Οι millennials αναζητούν αυτοκίνητο και ασφάλιση

του Βάιου Κρόκου

Σημαντική αλλαγή δεδομένων φέρνει η πανδημία στον τρόπο που προσεγγίζουν οι millennials την ιδιοκτησία αυτοκινήτου, ανατρέποντας τάσεις που είχαν διαμορφωθεί το προηγούμενο διάστημα, γεγονός που δημιουργεί νέο πεδίο ανταγωνισμού και ευκαιριών στον ασφαλιστικό κλάδο.

Ειδικότερα, οι millennials (άτομα ηλικίας 24-39 ετών) αναμένεται να αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη πίσω από μία παγκόσμια έκρηξη στην ιδιοκτησία αυτοκινήτων, κατά τους επόμενους έξι μήνες, αντιπροσωπεύοντας το 45% των νέων κατόχων, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της EY, Mobility Consumer Index 2020, η οποία κατέγραψε τις απόψεις περισσότερων από 3.300 καταναλωτών σε εννέα χώρες.

Σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (31%) που δε διαθέτουν σήμερα αυτοκίνητο, δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν ένα εντός των επόμενων έξι μηνών, ενώ ένας στους πέντε ερωτηθέντες (20%) που έχουν ήδη αυτοκίνητο, δηλώνει ότι είναι θετικός ως προς την αγορά ενός επιπλέον οχήματος. Και οι δύο ομάδες καταναλωτών ανέφεραν τον αντίκτυπο της πανδημίας του COVID-19, ως έναν από τους κορυφαίους λόγους για τις σχεδιαζόμενες αγορές τους.

Πάνω από τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων (78%) δηλώνουν ότι είναι πιθανότερο να ταξιδεύουν με το αυτοκίνητό τους σε έναν μετά-COVID-19 κόσμο, με τους μισούς από αυτούς να είναι millennials (52%). Το 71% όσων δε διαθέτουν, αλλά αναζητούν σήμερα ένα νέο αυτοκίνητο, εξετάζουν την αγορά ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου μοντέλου, με μόλις 6% να επιλέγουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, και 23% να επιλέγουν υβριδικό.

Μάχη στον κλάδο Αυτοκινήτου

Είναι γνωστή η εγχώρια εικόνα που έχει διαμορφωθεί στην ασφάλιση αυτοκινήτου το τελευταίο διάστημα, ένας κλάδος που καταλαμβάνει κάτι λιγότερο από το σύνολο της παραγωγής στην ασφαλιστική αγορά. Ακόμα και το τελευταίο τρίμηνο του έτους, αρκετές ασφαλιστικές συνέχισαν την πολιτική μείωσης των τιμών προσδοκώντας αύξηση των μεριδίων αγοράς είτε σε άλλες περιπτώσεις παρείχαν προσφορές και διευκολύνσεις προς τους πελάτες τους.

Το πρώτο lockdown αποτέλεσε μια σημαντική άσκηση ισορροπίας – όταν καταγράφηκε αύξηση του ανασφάλιστου στόλο (εκείνη την περίοδο), ενώ υπήρξε υποχώρηση μετά. Εντελώς διαφορετική φαίνεται πως είναι η εικόνα όμως την περίοδο του δεύτερου lockdown καθώς η κίνηση τους δρόμους είναι σαφώς αυξημένη με ότι αυτό συνεπάγεται στις ζημιές (συχνότητα και σφοδρότητα) και τις αποζημιώσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, δεν είναι λίγα τα στελέχη του κλάδου που σημειώνουν πως ήδη τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους στον κλάδο είναι από περιορισμένα έως και ανύπαρκτα, ενώ τα μεγάλα επενδυτικά κέρδη του παρελθόντος δύσκολα θα επαναληφθούν στο μέλλον, σε περιβάλλον μηδενικών επιτοκίων. Την ίδια ώρα, αυξάνονται οι πιέσεις και ο ανταγωνισμός από ΕΠΥ, νέες και υφιστάμενες πλατφόρμες που προσφέρουν ασφάλιση αυτοκινήτου με δελεαστικές τιμές.

Χαρακτηριστική της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί ήταν και η πρόσφατη παρέμβαση του πρόεδρου της Επιτροπής Αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Δημήτρη Ζορμπά: “Διαφημίσεις του τύπου «εγγύηση χαμηλότερου ασφαλίστρου» ή «το πιο φθηνά τιμολόγια» καθώς επίσης και sort στις πλατφόρμες συγκριτικής τιμολόγησης είτε αυτές γίνονται από ειδικές εταιρείες ή από διαμεσολαβούντες, παραβλέποντας αν οι καλύψεις, οι εξαιρέσεις, οι απαλλαγές και τα επιμέρους όρια αλλοιώνουν την πραγματική εξυπηρέτηση των αναγκών του πολίτη πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο της επιτροπής ανταγωνισμού. Αυτό γίνεται ακόμα πιο αναγκαίο όταν χρησιμοποιείται η δεσπόζουσα θέση τους σε άλλους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας και το εμπορικό ασφάλιστρο που προσφέρουν είναι μικρότερο του αναγκαίου τεχνικού ασφαλίστρου.”

Η μάχη στην ασφάλιση αυτοκινήτου αναμένεται να είναι ξανά ένα από τα σημαντικά ζητούμενα και το 2021, σύμφωνα με στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*