Ηλεκτρικά οχήματα και περιβαλλοντικοί κίνδυνοι

της Ελενας Ερμείδου

..συνέχεια .. Αλλαγές στις μεταφορές, νέο μοντέλο κινδύνων

Κρίσιμο ζήτημα είναι η διάρκεια ζωής και η απόδοση της μπαταρίας. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής, σήμερα είναι  τα 8 – 10 χρόνια λειτουργίας. Ωστόσο, η διάρκεια ζωής τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες παραγόντων, όπως τον τρόπο φόρτισης και αποφόρτισης, τη θερμοκρασία λειτουργίας και τα κύτταρα. Η τακτική φόρτιση της μπαταρίας, για παράδειγμα, μειώνει τη διάρκεια ζωής της.

Ζητήματα εγγυήσεων

Δεδομένου του υψηλού κόστους αντικατάστασης των, η υγεία των μπαταριών είναι ένα από τα πιο δύσκολα ζητήματα στην διαχείριση των απαιτήσεων, ειδικά όσον αφορά την υπολειμματική αξία ή τα χαρακτηριστικά των που διέπονται από εγγυήσεις. Ωστόσο, η ανησυχία για τους ασφαλιστές είναι η έλλειψη δεδομένων σχετικά με την ταχύτητα με την οποία μειώνεται η χωρητικότητα της μπαταρίας, σύμφωνα με την AGCS και ΑΖΤ.

Η αποτυχία τήρησης των εγγυήσεων απόδοσης θα θέσει ερωτήματα σχετικά με την ευθύνη για τους κατασκευαστές και τους προμηθευτές, καθώς και το κόστος επισκευής ή αντικατάστασης μονάδων παταριών. Εάν το ελαττωματικό μέρος της μπαταρίας μπορεί να αναγνωριστεί με σαφήνεια, τότε την ευθύνη θα την έχει ο προμηθευτής. Ωστόσο, εάν αυτό δεν μπορεί να αποδειχθεί, η  ευθύνη της αντικατάστασης μεταφέρεται στον κατασκευαστή.

Κίνδυνοι για το περιβαλλον

Παρά τα ‘πράσινα’ διαπιστευτήριά, υπάρχουν διάφορα περιβαλλοντικά ζητήματα που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οποία εγείρουν ευθύνες και κινδύνους φήμης για τους κατασκευαστές και προμηθευτές οχημάτων. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης είναι ο κύριος τομέας ανησυχίας.

Προς το παρόν δεν υπάρχει τυποποιημένη διαδικασία για την ανακύκλωση μπαταριών με βάση το λίθιο και το κοβάλτιο . Μακροπρόθεσμα, οι περιβαλλοντικές και υγειονομικές επιπτώσεις  από την χρήση των παταριών είναι προς το παρόν άγνωστες. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης ενέχουν περιβαλλοντικούς κινδύνους αν δεν ανακυκλωθούν σωστά ή αν εκτίθενται σε νερά και σε πλημμύρες.

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος οι εκπομπές από την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες είναι γενικά υψηλότερες (περίπου 59% υψηλότερες) από ό, τι για τα οχήματα καύσης.

( … συνεχίζεται )

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*