Ψηφιοποίηση, που βρίσκονται οι ασφαλιστικές

της Ελενας Ερμείδου

H ψηφιοποίηση των ασφαλιστικών εργασιών έχει ξεκινήσει δειλά εδώ και μία δεκαετία στην Ελλάδα.

Από τα πρώτα συστήματα πωλήσεων (portals), σταδιακά, περάσαμε προς τα προγράμματα ανίχνευσης απάτης, μετά στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών underwriting και ανίχνευσης κινδύνου, μετά εδραιώθηκαν οι πλατφόρμες πωλήσεων (aggregators) και, πλέον, οδεύουμε προς την τεχνολογία AI, δηλαδή την τεχνητή νοημοσύνη, η οποία θα διεκπεραιώνει όλες τις εργασίες (από την εξεύρεση του πελάτη μέχρι και το τύπωμα του συμβολαίου) μέσα σε ελάχιστα λεπτά.

Οι ασφαλιστικές εργασίες ψηφιοποιούνται τόσο σε επίπεδο back office όσο και σε επίπεδο front office, δηλαδή τόσο δημιουργώντας συνέργειες μέσα στην παραγωγική διαδικασία όσο και ενισχύοντας το επίπεδο πωλήσεων, είτε άμεσα προς τους πελάτες (υποκαθιστώντας το agency) είτε έμμεσα και μέσω των συνεργατών. Τη στρατηγική την καθορίζουν οι ίδιες οι ασφαλιστικές.

Σήμερα, οι ψηφιοποιημένες εργασίες καλύπτουν οριζόντια όλες τις ασφαλιστικές δραστηριότητες. Από το 2010 και μετά, οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα, και ειδικά οι ξένες πολυεθνικές, δέχονται τις άμεσες εντολές των μητρικών ομίλων προκειμένου να ενσωματώσουν τεχνολογίες και να εναρμονίσουν τις ψηφιακές λειτουργίες τους με τα υπόλοιπα ανά την υδρόγειο υποκαταστήματα.

Η παγκόσμια ψηφιοποιημένη ασφαλιστική αγορά οδήγησε και τις ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες στο να ακολουθήσουν τα ξένα πρότυπα και να προχωρήσουν, σταδιακά, σε αυξημένο ρυθμό ψηφιοποιημένων εργασιών. Βέβαια, το κόστος της ψηφιοποίησης για τις ελληνικές ασφαλιστικές ήταν αυξημένο σε σχέση με το κόστος που είχαν οι ξένες πολυεθνικές στην Ελλάδα, επειδή οι ελληνικές εταιρείες έπρεπε να ξεκινήσουν από το μηδέν, ενώ οι ξένες εταιρείες είχαν έτοιμα τα μοντέλα από τους μητρικούς ομίλους.

Σήμερα, και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του δίμηνου lockdown, οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα συνειδητοποίησαν ότι, λόγω της ψηφιοποίησης, είχαν μικρές απώλειες σε παραγωγές και έσοδα, καθώς και ότι διατήρησαν υψηλά επίπεδα ικανοποίησης των πελατών τους. Αν είχαν παραμείνει στα πεπαλαιωμένα μοντέλα, ενδεχομένως, κάποιες, σήμερα, να είχαν χάσει πάνω από το 30% της παραγωγής και των εσόδων τους και θα επικρατούσε κομφούζιο ως προς την εξυπηρέτηση των πελατών και των συνεργατών τους.

Front office

Σε επίπεδο front office, οι ψηφιακές εφαρμογές αφορούν κυρίως τις επαφές της εταιρείας με πελάτες και συνεργάτες:

  • Portal πωλήσεων, που περιλαμβάνει την πολιτική πωλήσεων της εταιρείας, την ψηφιακή αίτηση (Application letter generator).
  • Εσωτερικές εφαρμογές (In-house development)
  • Website: Είναι το site των ασφαλιστικών και περιλαμβάνει όλες τις χρηστικές πληροφορίες προς πελάτες και συνεργάτες που αφορούν:

–        Συνεργάτες

–        Πελάτες

–        Τα προϊόντα

–        E-commerce, που είναι άμεσες πλατφόρμες πωλήσεων και υποκαθιστούν τα agency

–        Εκπαιδευτικά συστήματα για σεμινάρια και επαναπιστοποιήσεις

Back office

Το ψηφιοποιημένο back office περιλαμβάνει όλες τις εργασίες που γίνονται μέσα στην εταιρεία για την προώθηση και τη διαχείριση των ασφαλιστικών. Οι κυριότερες κατηγορίες του digital back office αφορούν:

–        Accounting/Financial based applications (Λογιστικές και χρηματοοικονομικές εφαρμογές)

–        Administrative applications (Διοικητικές εργασίες και εφαρμογές)

–        Πωλήσεις μέσα από την εταιρεία

Σε δεύτερο επίπεδο, υπάρχουν εφαρμογές που αφορούν:

  • Εσωτερικές διεργασίες
  • Πλατφόρμα συνεργασιών
  • Νομικές διαδικασίες και διεργασίες compliance

Εν αρχή ην… η χρηστικότητα και η αποτελεσματικότητα για τις ασφαλιστικές εταιρείες

– Διαδικτυακές εφαρμογές (Web applications)
Μέσω των εφαρμογών αυτών γίνονται: η τιμολόγηση (pricing) των προϊόντων, οι προσφορές, η αίτηση σύμβασης, η πολιτική της εταιρείας και το underwriting και, τέλος, η εκτύπωση του συμβολαίου.

Ε-learning (Customized webinars)
Με τις εφαρμογές του e-learning οι ασφαλιστικές καταφέρνουν να εκπαιδεύσουν και να επαναπιστοποιήσουν τους συνεργάτες τους όχι μόνο για τις τυπικές υποχρεώσεις που θέτει ο Νόμος, αλλά και με στόχο να γίνουν οι τελευταίοι καλύτεροι επαγγελματίες. Οι ασφαλιστικές θεωρούν ότι επιτυχημένος επαγγελματίας είναι ο εκπαιδευμένος επαγγελματίας και αυτός που θα μπορέσει να προσφέρει τα περισσότερα στον πελάτη του, να αναδειχθεί επαγγελματικά και να ισχυροποιήσει την εταιρεία του.

Insurtech
Τα εργαλεία Insurtech αποτελούν ήδη και θα συνεχίσουν να αποτελούν ίσως τα πλέον αναγκαία και χρηστικά εργαλεία για μια ασφαλιστική εταιρεία στο άμεσο μέλλον. Οι ασφαλιστικές έχουν δημιουργήσει υποδομές που είναι δομημένες πάνω σε μοντέρνες τεχνολογικές αρχιτεκτονικές και ακολουθούν τις τάσεις της ψηφιακής οικονομίας και επιχειρηματικότητας.
Οι τάσεις αυτές αφορούν:
– Mobility
– Big Data
– Analytics
– Cloud Infrastructures
– AI (Artificial Intelligence)
– IoT (Ιnternet of Things)

Στόχος των τεχνολογιών και εφαρμογών Insurtech είναι αφενός να διασφαλίσουν την ασφάλεια όλων των δεδομένων (data) που έχουν οι ασφαλιστικές, αφετέρου να αναπτύξουν την επεξεργασία και την παραμετροποίηση των δεδομένων έτσι ώστε να επιτυγχάνεται το καλύτερο αποτέλεσμα με την ανάληψη του μικρότερου κινδύνου. Ταυτόχρονα, η διαδικασία Insurtech μεγιστοποιεί την ταχύτητα λήψης αποφάσεων και διευκολύνει τη ροή των εργασιών από τη διοίκηση μέχρι τον πελάτη.

Γεγονός είναι ότι, σήμερα, ο πελάτης κάθε ασφαλιστικής μπορεί να έχει:
– Παρουσίαση, από τον συνεργάτη που επιλέγει o ίδιος, του προϊόντος που τον ενδιαφέρει.
– Άμεσα το underwriting και να προσφέρεται τιμολόγηση.
– Εκτύπωση του συμβολαίου με όλους τους νομικούς όρους μιας σύμβασης.
– Ασφάλεια στα προσωπικά δεδομένα του πελάτη ή αν κινδυνεύει η ασφαλιστική διαδικασία.

Επίσης, μέσω του Insurtech μπορεί η εταιρεία να προφυλαχθεί από πελάτες με υψηλό ρίσκο και να αποφύγει ασφαλιστικές απάτες.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*