Νέος προορισμός για ασφαλιστές, το μεγάλο στοίχημα

της Ελενας Ερμείδου,

οι φωτογραφίες είναι από την Κολωνία και χρησιμοποιούνται ως παράδειγμα

Η Θεσσαλονίκη πρωτοπορεί. Ανοίγει το δρόμο για το ποδήλατο, ενώνει και ενισχύει τα δίκτυα των ποδηλατοδρόμων. Ενισχύει την βιώσιμη μετακίνηση κατά τους στόχους της Ευρώπης, παράλληλα και τις έμμεσες επιχειρηματικές δραστηριότητες που προκύπτουν από την υλοποίηση της πρωτοβουλίας όπως είναι η ασφάλιση αλλά και άλλες εμπορικές δραστηριότητες.

Με στόχο να ενισχύσει την χρήση του ποδηλάτου ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ενισχύοντας τη βιώσιμη μετακίνηση ιδιαίτερα εν τω μέσω της πανδημικής κρίσης.

Ηδη αρχές Αυγούστου ανακοινώθηκε η ίδρυση Ταμείου Ανάκαμψης της Οικονομίας ύψους 750 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ περί τα  5,4 δισεκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με τα ποδηλατικά λόμπυ θα κατευθυνθούν στα ηλεκτρικά ποδήλατο καθώς και στο άνοιγμα 95.000 χιλιομέτρων ποδηλατολωρίδων στην Ευρώπη.

Ηδη στην Γαλλία και την Σουηδία έχουν περάσει επιτυχώς τα σχέδια για τα ηλεκτρικά ποδήλατο και τα ηλεκτρικά cargo ποδήλατα. Στις χώρες αυτές αλλά και στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές ο στόχος είναι τα ηλεκτρικά ποδήλατα να αντικαταστήσουν κάτω από ορισμένα σχήματα τα ταξίδια με το αυτοκίνητο.

Υπό αυτές τις συνθήκες σχεδιάζονται υποδομές υψηλού επιπέδου συμπεριλαμβανομένων και των εθνικών ποδηλατοδρόμων, περιφερειακών, η ενίσχυση των δικτύων, γέφυρες, υπόγειοι ποδηλατόδρομοι και χώροι στάθμευσης ποδηλάτων. Για παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο ετοιμάζει κονδύλια 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ στοχεύοντας να ενισχύσει τις υποδομές για το ποδήλατο τα επόμενα 4 χρόνια.

Το ποδήλατο και κατά τα σχέδια των ασφαλιστών είναι το μόνος τρόπος βιώσιμης μετακίνησης ο οποίος καλύπτει το τρίπτυχο, ανάκαμψη της οικονομίας, δημιουργία θέσεων εργασίας, αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Οι Ευρωπαϊκές Ενώσεις για το ποδήλατο ECF, CIE και CONEBI έχουν ήδη πάρει μέρος στην διαβούλευση που γίνεται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Βιώσιμη Μετακίνηση. Η στρατηγική αυτή αποτελεί μέρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας που στόχο έχει να μειώσει τις εκπομπές από τις μεταφορές κατά 90% μέχρι το 2050.

Η Ελλάδα υπολείπεται των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών καθώς κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει καταθέσει ολοκληρωμένο σχέδιο σχεδιασμού ενίσχυσης και ασφάλειας δικτύων μετακίνησης με το ποδήλατο.

Ελάχιστα από τα πράγματα που πρέπει πρώτα να γίνουν για να μπορέσει η χώρα να διεκδικήσει μερίδιο στην Ευρώπη είναι : ο σχεδιασμός ασφαλούς μετακίνησης με το ποδήλατο, δηλαδή, φωτεινοί σηματοδότες για το ποδήλατο, τους πεζούς, τα οχήματα, χιλιομετρικές αποστάσεις, χάρτες μετακίνησης, αποστάσεις, σημεία ελέγχου και έκτακτης ανάγκης.

Για παράδειγμα πως μία ασφαλιστική μπορεί να ασφαλίσει ένα ποδήλατο σωστά όταν δεν υπάρχουν προδιαγραφές; Μπορεί να ασφαλιστεί ένα cargo ποδήλατο στην Ελλάδα;

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*