Ασφάλιση Αυτοκινήτου: Το lockdown φέρνει νέο γύρο προβληματισμού

του Βάιου Κρόκου

Σκηνικό περαιτέρω αβεβαιοτήτων φέρνει στο επίκεντρο το lockdown στην ελληνική οικονομία και την ασφαλιστική αγορά ειδικότερα. Ιδιαίτερα αν επεκταθεί χρονικά – όπως αρκετοί ισχυρίζονται. Σε αυτό το πλαίσιο, επανέρχονται οι πιέσεις όσον αφορά τον κλάδο Αυτοκινήτου, παρόμοιες με αυτές που βιώσαμε στην καραντίνα του Μαρτίου – Απριλίου. Παράλληλα, τα απογοητευτικά αποτελέσματα της φετινής τουριστικής σεζόν είχαν επίσης επιπτώσεις στον κλάδο, αν αναλογιστεί κανείς τις μειωμένες παροχές σε βαν, ενοικιαζόμενα οχήματα (rent a car) και άλλα οχήματα «τουριστικής χρήσης».

Ο αρχικός προβληματισμός έγκειται φυσικά στο σενάριο να ακυρωθούν συμβόλαια λόγω του lockdown και του φόβου τα έκτακτα αυτά μέτρα να επεκταθούν ή να επαναληφθούν σε μορφή μίνι lockdown και το 2021.

Σημειώνεται πως την περίοδο του πρώτου lockdown, η αύξηση στα ανασφάλιστα αποτέλεσε έναν λόγο στην πτώση της παραγωγής, ωστόσο σημαντικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη φαίνεται πως διαδραματίσαν και οι μειώσεις/εκπτώσεις σε νέα ασφαλιστήρια συμβόλαια από μέρος εταιρειών εν μέσω πανδημίας.

Σκιαγραφώντας το άμεσο μέλλον για το κλείσιμο της χρονιάς, οι προβλέψεις για την παραγωγή και κυρίως για την συνολική εικόνα του κλάδου (loss ratio, επίπτωση στα κεφάλαια κλπ) παραμένουν διφορούμενες, καθώς ναι μεν υπάρχει αισθητή βελτίωση στον ασφαλισμένο στόλο από τον Μάιο, οι εκπτωτικές πολιτικές αποτέλεσαν βασικό εργαλείο στο πλαίσιο του σκληρού ανταγωνισμού.

Λογική θεωρείται και η στροφή των οδηγών – πελατών σε αναζήτηση συμβολαίων φθηνότερων και με μικρότερη διάρκεια.

Τάσεις και συμπεριφορές στο πρώτο lockdown

Σύμφωνα με στοιχεία και συμπεράσματα που είχε παρουσιάσει ο Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» εκείνη την περίοδο:

*Παρατηρήθηκε το φαινόμενο των υψηλών ταχυτήτων στους άδειους δρόμους.

*Υπήρξε πολύ μεγαλύτερη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης και σωματικής άσκησης των πολιτών: πολύ θετικό ως προς το θέμα της βιώσιμης μετακίνησης, αλλά απαιτούσε πολύ μεγαλύτερη προσοχή στο δρόμο και από τους οδηγούς και από τους ποδηλάτες.

*Πολλοί πεζοί κυκλοφορούσαν χωρίς να δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή στους οδηγούς και χωρίς να σέβονται τους φωτεινούς σηματοδότες.

*Ο κόσμος διακατεχόταν από έντονο στρες και ψυχολογική πίεση λόγω της πανδημίας.

*Παρατηρήθηκαν στους ελληνικούς δρόμους τραγικά τροχαία δυστυχήματα που στοίχισαν δυστυχώς τη ζωή παιδιών και νέων ανθρώπων. Να σημειωθεί ότι τα παιδιά και οι νέοι, οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι δικυκλιστές είναι οι πιο ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (ETSC 2019)

Μειώθηκαν τα τροχαία τον Αύγουστο

Μείωση 10% σημείωσαν τον Αύγουστο εφέτος τα οδικά τροχαία ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν τον θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, και ανήλθαν σε 872 τον αριθμό σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Σύμφωνα επίσης με την ΕΛΣΤΑΤ, στα ατυχήματα αυτά καταγράφηκαν 67 νεκροί (μείωση 16,3%), 48 βαριά τραυματίες (μείωση 40,7%) και 981 ελαφρά τραυματίες (μείωση 15,6%).

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*