Πώς οι ασφαλιστές βλέπουν το Ποδήλατο

της Ελενας Ερμείδου

Με πολύ μεγάλη θέρμη διάβασαν οι ασφαλιστές το πρόσφατο άρθρο του IW.gr για την χρήση του ποδηλάτου . Ισως είναι ο μόνος κλάδος που λόγω των αναλογιστικών μελετών που εκπονεί για λογαριασμό των underwriters γνωρίζει πολύ καλά τα οφέλη της χρήσης ποδηλάτου και τις ενδεχόμενες απώλειες από την μη χρήση

Τα οφέλη της χρήσης ποδηλάτου είναι πολλαπλά: Μείωση του χρόνοu μετακίνησης, προστασία του περιβάλλοντος, ενίσχυση του πολιτιστικού επιπέδου, ενίσχυση των επιπέδων της υγείας μας, ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων.

Με καθυστέρησης, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Περιβάλοντος και Ενέργειας  επιχειρεί να εκδώσει τον «Οδικό Χάρτη» για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για την επόμενη 10ετία προκειμένου η χώρα να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι ορισμένες πόλεις και Νομοί της Βορείου Ελλάδας έχουν κάνει σοβαρά βήματα στην προσπάθεια τους να ενισχύσουν την οικονομία και τον κοινωνικό ιστό των πόλεων, όπως στην Αλεξανδρούπολη που θα δούμε παρακάτω φωτογραφίες.

Σήμερα το Υπουργείο Περβάλλοντος και Ενέργειας συνέταξε και απέστειλε προς διαβούλευση στα συνάρμόδια υπουργία την  Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο (ΕΣΠ) για την περίοδο 2020 – 2030.

Βασικοί στόχοι της Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο

  • Η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για τις μετακινήσεις των πολιτών από το 2020 έως το 2030.
  • Η αύξηση της μετακίνησης ποδηλάτου σε συνδυασμό με άλλα μέσα.
  • Η ένταξη των συστημάτων ποδηλάτου κοινής χρήσης στο μεταφορικό σύστημα των πόλεων,
  • Η χρήση ποδηλάτων για μεταφορά εμπορευμάτων μικρού βάρους σε μικρές αποστάσεις,
  • Η ενίσχυση του ποδηλατικού τουρισμού,
  • Η ανάδειξη του ποδηλάτου ως κατάλληλου οικονομικού μέσου για καθημερινή μετακίνηση, για άθληση και αναψυχή
  • Η αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής,
  • Η παροχή κινήτρων και υποστήριξη της τεχνογνωσίας για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.

Η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο προσβλέπει στην ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου -που αποτελεί βασικό πυλώνα της βιώσιμης κινητικότητας μαζί με τη δημόσια συγκοινωνία και το περπάτημα- αφενός για τη βελτίωση της υγείας των πολιτών, τη μείωση αέριων ρύπων και θορύβου και αφετέρου για την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του δημόσιου χώρου των πόλεων και οικισμών της χώρας.

Η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο εναρμονίζεται :

  • με τους παγκόσμιους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs),
  • με τις πολιτικές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας,
  • με τις πρόσφατες κατευθύνσεις για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή της ΕΕ,
  1. με τις οδηγίες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας.

Στην πόλη της Αλεξανδρόυπολης οι ποδηλατόδρομοι έχουν παρουσία εδώ και πέντε περίπου χρόνια, ενισχύοντας τις μετακινήσεις και προστατεύοντας το περιβάλλον.

Πρόκειται για σοβαρές κινήσεις σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό, τις υποδομές των ποδηλατόδρομων, (Οι ποδηλατόδρομοι δεν κόβονται στην μέση, υπάρχουν φανάρια για το ποδήλατο, οι ποδηλάτες προστατεύονται από τα αυτοκίνητα, οι άνθρωποι πεζοί, ποδηλάτες, οδηγοί οχημάτων είναι εκπαιδευμένοι στην κουλοτύρα των μετακινήσεων).

One comment

  1. τι αβάσιμους ισχυρισμούς λέτε.!
    ξέρετε πόσα ατυχήματα οδικά και βάλε
    και με πόσους τραυματισμούς ΚΕΚ των οδηγών θα υπάρξουν από τα ποδήλατα
    ?
    με τιμή
    ιζκαταγης
    διακστικός πραγματογνώμων & οικονομικός εμπειρογνωμων

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*