έχει υιοθετήσει με επιτυχία βασικά ψηφιακά εργαλεία, σε επίπεδο front και back office, για ασφαλισμένους, Δίκτυα και συνεργάτες:

-Από την μια πλευρά, εσωτερικά υποστηρίζεται κάθε ασφαλιστική δραστηριότητα από τις πιο απλές και καθημερινές διαδικασίες ως λογιστικές και άλλες χρηματοοικονομικές εργασίες γεγονός που διασφαλίζει για παράδειγμα την άμεση πληροφόρηση για μια διοίκηση για ζητήματα επενδύσεων, ζημιών, underwriting, ρευστότητα, αποζημιώσεων κ.α

-Την ίδια ώρα, νέα εργαλεία τηλεκπαίδευσης, web applications, sites πιο φιλικά στον χρήστη κ.α βρίσκονται ήδη σε λειτουργία ή ετοιμάζονται το επόμενο διάστημα.

Με ενδιαφέρον σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να αναμένονται τα νέα προϊόντα για πάσης φύσεως κίνδυνο, τα οποία θα συνδυαστούν με τις νέες ψηφιακές εφαρμογές.

Κατά τα άλλα οι προκλήσεις παραμένουν ιδιαίτερα σοβαρές, εν μέσω της πανδημίας που βρίσκεται εκεί έξω και των ισχυρών πιέσεων που δέχονται οικονομία, ιδιώτες και επιχειρήσεις, σημείωνουν άνθρωποι από την ασφαλιστική διαμεσολάβηση οι οποίοι θέλουν να βλέπουν πιο αισιόδοξα το επόμενο διάστημα με το σταδιακό άνοιγμα της αγοράς. Τους προηγούμενους μήνες, πράγματι, χρησιμοποίησαν εφαρμογές και ψηφιακά εργαλεία με επιτυχία, αναφέρουν.

Το ζητούμενο ωστόσο, είναι η “νέα παραγωγή”, κάτι που σίγουρα απαιτεί ένα συνδυασμό παραγόντων: άρτια επικοινωνία, νέα προϊόντα, στήριξη από τις ασφαλιστικές, ενδιαφέρον και οικονομική δυνατότητα εν τέλει από τους πελάτες…

Διαβάστε: Που στοχεύουν σήμερα οι ασφαλιστές

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*